Ja det här med GPS är kul.
För det första måste man tänka efter, HUR använder man GPS:en? Det är inte riktigt så att man kan titta på kartan under färd. Knappt så man ser de stora sifrorna som fart å riktning när man brakar ner för en stig. Likaså är röstkommandon helt out of place. Jag använder den till största delen att fingra på under pauser, se hur långt jag kört, energiförbrukning, höjd mm. Sen att titta hemma på datorn hur turen såg ut, var man var på kartan mm. En del stigletande förekommer. Plocka in andras turer och köra efter..nja inte riktigt min grej...en röst säger "sväng nästa träd till vänster efter dropet" :)
Det jag saknade på 305 som inte 705 har heller är temperatur. Intressant när det är riktigt varmt på sommaren men oxo på vintern när vatteslangen fryser och batteriet laddas ur. Annars är 705 uppdaterad med bättre display och driftstid, kartor på minneskort och en del annat så det ska bli kul. Jag förhansdbeställde en för 600 dollar vilket är samma som 305 kostar i sverige. Kanske åker jag på tull vi får väl se.
Som sagt återkommer senare med test.