Azog
Aktiv medlem
GPS-klocka till vardags och cykling
Kika på coros vertix. Jag har en apex och är jättenöjd. Kommer också från garmin.Söker också en klocka till vardag, cykling och långfärdsskridskor bl.a. Kikat lite på garmin fenix 7 men tycker den är lite dyr. En kompis har en fwnix 5s som hänger sig ibland och det vill jag verkligen inte att min klocka ska göra..
Har en suunto ambit 3 som jag inte använder till vardags men vid vissa aktiviteter och när jag åker skridskor. Har cykeldator till cykeln så den kommer endast användas ibland till det. Tycker dock den är rätt jobbig eftersom man behöver gå in på datorn för att ändra i menyer och göra annat. Finns bara lite funktioner i appen, vet inte hur nyare suunto är där. Gpsnoggrannheten är grym dock trots att klockan är gammal...
Vill ha puls på handleden, syresättningsmätning, avancerade träningsfuktioner för att kunna analysera vo2 max osv. Bra om man kan lägga in kartor som faktiskt är användbara vid vandring osv. Är garmin fenix enda alternativet kanske eller är den just onödigt dyr och har onödigt många funktioner?
Kollat lite på smartwatch också, samsung galaxy watch 6 då jag har en samsung telefon men vet inte hur bra en sån är till träning igentligen, själva smartwatch delen är igentligen inte helt nödvändigt med appar på armen osv.
Tips tack!
Edit Jag är osäker på exakta specen, men tror att den har det mesta du söker.