Gps telefon

Gps telefon
Nokia E71 är helt suverän. Dels så har du Nokia Sportstracker plus att du kan installera Garmin Mobile XT och använda dig av Friluftskartan PRO. Någon skrev att den hittar satelliterna långsamt, min tar 5-10 sekunder på sig för detta. Inte speciellt långsamt tycker jag :)

Gps telefon
jag tror nog att E71 är grym som telefon MEN för att skicka sms så suger den då den saknar T9 och knapparna är för små för iaf mina fingertoppar. ett J blev lika gärna IJK.. radera.. tryck igen..

kanske en vanesak.

Gps telefon
E71 har både rättstavning som kan ställas i olika "känsligheter" och ordförslag så det funkar alldeles utmärkt även om man inte har koll på vart man sätter fingrarna :) Man kan skriva t.ex. "kpmmwer" och den fattar att man vill skriva "kommer". Funkar klockrent. Mycket effektivare än T9 tycker iaf jag men alla tycker ju inte lika.

Gps telefon
mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> jag tror nog att E71 är grym som telefon MEN för
> att skicka sms så suger den då den saknar T9 och
> knapparna är för små för iaf mina
> fingertoppar. ett J blev lika gärna IJK..
> radera.. tryck igen..
>
> kanske en vanesak.

Nej, den har inte T9, men den har en mycket bättre föreslå-komplett-ord-även-rättat-för-slarvfel-funktion. Rockar.

Knapparna är iofs små, men med lite nagelteknik så är det inga problem. Jag tycker inte att det är knepigare än på min gamla W880i.

Gps telefon
hmm.. då var kollegans lur inte helt inställd på för rättstavning då. var i luren ligger den funken så jag kan slå honom på fingrarna? :D

Gps telefon
mattel skrev:
> hmm.. då var kollegans lur inte helt inställd
> på för rättstavning då. var i luren ligger den
> funken så jag kan slå honom på fingrarna? :D

Känn på djupet på den här sökvägen:
verktyg -> inställningar -> Allmänt -> Anpassa -> Språk

Där kan man sedan gå in på "intelligent ordbok" och "inst. för auto.textigenk."

Nu kom vi osökt in på det som jag tycker är detsämsta med e71:an: jobbig menynavigering för inställningar. ;-)

Gps telefon
Jag köpte min C702 för en månad sen (uppdaterade direkt), inga problem med den ännu.
(Trackar, Mp3, Blåtandar no probs)
Drifttiden är dålig & lite väl små knappar, annars nöjd.
/Ricke

Gps telefon
TBone skrev:
> Känn på djupet på den här sökvägen:
> verktyg -> inställningar -> Allmänt -> Anpassa
> -> Språk
>
> Där kan man sedan gå in på "intelligent ordbok"
> och "inst. för auto.textigenk."

sweet. tackar! nu ska han få..

Gps telefon
Conan arkivarien skrev:
> Ni som använder SE vilket program kör ni med?
> wayfinder eller WF active? Eller finns det något
> annat som funkar bättre.
> /H

Jag har försökt köra wf active med min k800i men den bara hänger sig och stänger av sig, vet inte om det nån inställning....
Har testat trekbuddy och det verkar stabilt men det är endast för navigering.

Gps telefon
WFActive är en Beta version, enligt deras "helpdesk" så kommer en riktig version som kommer att kosta en slant. Min låser sig oxså så jag tror det är en bugg i denna.

Gps telefon
För den som använder en Windows Mobile telefon och vill ha ett avancerat "moving map" program kan jag rekommendera kanadensiska Pathaway från MuskokaTech. Det är dock inte gratis men mycket kompetent. Kolla in www.pathaway.com.

Gps telefon
Bump denna tråd.

Tänkte höra om det fins ngn bra program till windows telefoner. Har en htc hd2 och söker ngt som kan visa dom viktigaste funktionerna som man kan behöva på en cykel.

Tillbaka
Topp