Gratis cykel!!!!

Rippa

Ny medlem
Gratis cykel!!!!
Igår pajade diskmaskinen vilket i ett slag halverade min budget för mitt tilltänkta vårprojekt. Idag stolpade jag in till närmast vitvaruhandlare och bad, med en bister uppsyn, att få titta en diskmaskin. "Det billigaste ni har!!"

Den slipade försäljaren körde sin standardvals om att jag nog borde gå upp en prisklass eller två, för att då skulle minsan..bla bla bla bla.

"Nej!!!" morrade jag surt. "Jag skall ha det BILLIGASTE", väl medveten om att varje extra tusing skulle försena mitt planerade cykelbygge.

När hon så då med käck röst säger "Ja men om du köper den här lite finare modellen så får du dessutom en GRATIS CYKEL med på köpet" så höll hon f-n på att få en smäll på käften.

Senast redigerad av en moderator:
Gratis cykel!!!!
En sån här kanske? Årets design är det på den också sägs det! :-D
topbild_se_v11.jpg

/Leo

Gratis cykel!!!!
INGENTING är gratis :D man betalar för för de hojjarna med, nånstans tas pengar för att kunna köpa in dem. o varifrån kommer de pengarna, från priserna de ahr på sina varor. i sånna lägen borde man fråga "om den nu är värd 2000 kr, kan vi inte skippa den o dra av 2000 kr på priset på den vara jag vill köpa" :D skulle ju i och för sig betyda att man får betalt för att ta en del varor hehehe

Gratis cykel!!!!
haha, sitter och håller på att spotta ut saften på skärmen. inte bra att äta vid datorn.

Köpte du den dyrare med gratis cykel?

Gratis cykel!!!!
Jag förstår inte varför man kör en sådan kampanj. Det kostar en hundring eller två att köpa in cykeln. Sen skall den förvaras och levereras till kund.
Vem f**n står sedan och väljer mellan två kylskåp och bestämmer sig för det ena pga en cykel??
(Jag skulle för övrigt välja det kylskåpet som levereras utan skitcykel)

Gratis cykel!!!!
Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag förstår inte varför man kör en sådan kampanj.
> Det kostar en hundring eller två att köpa in
> cykeln. Sen skall den förvaras och levereras till
> kund.
> Vem f**n står sedan och väljer mellan två kylskåp
> och bestämmer sig för det ena pga en cykel??
> (Jag skulle för övrigt välja det kylskåpet som
> levereras utan skitcykel)

Alla är inte cykelnördar, och om man ser till hur många sådanadära kylskåpscyklar det rullar ute på stan så verkar ju kampanjen tyvärr gå hem.

Gratis cykel!!!!
ett friskare liv tror jag de sa i reklamen. Undrar om det var innan den inte ont anande kunden slog av framgaffeln mot första bästa trottoarkant.

Vi får hoppas att de är säkrare än förra året.

Gratis cykel!!!!
Självklart blir de av med många cyklar. Om någon bestämt sig för att köpa kylskåp kan man väll acceptera en cykel. Men är det inte mest av lathet/ovilja att pruta?
Vore intressant att veta hur många cyklar de blir av med under en kampanj.

Gratis cykel!!!!
alla 20000 skulle jag tippa på, om de nu har så många. JAg har inte sett någon av fjolårets på ett tag nu så de kanske inte var så många.

Gratis cykel!!!!
Hmm, med tanke på hur många av förra årets modell jag ser varje dag här i min lilla byhåla så tror jag det formligen sprutar ut cyklar ur butikerna...

Gratis cykel!!!!
"Du kickan. Ifjol la jag ut för motsvarande drygt <antal> stycken diskmaskiner på cykelgrejer. Jag kan lite om cykelgrejer. Er "cykel" skulle jag inte ens sätta... dig på."

Gratis cykel!!!!
När jag flyttade för två år sedan så släpade jag med diskmaskinen.
Efter någon månad så tänkte jag att det var dags att installera den, och upptäckte då att det skulle kosta 750:- för att en tekniker skulle komma hem till mig och minst en tusenlapp till för att få den installerad (ja, jag vill att den ska vara installerad av en behörig person när den får för sig att börja läcka och sabbar golvet och grannens tak!) och att jag skulle bli av med ett skåp i köket som jag redan hade fyllt med skit.

Lägg därtill att det var lite bussningar till diskkorgar (8 st x 60:- som behövde bytas och att strömbrytaren i fronten var trasig...

Så jag diskar förhand numera. Ett utmärkt sätt att bli ren om händerna när man mekat.

Gratis cykel!!!!
Jag tycker det verkar va riktigt fina cyklar, för jag menar annars skulle de ju inte ge bort dom om man köper lite dyrare varor och jag menar de kostar ändå en hel del de där cyklarna. Det är ju stötdämpare fram och det är ju lite exklusivt, så jag tycker nog ni ska sluta klaga.

Gratis cykel!!!!
Ante 27 skrev:
> Jag tycker det verkar va riktigt fina cyklar, för
> jag menar annars skulle de ju inte ge bort dom om
> man köper lite dyrare varor och jag menar de
> kostar ändå en hel del de där cyklarna. Det är ju
> stötdämpare fram och det är ju lite exklusivt, så
> jag tycker nog ni ska sluta klaga.

Hahaha, forumtrollen vaknar sent på kvällen... ;)

Gratis cykel!!!!
Det där gjorde faktiskt ont Oskar_, bara för att du är avundsjuk på dom som lyckas få tag på fina cyklar.

Gratis cykel!!!!
Ante 27 skrev:
> Det där gjorde faktiskt ont Oskar_, bara för att
> du är avundsjuk på dom som lyckas få tag på fina
> cyklar.

jag håller med dej ante det är ju trors allt en mauntain bike med vexlar och dempare jord för att hålla i skogen och sånt. min har funkat jätte bra

Gratis cykel!!!!
Det är skönt att vissa individer här verkar komma från en ganska trångsynt och obildad, humorlös värld där man inte märker huruvida någon är seriös eller ironisk i sina inlägg.

Gratis cykel!!!!
Rippa skrev:

> När hon så då med käck röst säger "Ja men om du
> köper den här lite finare modellen så får du
> dessutom en GRATIS CYKEL med på köpet" så höll hon
> f-n på att få en smäll på käften.

LOL ;)

Gratis cykel!!!!
Oskar_ man skall vara snäll mot trollen när man matar dom :D
lite mindre stampande/snorande/skällande på trollen efterfrågas, de har också känslor, likt mig som varje gång hoppas att du skriver något vettigt och så ofta får ont i ögonen av innehållet i dina inlägg... (nej , jag vill inte använda dölj-funktionen)

Gratis cykel!!!!
Frostyfog skrev:
> Oskar_ man skall vara snäll mot trollen när man
> matar dom :D
> lite mindre stampande/snorande/skällande på
> trollen efterfrågas, de har också känslor, likt
> mig som varje gång hoppas att du skriver något
> vettigt och så ofta får ont i ögonen av innehållet
> i dina inlägg... (nej , jag vill inte använda
> dölj-funktionen)

Då finns bara BANNA-funktionen kvar tyvärr... shit happens som förut..

Gratis cykel!!!!
Rippa skrev:
> När hon så då med käck röst säger "Ja men om du
> köper den här lite finare modellen så får du
> dessutom en GRATIS CYKEL med på köpet" så höll hon
> f-n på att få en smäll på käften.

Hihihihihi...

Dessutom måste jag nästan säga att Oscar_s inlägg är som ingefära mellan sushibitarna. Det rensar bort på ett fräscht sätt efter det förra inlägget och gör att man med nya ögon kan läsa det följande.

;D

Gratis cykel!!!!
one_man_army skrev:
> att diska för hand är väl ändock det billigaste alternativet?

Jag diskar det mesta för hand hemma, trots att vi har en så gott som ny och fullt fungerande diskmaskin. Så länge det bara är ett par tallrikar och någon kastrull går det ju apfort och man slipper råka på att ens favoritredskap är i diskmaskinen halva tiden.

Men är man barnfamilj eller har gäster på middag är det ju ett annat läge, då fyller man ju en maskin på en dag och inte på 5-6.

Gratis cykel!!!!
Markus F skrev:
> Så jag diskar förhand numera. Ett utmärkt sätt att
> bli ren om händerna när man mekat.

Mekar du?

Själv så skaffade jag diskmaskin och mekhanskar istället =)

Gratis cykel!!!!
du får göra som ja när min diskmaskin kastade in handduken i höstas. ja kollade va en ny kostade o gick o köpte ett nytt diskställ o började diska för hand. För ja har inte plats för en stor utan behöver en bänk diskmaskin o vill man ha en bra så ligger dom vid 2500 tusen o de får vänta tills ja vinner på hästarna......

Gratis cykel!!!!
Det läskiga är att det dom gör är Olagligt! dom har ingen kunskap om cyklarna och det är en skam emot dom som jobbar hårt med Kvalite Kunskap och Service.

//Peter

Tillbaka
Topp