Gratis cykelpump!

• Trådstartare Trådstartare HEI
  • Start datum Start datum

HEI

Ny medlem
Gratis cykelpump!
Förlåt, billigt sätt att få folk att läsa inlägget, men det ligger lite i det...

Jag såg att man får en liten pump med nån engelsk mtb-tidning (jag såg den för några dagar sen på Akademibokhandeln). Jag undrar om någon har testad den och kan uttala sig om kvaliteten och om den passar dom små ventilerna man skruvar på nåt litet innan man pumpar (borde kolla upp vad dom heter, men alla här vet vad jag menar).

Är den nåt att ha eller borde jag köpa en "riktig" pump istället?
(Mathias, pumpen jag lånade av dig sist jag var med, vad är det för märke och modell? En sån blir det nog om jag avråds från "gratispumpen").

Gratis cykelpump!
Pumpen som du menar, följer med i senaste numret av MBUK (Mountainbiking UK)
Jag har inte provat den, men den är i väldigt hård plast, och jag är skeptiskt till kvalitén.

Ventilen som du menar heter Presta.

Satsa på en bättre pump. Runt 100-150:-

Gratis cykelpump!
Jo, jag anade att det verkar bättre än det är, det brukar väl vara så.
Då får det bli en riktig pump istället, det pyser ut lite för mycket luft när jag cyklar för att kunna lita på att hinna till en mack varje gång. Särskilt när däcken krängs av mot rötter och det låter som en bromsande buss när hälften av luften sticker.
Nu måste jag ut i solen, jävla internet!

Gratis cykelpump!
Har pumpen! Jag har även en nästan likadan som kommer Biltema, där jag betalade 30 kronor för den. Mycket bra pump, i alla fall så länge den förvaras i Camelbaken. MBUK-pumpen har jag inte haft anledning att prova men den är säkert lika bra.

Ska man betala mer för en pump tycker jag nog att man ska titta på pumpar en bit över 300 spänn, som Crank Bros, Blackburn, Topeak och liknande. Ska man betala mindre kan man lika gärna köpa den utmärkta Biltemapumpen. Kolla även i Biltema/Clas Ohlson-tråden för mer info.

Gratis cykelpump!
Tjena Mange/Hei! Jag har en Topeak pump som jag köpte på Cycling i Vasastan. Kommer inte ihåg exakt vad den kostade dock, c:a 250:- tror jag.

pump_005.jpg

Idag skulle jag kanske köpt en med tryckmätare, men det är lyx.

Gratis cykelpump!
Köpte numret idag, testade pumpen direkt eftersom jag inte har nån annan (en kolsyrepump utan patroner visserligen). Den pumpade i alla fall ordentligt. Och jag kan lova dig att den är prisvärd!!!

Gratis cykelpump!
Det är bra att investera i två pumpar: Den ena stationära med stor kolv har pålitlig manometer, den andra är bärbar och lätt samt funktionell. Den har man med sig på turen tillsammans med slang.

Gratis cykelpump!
Som stationär pump använder jag Statoil, jag hatar att pumpa så jag hade hoppats slippa det men märkte på förra turen att det inte går. Kör slanglöst och skulle däcket gå så åt helvete att det behövs slang skulle jag bara bli förbannad, ta mig hem med cykeln på ryggen och lägga den i ett hörn till nästa säsong.

Gratis cykelpump!
HEI Skrev:
-------------------------------------------------------

> Kör slanglöst och skulle däcket gå så åt helvete att
> det behövs slang skulle jag bara bli förbannad, ta
> mig hem med cykeln på ryggen och lägga den i ett
> hörn till nästa säsong.

Det var ju en ovanligt bra inställning! Du kommer säkert att gå långt, bokstavligt talat... ;-)

Tillbaka
Topp