Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
emmer sa:Nu spelar det väl inte så stor roll för Topstone och X-trail då de inte tar "monsterdäck" men 27.5 eller 700 är väl rätt arbiträrt på en skivbromsad cykel och om fälgen krymper 4cm och däcket växer 2cm så blir ju markfrigången densamma.
Va?setreus sa:Förstår inte vad du försöker säga.emmer sa:Nu spelar det väl inte så stor roll för Topstone och X-trail då de inte tar "monsterdäck" men 27.5 eller 700 är väl rätt arbiträrt på en skivbromsad cykel och om fälgen krymper 4cm och däcket växer 2cm så blir ju markfrigången densamma.
emmer sa:Va?setreus sa:Förstår inte vad du försöker säga.emmer sa:Nu spelar det väl inte så stor roll för Topstone och X-trail då de inte tar "monsterdäck" men 27.5 eller 700 är väl rätt arbiträrt på en skivbromsad cykel och om fälgen krymper 4cm och däcket växer 2cm så blir ju markfrigången densamma.
OK.
På samhallssvenska så blir det:
Varför gå bort pga ej 27,5''. Är ju bara byta hjul ju.
Jävel vad svårt folk har det...LucasNilsson sa:Så du menar att 27.5x2.1" kommer att rymmas i dessa ramar?emmer sa:Nu spelar det väl inte så stor roll för Topstone och X-trail då de inte tar "monsterdäck" men...
emmer sa:Va?setreus sa:Förstår inte vad du försöker säga.emmer sa:Nu spelar det väl inte så stor roll för Topstone och X-trail då de inte tar "monsterdäck" men 27.5 eller 700 är väl rätt arbiträrt på en skivbromsad cykel och om fälgen krymper 4cm och däcket växer 2cm så blir ju markfrigången densamma.
OK.
Det var ju det jag skrev. Har du oxå väldigt selektiv uppfattningsförmåga.setreus sa:27,5 x 2,1" får inte plats i de flesta crossramar. Handlar inte bara om markfrigång.emmer sa:Va?setreus sa:Förstår inte vad du försöker säga.emmer sa:Nu spelar det väl inte så stor roll för Topstone och X-trail då de inte tar "monsterdäck" men 27.5 eller 700 är väl rätt arbiträrt på en skivbromsad cykel och om fälgen krymper 4cm och däcket växer 2cm så blir ju markfrigången densamma.
OK.
emmer sa:Det var ju det jag skrev. Har du oxå väldigt selektiv uppfattningsförmåga.setreus sa:27,5 x 2,1" får inte plats i de flesta crossramar. Handlar inte bara om markfrigång.emmer sa:Va?setreus sa:Förstår inte vad du försöker säga.emmer sa:Nu spelar det väl inte så stor roll för Topstone och X-trail då de inte tar "monsterdäck" men 27.5 eller 700 är väl rätt arbiträrt på en skivbromsad cykel och om fälgen krymper 4cm och däcket växer 2cm så blir ju markfrigången densamma.
OK.
Om det ska vara frigång för breda däck så behövs mtb-vev med lite bredare kedjelinje och högre q-värde, samt inte plats för så stora klingor om inte kedjestagen ska bli väldigt långa. Fast det är ju bara att bestämma sig för vilket som är minst nackdel - lite smalare däck eller lite bredare tramp och inte lika fullfarts utväxling - och du hade väl valt att undvika nackdelen smala däck (47 och mindre).setreus sa:Kanske skulle nämnt att jag är ute efter en rejsigare hoj. Troligtvis inte med stålram.
emmer sa:Jävel vad svårt folk har det...LucasNilsson sa:Så du menar att 27.5x2.1" kommer att rymmas i dessa ramar?emmer sa:Nu spelar det väl inte så stor roll för Topstone och X-trail då de inte tar "monsterdäck" men...
Är det sedan man slutade med skosnören och barn fick kardborreband?
Ridley X-trail adventure kommer med 27,5 x 2,0 som standard och kostar under 15 000.setreus sa:Undrar vad det finns för budgetvarianter av gravelcykel som tar 27,5"-hjul, minst 2,1"?
Open går bort pga pris och ful färg. Cdale Topstone och Ridley x-trail går bort pga ej 27,5".
Lainen sa:Om du vill ha riktigt budget så en Full Monty https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/gravel-adventure-bikes/full-monty
Jag kör den som pendlare med Maxxis ReFuse 2.75x2.0 eller 700/35 dubbat med skärmar och det går in större.
Om du vill så kan jag mäta senare.
Vet inte. I videon nedan snackas det om gott om utrymme för lera och plats för skärmar.setreus sa:
aki sa:
setreus sa:aki sa:
Ja, det här var nog den bästa cykeln jag sett hittills. Sjukligt mycket plats i ramen för feta däck.
aki sa:TS: Var det inte du som hade en byggtråd med en färgglad monstercross för några år sedan? Vad hände med den? Det var samma typ av cykel, tänker jag.
Sixten Fors sa:
setreus sa:Sixten Fors sa:
Capable of tackling anything from pavement to trails, the triple butted and hydroformed alloy frame frame includes a carbon fork which are both 27.5 Road Plus or 700c compatible. That might be selling the tire clearance a bit short though, as the frame and fork will clear up to a 27.5 x 2.3″ tire, or a 29 x 2.1″ tire. There’s even a removable seat stay bridge to allow you to opt for extra mud clearance, or the ability to run full coverage fenders.
https://bikerumor.com/2018/10/18/nu...r-adventure-bike-scout-hardtail-updated-mega/
Låter för bra för att vara sant :D