Gravel för nybörjare dam 162cm

Idaha

Medlem
Hej,
Jag är ute efter en begagnad Gravel till mig som nybörjare, dammodell och jag är 162 cm lång.

Jag kommer cykla en hel del grusväg till att börja med men det kan även bli en del asfalt.

Har ni några tips gällande modeller/märken?
Är det någon som säljer en begagnad Gravel som skulle kunna passa mig?

/Ida

De flesta märken har storleksguide för sina modeller. Modeller:s storlek ofta i cm/tum eller i X. Många gravel anges i X, så en runt XS, kan vara riktmärke. Sedan är det inte bara längd som är viktigt att ta hänsyn till utan benlängd(Inseam) och "räckvidd". Hur man tänker sig sina rundor, på tur eller mer träning/fart. En begagnad, att starta med är nog bra, tänk bara på att be att få provcykla, helt på grusväg.

Det finns en det "bike size calculator" som kan hjälpa för att få en start.

De flesta märken har storleksguide för sina modeller. Modeller:s storlek ofta i cm/tum eller i X. Många gravel anges i X, så en runt XS, kan vara riktmärke. Sedan är det inte bara längd som är viktigt att ta hänsyn till utan benlängd(Inseam) och "räckvidd". Hur man tänker sig sina rundor, på tur eller mer träning/fart. En begagnad, att starta med är nog bra, tänk bara på att be att få provcykla, helt på grusväg.

Det finns en det "bike size calculator" som kan hjälpa för att få en start.
Tack för tipsen! ☺️

Hej,
Jag är ute efter en begagnad Gravel till mig som nybörjare, dammodell och jag är 162 cm lång.
Min hustru, på ~164cm, trivs bäst på cyklar med stack: ~56cm och reach: ~36cm,
med minst ±1-2cm variation förstås

Vad är då stack och reach?
Det är ett sätt att ange strl som både längd och höjd hos ramen
stack_o_reach_trek-gif.691418

Är det någon som säljer en begagnad Gravel som skulle kunna passa mig?
Prova en köpesannons på Köp&Sälj

Tillbaka
Topp