Gravel vm 2024

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum

hm

Aktiv medlem
Gravel vm 2024
I helgen är det dags .
Massa världsstjärnor blandat med svensk elit och massa veteraner .
Vem vinner ?
Går det att se på tv?
Någon som är på väg dit ?
Surt att jag får stanna hemma iår . Förra årets höjdpunkt, nästa år då jäklar...

Gravel vm 2024
Blir det någon svensk mastermästare ?
Tror Tell i h55 har goda chanser och Hergander top10..
Hagebring i h50 har pallchans .
I yngre klasser blir det nog svårt med mördande konkurrens men john Nilsson och Midelf borde nosa på top10 i h45 och h40 ..

Mvdp i elitklassen lägger jag mina pengar på . Men med 300st andra på startlinjen kan nog vad som helst hända när dom ska in på samma grusväg . Och sen kommer 500st i m19-35 därefter :)
Kopecky bland damerna men Vos, Puck och PFP vill nog också va med och leka .

Senast ändrad:
Gravel vm 2024
Discovery+ kör vad jag kan se
Och då behöver man nån slags superabonnemang för att kunna streama va? Det blir dyrt när man måste pynta för fotboll och annat trams för att få se på cykel.

Edit: 260 kr extra verkar det kosta om man redan har Max. Får kanske bita i det sura då. Cx-säsongen börjar väl snart så kommer mer att se åtminstone.

Senast ändrad:
Gravel vm 2024
Och då behöver man nån slags superabonnemang för att kunna streama va? Det blir dyrt när man måste pynta för fotboll och annat trams för att få se på cykel.

Edit: 260 kr extra verkar det kosta om man redan har Max. Får kanske bita i det sura då. Cx-säsongen börjar väl snart så kommer mer att se åtminstone.
Tänk, jag poppade Fancy idag mellan mötena! Världen är som den är trots allt.

Gravel vm 2024
Youtube då?
Ser ut som det kan bli kaos snabbt på banan med smala passager och upp till 500pers i samma startgrupp :)
Lerigt här men lär va torrare i helgen .
Kan nog va glada det inte går nästa helg ..

Bilagor

• Screenshot_20241004_195601_SMHI vder.jpg
    Screenshot_20241004_195601_SMHI vder.jpg
    154.6 KB · Besök: 28
Senast ändrad:
Gravel vm 2024
Stängt som i tryckt ihop med Max, så man måste ha Max med sportpaket nu.
Jag har Discovery+, kan se lopp från idag och det ser ut som gravel-VM ska visas. Därav min undring om det är så att de som har Discovery+ tillsvidare kan ha kvar det men att det inte går att nyteckna. Sen är jag helt inställd på att Discovery+ inom en tämligen snar framtiden kommer att avslutas helt.
1728068400315.png

Gravel vm 2024
Jag har Discovery+, kan se lopp från idag och det ser ut som gravel-VM ska visas. Därav min undring om det är så att de som har Discovery+ tillsvidare kan ha kvar det men att det inte går att nyteckna. Sen är jag helt inställd på att Discovery+ inom en tämligen snar framtiden kommer att avslutas helt.
Visa bilaga 730583
Åh fan, det trodde jag inte. Verkar inte gå att starta nytt nu iaf. Surt.
IMG_8366.png

Gravel vm 2024

Efter 1/2h ser det ut att va ca 85tjejer som håller ihop . Och svenska tjejerna är bra med än så länge .

Nån som hittat nån fulstream .. ?
Jag tror inte det sänds något innan 14.15. Men visst hopp om att det ska gå att se live på youtube i Sverige. Se bilaga.
Screenshot_20241005-124550309 (1).jpg

Bilagor

Gravel vm 2024
H50-54:håller också ihop 85st .1 minut kvickare än tjejerna första 16k.
Medans h55-59 verkar gått på hårdare ytterligare 1minut snabbare och klungorna är i smådelar.. Eller har dom startat nära inpå h50 och kunnat brygga över?

Gravel vm 2024
Ser ut som dom släpp grupperna alldeles för tajt . Bara 2min mellan h50 o h55 och med 150pers i varje ligger h55 i svansen på h50 .
Och bara 15min efter damelit så vetsen kommer väl blanda sig i deras tävling också om nån timme . Kan se udda ut när Kopecky får spurta mot en h50 gubbe :)

Gravel vm 2024
Efter 4mil är tjejerna 11st kvar
H50 täten är något liknade . Tyvärr har Hagebring tappar 40sec och ligger med h55 täten som tyvärr tell verkat tappat bort i början men ser ut att jaga 30sec efter . Hoppas tell kan ansluta upp till Hagebring och dom sen kan samarbeta..

Gravel vm 2024
Hagebring och tell är med och slåss om medaljerna fortfarandei h50 o h55 . Men dom håller inte samma tempo som Vos o Kopecky..

Gravel vm 2024
Så har dom startat idag .
Svenskarna i eitklass verkar kämpa sig kvar i svansen av en 200pers stor klunga efter 25min .
I veteranklasserna håller sig svenskarna långt fram efter första km i dom flesta klasserna.
Kommer vi få se några fler svenska medaljer idag ? Efter gårdagens silver till Jessica och guld till Tell .
Möljtvis john o john i 40 o 45 klassen..?

Tillbaka
Topp