Gravel vm 2024

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum
Gravel vm 2024
Håller med de som kallar detta g/c-WM. Svårslaget icke utslagsgivande underlag. Här är US Gravel series och Outbound mer i min smak. En svensk skogsväg med grovkross, som den runt Arlanda, hade smakat.

Gravel vm 2024
Bara jag som tycker att Connor Swift gjorde en mega dundertabbe i spurten då han var först att täcka luckan till Mohoric? Med smartare körning hade han haft en lead-out bestående av 3st belgare... Nu kostade det honom en möjlig bronspeng, samtidigt som han även sabbade för Mohoric (dvs, gjorde grovjobbet för belgarna)

Gravel vm 2024
Nja såg om den nu. Klart man ska maximera sina chanser och köra så smart det går men ser inte någon jättblunder av honom där. Belgarna drog ju ner tempot rejält, Connor Swift så nog sin bästa chans var en mer lång seg spurt än en kvick kort. Hermans var storfavorit i den spurten. Känns som det kvittat nästan hur det blivit så hade Hermans nog tagit den i vilket fall

Gravel vm 2024
Håller med de som kallar detta g/c-WM. Svårslaget icke utslagsgivande underlag. Här är US Gravel series och Outbound mer i min smak. En svensk skogsväg med grovkross, som den runt Arlanda, hade smakat.

Så smalt och tekniskt det var nu har jag aldrig varit med om på svenska gravel tävlingar . Brukar va breda fina grusvägar här. Var förvånad att se så många fula flaerstyren i går ...

Gravel vm 2024
Så smalt och tekniskt det var nu har jag aldrig varit med om på svenska gravel tävlingar .
Belgien har väl inte mycket mer att erbjuda och skall sporten visas upp måste den vara stadsnära? Skall de locka till sig många tävlande och åskådare måste banan vara lättillgänglig liksom boende. Säkert skall miljöavtrycket vara så litet som möjligt.

Gravel vm 2024
Va mer ett svar på att det var för lätt bana.. att i Sverige är det oftast lättare banor än det här

Valtteri Botttas är det ot och kanske borde varit i f1 tråden ..? Han var väl typ 2.a på Outbound? Lite mer konkurrens i Belgien..

Bilagor

• Screenshot_20241007_112743_Facebook.jpg
    Screenshot_20241007_112743_Facebook.jpg
    277.5 KB · Besök: 56
Senast ändrad:
Gravel vm 2024
Ja kanske lite mindre kul med en bana långt ute i skogen. Utslagsgivande var denna också. Kanske inte så mycket i underlaget, även om en del lersliriga partier, men definitivt i banprofilen. Lite löjligt att kalla det ett landsvägs-race, som en del gjort på annat håll. Hade varit rätt bisarr bana om någon dragit ett landsvägslopp på detta. Sedan kan man förstås önska att det ändå gick kombinera kraven på publikvänlig banan med mer grusvägar enligt våra eller Amerikanska. Det kommer nog komma såna VM också. Australien om två år låter ju som en möjlighet till mer grus.

Tillbaka
Topp