Gravelcykel

Ludde94

Medlem
Gravelcykel
Jag funderar på att köpa en gravelbike. Men det verkar som att det har dött ut, är det verkligen ett safecard eller ska man hålla sig till landsvägen? Vad säger ni, vad tycker ni jag ska göra

Gravelcykel
Du ska göra det du själv tycker är roligast. Inte vad som är på modet eller andra konstiga orsaker. Iofs verkar det ju hela tiden skrivas om gravel och gravelbikes på cykelsiterna så dött ut skulle jag ju inte kalla det precis. Snarare tvärtom. Men om du har en racer så prova cykla grusväg (det går utmärkt) och se om du gillar det. Om så är fallet så slå till på en ny gravel och kör.
Eller fortsätt cykla med racern på grus.

Själv har jag kört en del grus på racern i somras och det är jäkligt kul. Men nu ska jag fixa ihop min gamla cx och nöta på den på gruset i stället.

Senast ändrad:
Gravelcykel
fredde_hv_@hotmail.com sa:
Jag funderar på att köpa en gravelbike. Men det verkar som att det har dött ut, är det verkligen ett safecard eller ska man hålla sig till landsvägen? Vad säger ni, vad tycker ni jag ska göra

Alla har ju köpt en ny cykel, nu är det nästa trend på G...

Du som är gammalt proffs kanske kan använda vintercykeln, vilken jag antar är typ en cx.

Gravelcykel
Det är Sverige och det är vinter. Oavsett om man gillar att surfa och chilla runt på grus, bikepacka eller köra grusmotionslopp så är det rätt så dött tills maj nästa år.

Tillbaka
Topp