Greppmarknaden över 33mm?

nordtrek

Aktiv medlem
Tjena Tjena Forumet
Försöker finna grövre grepp än 33mm som de jag har idag det är 2 låsringar på de jag har , de hade kunnat vara tjockare ? Är det någon som har nån ide om att tjocka på dom med någe grepp material ?
Läste nyss igenom några trådar om just grepp men de är några år gamla ..

Det är avtagbart hästskinn på dehär de fungerar men hade kunnat vara tjockare .
Skickade nyss till Cykloteket om de har nån ide ?

Nu efter regnet blir det några mil till , svampjakt å flätätande :0)

Bilagor

• IMG_20260905_120042_MFNR.webp
    IMG_20260905_120042_MFNR.webp
    346.8 KB · Besök: 27
Även jag letar efter större grepp. Det enda som verkar finnas i icke barnstorlekar är skumgrepp. ESI och Wolftooth har grova såna. Problemet med dem är att de blir snorhala när man är fuktig om händerna och att de vrider sig på styret.

En lösning på halkan är att använda tennislinda utanpå. Ger bra grepp även utan handskar, oavsett om man är svettig om händerna, samt finns i var och varannan sportaffär till humana priser.

Standard mc-styren har samma ø på greppet som cykelstyren.

Jag har riktigt långa händer och Ergon GA2 Fat är det enda jag är nöjd med.
De är alldeles för smala för mina händer. De enda som ens är i närheten av tillräckligt stora är ESI extra chunky och Wolftooths motsvarigheter, och de är ordentligt mycket större än Ergon. Dock tyvärr skum, med tidigare nämnda nackdelar.

De är alldeles för smala för mina händer. De enda som ens är i närheten av tillräckligt stora är ESI extra chunky och Wolftooths motsvarigheter, och de är ordentligt mycket större än Ergon. Dock tyvärr skum, med tidigare nämnda nackdelar.

Jag skulle gärna har tjockare grepp men jag har inte hittat nåt med gummi som liknar Ergon. Allt annat jag har provat tycker jag inte om.

Tillbaka
Topp