[Gruppköp] Karbonram 872g från Edge/Figmo

Jag tänkte slå till och köpa en sån här inom kort, jag behöver dock veta om min framväxel (Campa Centaur) kommer funka på ramen? Den är ju monterad med en klämma runt sadelstolpsröret, och skall alltså inte skruvas fast i ett befintligt fäste?

Fäste ser ju ut att finnas på den här ramen så om du har en växel med klamma blir det till att köpa en ny. Eller byta med nån. Men om man hittat sin drömram är väl en framväxel ingen stor grej?

Senast ändrad:
Anders H: Okej, ja en ny framväxel verkar ju inte vara alltför dyr på CycleComponents, typ 350kr. Men jag fattar inte egentligen varför man har två varianter överhuvud taget?

Men om någon har en Campa Centaur framväxel med braze-on som dom vill bli av med/byta mot en med klämma så är det bara att höra av sig.

// Per

Om någon vill bli av med sin ram i storlek 56 c-t så är det bara att skicka ett pm.
Per

edit: skrev fel mått

Senast redigerad av en moderator:
Har en ram i storlek 54, aldrig använd, inte ens monterad. Har även ett styre (HR033) samt sadelstolpe (SP001) + sadel från edge-design. Kan tänkas sälja av detta, skicka pm vid intresse.

Senast redigerad av en moderator:
HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
> Kolla här:
> http://pedalforce.com/online/index.php?cPath=10185
> 1
> IP1an säljs väl även med Figmo-etikett?
>
> Här står det en del redan
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/636748/page=1
> 5
>
>
>
> /Håkan

Det hos Figmo som ligger närmast Pedalforce IP1 geometrimässigt är nog Figmos ISP2 (FG-FM021) men det är inte samma ram. Figmo har den dock inte i 60 utan i 58,5 som störst. Figmo definierar sin storlek C-T efter att ha dragit bort 250mm sadesltolpslängd mdan PF verkar dar av 230mm därav så tänk på det n'är ni tittar på ritningar för ISP-ramar. Styrröret och sadelstolpe är ngt längre än hos Pedalforce IP1/57cm så Figmos största hamnar ngnstans mittemellan PF:s 57 och 60.
Sedan har Figmo en modell som heter ISP3 men den har helt annan profil på rören än de andra.
Båda ramarna väger från 950g. Gaffeln som kommer med heter FG-FK520 och väger 380g.
Figmos ramkit innehåller ram,gaffel, styrlager och sadelklämma

Lite bilder och geometriritningar:
ISP2:
ISP2-1.JPG ht=625

ISP2-Edge-1.JPG ht=544

ISP2 size:
FM02120SIZE20CHART.jpg ht=575

ISP3:
ISP3-1.JPG ht=604

ISP3-Figmo-1.JPG ht=544

ISP3 size:
ISP3FM031SIZE-CHART.JPG ht=575