mawa
Aktiv medlem
GT Grade som pendelhärke?
Går i n+1-funderingar på att skaffa mig en pendlare och har hittat GT Grade Tiagra som verkar schysst för prislappen, med plats för skärmar + lite fetare däck. Har ca 30km enkel väg till största delen på cykelbana som är kontaminerad av dödsgrus mellan oktober/november och maj. Lär också bli en del isfläckar längs vägen p.g.a. träd, tunnlar och annat vilket gör att dubbdäck känns bra.
Pratade dock med en säljare i tisdags som sa att det var lite dåligt med plats för dubbdäck tillsammans med riktiga skärmar och att det därför lätt kunde sätta igen vid moddigt väglag. Nu kommer jag förmodligen inte att cykelpendla när det är som mest moddigt och slaskigt så jag funderar på hur stort problemet kan bli.
Någon som kör GT Grade och kan bekräfta/dementera platsbrist tillsammans med skärmar?
Får man problem även utan moddigt väglag?
Finns det dubbdäck som är smalare än 35-622 som är värda att använda?
Bättre/lika bra hojar i samma prisklass 8-10k?
Pratade dock med en säljare i tisdags som sa att det var lite dåligt med plats för dubbdäck tillsammans med riktiga skärmar och att det därför lätt kunde sätta igen vid moddigt väglag. Nu kommer jag förmodligen inte att cykelpendla när det är som mest moddigt och slaskigt så jag funderar på hur stort problemet kan bli.
Någon som kör GT Grade och kan bekräfta/dementera platsbrist tillsammans med skärmar?
Får man problem även utan moddigt väglag?
Finns det dubbdäck som är smalare än 35-622 som är värda att använda?
Bättre/lika bra hojar i samma prisklass 8-10k?