H&K bikediskount.DE Erfarenheter.

Duckyboy

Aktiv medlem
Jag funderar på att beställa grejor från Bikediskount.
Någon som har erfarenhet av detta nyligen?
Funkar det bra till kommer något på de priser som står på nätet för utom frakt.

Tack på förhand.

http://www.bike-discount.de/ menar du?
Grejjerna kommer snabbt och priserna är bra.
Händer dock att lagertrollen druckit för mycket öl och det blir fel.
Då är de rätt sega att ha och göra med, brukar bli rätt så småningom men du får räkna med flertalet mail och/eller samtal.

Beställde en tisdag och paketet levererades till dörren fredag och då var det ändå en vara som tagit slut så jag fick mejl och svarade att den skulle strykas. Rekommenderas!

Fick vänta 12(!) veckor på beställning cykel o lite annat som äntligen kom fram häromveckan. Fick svar på 1 av 5-6 mail med förfrågan om när det kunde tänkas levereras och då var det standardsvar om "kommer om ca 2 veckor" när det i verkligheten tog 8 veckor till. Bättre då att ringa ner och fråga vad problemet är. De var visst något problem med vevpartiet. Fattar inte varför de inte kunde svara det med ett par rader per mail.

På leveranskvittot stod att de beställda varorna ej med (ett par skor) inte kan levereras och att pengarna kommer sättas tillbaks på kontot. Mailade i söndags kväll när de kan tänkas finnas på kontot och beställde från chainreactions istället. I går när man kommer hem så ligger där en avi om att det finns paket på posten för uthämtning. Måste vara bike-discount-skorna så nu har man 2 par :/

Så, även om det tar tid så levererar de i slutändan. Får ingen känsla att de lurar en även om de behöver skärpa upp sina rutiner när man gör förfrågningar mailledes.

/Michael

Jag har beställt prylar från BD.de rätt många gånger och har bara bra erfarenheter av dem. Deras lagersaldon stämmer och prylarna kommer riktigt snabbt. Min absoluta favoritbutik. Bara att beställa.

Jag köpte nyligen en Thule 591, cykelhållare för takräcke, ett paket CO2-patroner och två stycken kedjor. De hade stoppat smågrejerna direkt i Thule-kartongen och skickat det så utan ytterligare emballage. Uppenbarligen var thulekartongen slarvigt försluten, för DPD hade tejpat den i ena änden (med tejp märkt DPD), men ändå hade en av kedjorna förmodligen ramlat ur på vägen (eller innan tejpningen gjordes).

Mailade direkt till reklamation@bike-discount.de, inget svar på en vecka. Ringde igår och snackade med Ralf som lovade att skicka en ny kedja. Märkligt att inte kunna reagera på mailkontakt, nu tog jag upp flera minuter av hans tid i onödan.

GöranH skrev:
-------------------------------------------------------
> Deras lagersaldon stämmer och prylarna kommer
> riktigt snabbt. Min absoluta favoritbutik. Bara
> att beställa.

Jag har iofs varit med om att saldot inte stämmt men resten håller jag med om. Mitt första val på nätet.

Oggler skrev:
> Men det verkar vara ganska dyr frakt. Minimibelopp
> på beställningar också. Eller?

140kr frakt är väl rätt ok... så länge man inte beställer hjul eller cyklar för då kostar det mer.
Mina paket brukar inte vara direkt små, så jag är rätt nöjd med 140kr :)

beställde pedaler från bike-discount i söndags, idag, tre dagar senare, kom de :D rätt snabbt om jag får säga det själv.

Jag har beställt därifrån många gånger. En gång tog det 2? vecko vill jag minnas. Annars alltid kortare än en vecka. Alltid ordning och reda enligt mina erfarenheter.

Jensen skrev:
> beställde pedaler från bike-discount i söndags,
> idag, tre dagar senare, kom de :D rätt snabbt om
> jag får säga det själv.

Beställde också i söndags och fick mina grejer idag. Är ganska imponerad av dem!

Tack för all respons.

Har lagt en beställning nu.

Nu är det bara vänta. 3 dagar eller tre veckor. Jag hoppas det blir tre dagar.
Tack.

Baggy: Ja, allt sånt fixat. Var jag som inte läste den tyska finstilta texten om minimibelopp för beställning.

Ett par bromklossar till löste problemet :). kom dvs över gränsen på 50eur.

Tillbaka
Topp