Hadley-nav

Hadley-nav
Det är synd att hadley prioriterar ner Sverige såpass. Ett par hadleynav uppekrat med stans flow-fälgar blir 200g lättare än nya XT-am-hjulen, till ungefär sammma pris (butikspris i sverige iaf)

Hadley-nav
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Väntar på baknavet, eller rättare sagt 72POE
> 'frihjulssats' eller vad man nu skall kalla det.

Ok. Du använder 36klicks nu, eller?

Om någon har ett trasigt frihjul där kullagert fortfarande funkar, är jag intresserad :) Något kasserat 108p kanske?

Hadley-nav
En uppsättning nav, 72-punkts-ersättningsdelar till alla 108-punktsnav här i Sverige och Hadley-tillverkade verktyg är äntligen på väg (Beställdes för typ 4 månader sedan.)

Visst är jag arg att det har tagit sånt tid. Man blir frestad att bara säga nej tack till sådana situationer, men jag har valt att hålla kontakt med företaget för att ha någon möjlighet att få fram grejer i framtiden.

Om hårdvaran hade varit kompatibelt skulle jag har tagit delarna från andra nav och byggd ihop någonting för Harri, men hans är den nyaste hubshell och det finns begränsade kompatibilitet med äldre delar.

Visst har de fina delar, jag önskar bara att vi kunna slippa nackdelarna.

Hadley-nav
Inte gett upp hoppet, ännu...

Ser fortfarande fram emot att få använda den nån gång. Får bli ett helt nytt hjul med den till nästa säsong.

Hadley-nav
Lite update nu när jag swishat runt på naven ett tag, nästan två år. =)

Framnavet känns kusligt smooth fortfarande, det enda som jag gjort är att lägga lite loc-tite på gängorna till 'ändpluttarna' som hade en tendens att gänga ut sig. Efter det har jag inte behövt röra navet.

Baknavet är även det riktigt bra skick fortfarande, snurrar härligt lätt! Upptäckte för några veckor sedan att det tillslut även hade gängat ut där med, vet inte om det var ett virus för jag fick samma symptom på min Froggys ShimaNO billighetsbaknav (tror inte ens det är Deore) och var tvungen att ta isär hela skiten och sätta ihop igen med mer fett och hårdare åtdragen.

För att sammanfatta så här långt är jag riktigt nöjd trots allt elände och tid innan jag fick rätt grejjer, delvis på grund av mig själv.

Hade tidigare ett DMR Revolver framnav som lagren gav upp på efter bara en säsong, för att inte tala om AtomLab GI baknavet som ruttnade bort efter ett par åkningar i Gesunda och en vecka i Åre.

Har inte riktigt bestämt mig för om jag skall behålla naven på 'DH' hjulen jag har eller om det blir nya lättare fälgar och ett hjulpar till Reignen istället där de känns som de kommer till användning bäst...?

Hadley-nav
42Hz skrev:
> Hade jag råd så! Fast I9 naven verkar ju
> trevliga och sedan är ju Stealth naven under
> happyutvärdering. :)

ja vill minnas att AWi här på happy har två par. han verkar nöjd med dem. är själv inne på mitt andra sett med deras hjul, de med egna ekrar.
Pm:a mig om du vill ha kontakt me bra affär gällande köp av i9 nav från staterna, bra pris o seriös.

Hadley-nav
Jensen skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hade jag råd så! Fast I9 naven verkar ju
> > trevliga och sedan är ju Stealth naven under
> > happyutvärdering. :)
>
>
> ja vill minnas att AWi här på happy har två
> par. han verkar nöjd med dem. är själv inne på
> mitt andra sett med deras hjul, de med egna
> ekrar.
> Pm:a mig om du vill ha kontakt me bra affär
> gällande köp av i9 nav från staterna, bra pris
> o seriös.

Tyvärr(?!) har jag ingen brist på nav just nu men det kan ju ändra sig i framtiden, bra att lägga på minnet. :)

Hadley-nav
Det enda nav behövs och fungerar väl bra och som inte felar, är hope pro 2. Har haft 3 nav hittills och jag har aldrig haft problem med nav.

Dock är Hadley snäppet bättre, det sägs vara det bästa på marknaden i samma kvalitet med dt440 och chris king.

Men ett hope 2 nav bak kostar häflten av vad dessa ovannämnda nav kostar.

Hadley-nav
42Hz skrev:

>
> Tyvärr(?!) har jag ingen brist på nav just nu
> men det kan ju ändra sig i framtiden, bra att
> lägga på minnet. :)

man kan alltid skaffa sig behov av nya grejer :D gäller bara att komma på med en bra ursäkt o pressa fram stålarna :D

Hadley-nav
Så här nästan 7 år senare har jag beställt ett konverteringskit från QR till 12mm axel från BalleRacing, $65 med frakt (+ev tull) kostade det. Hoppas jag lyckas konvertera utan specialverktygen.

Känns som navet kommer göra mer nytta på 29" än på DH:n. Nästa steg är ny 29" fälg och rättförs ekrar, alltid ett mörker. ;)

Hadley12mmConversion135mm-SQ.jpg

Inte riktigt lika bling:ig som när den var ny.
filename=hadley05.jpg

Hadley-nav
42Hz skrev:
> Så här nästan 7 år senare har jag beställt
> ett konverteringskit från QR till 12mm axel från
> BalleRacing

Älskar företagsnamnet.

Hadley-nav
Johan A skrev:
> 42Hz skrev:
> -----
> > Så här nästan 7 år senare har jag beställt
> > ett konverteringskit från QR till 12mm axel
> från
> > BalleRacing
>
> Älskar företagsnamnet.

=)

Grym service var det också, klagade lite på svenska tullens avgifter på paket från USA och fick rabatt och lite pengar tillbaka på beställningen som redan är på väg!

Erik Balle, en hyvens man (danskättling?). ;)

" I lowered what I charged you for the conversion kit and the shipping cost and did a partial refund on your order."

SDH Rear 135mm X 12mm Conversion Kit
Hadley12mmConvKit $42.00 1 $42.00

Subtotal $42.00
Sales Tax (0.00%) $0.00
Shipping & Handling $23.50
Grand Total $65.50

Amount Refunded - $12.09

Hadley-nav
42Hz skrev:
> marran skrev:
> -----
> > 42hz: Du har inga problem med glapp i bodyn?
> > Jag får inte ens isär min för att kika, det
> ska
> > ju sitta ngt nållager där eller vad det nu
> är
>
> Inte märkt av något glapp.
>
> Nog är det nållager allt, har du sett denna
> eminenta guide?
> http://www.sicklines.com/tech/howto/hadleyoverhaul
> /

Jo jag har läst den ett antal gånger, men kan inte minnas att jag faktiskt lyckats få loss bodyn från axeln. Jag tror mitt nav är en lite tidigare eller senare version än det i guiden, har för mig att det var lite som skilde här och där

Hadley-nav
Härligt å se Harri. Skönt med märken som inte lämnar en "ute i det kalla" bara för att det kommer nya standarder. Mitt CK sitter på min andra cykel och även mitt CK vevlager har samma historik. Det är kundsupport det!

Hadley-nav
Ja, antingen cyklar jag för lite eller så är det bra kvalité på Hadley. =)
Fast fakta är ju att andra nav gett upp långt före den utan att de för den delen använts mer eller i sämre miljö. Hadleynavet satt på Froggyn efter Reignen och fått gå i Åre mm. Nu gör den sitt jobb på Vitusen, synd bara att den förstört känslan i alla andra nav jag har, lider verkligen på Duden och uppgradera DT navet kostar liiite för mycket just nu. :/

Hadley-nav
pbeijer skrev:
> Är det dåliga tätningar på Hadley-naven? Den
> där gamla axeln såg ju inte så fin ut längre.

Skulle nog vilja säga att det är bra tätning med take på obefintlig service under åren, det är mest gammal fett.

Hadley-nav
42Hz skrev:
> pbeijer skrev:
> -----
> > Är det dåliga tätningar på Hadley-naven?
> Den
> > där gamla axeln såg ju inte så fin ut
> längre.
>
> Skulle nog vilja säga att det är bra tätning
> med take på obefintlig service under åren, det
> är mest gammal fett.

Klart bättre än Revolvernavet som gav upp efter två dagar i Åre. =)

Hadley-nav
Tack för uppdateringen Harri!

Hadley navet (med 108 poe) som vi har på en av cyklarna har funkat som det ska sedan 2006, trots att jag inte uppdaterat den till 72 poe och har aldrig servat den.

Tillbaka
Topp