Lite update nu när jag swishat runt på naven ett tag, nästan två år. =)
Framnavet känns kusligt smooth fortfarande, det enda som jag gjort är att lägga lite loc-tite på gängorna till 'ändpluttarna' som hade en tendens att gänga ut sig. Efter det har jag inte behövt röra navet.
Baknavet är även det riktigt bra skick fortfarande, snurrar härligt lätt! Upptäckte för några veckor sedan att det tillslut även hade gängat ut där med, vet inte om det var ett virus för jag fick samma symptom på min Froggys ShimaNO billighetsbaknav (tror inte ens det är Deore) och var tvungen att ta isär hela skiten och sätta ihop igen med mer fett och hårdare åtdragen.
För att sammanfatta så här långt är jag riktigt nöjd trots allt elände och tid innan jag fick rätt grejjer, delvis på grund av mig själv.
Hade tidigare ett DMR Revolver framnav som lagren gav upp på efter bara en säsong, för att inte tala om AtomLab GI baknavet som ruttnade bort efter ett par åkningar i Gesunda och en vecka i Åre.
Har inte riktigt bestämt mig för om jag skall behålla naven på 'DH' hjulen jag har eller om det blir nya lättare fälgar och ett hjulpar till Reignen istället där de känns som de kommer till användning bäst...?