Två dagars dinousaurcrosspendling Slagsta-Södertälje-Slagsta 05:45 färjan dit. ca 17 hem torsdag och 14 hem fredag.
Rapporterbara händelser torsdag:
Mötte en pendlare i motsatt riktning på hybrid. Jag ropade godmorgon men ingen reaktion alls. Såg ytterligare ett par cyklister i motsatt riktning som hejade glatt bla annat en med något som kan ha varit en Cinelli med rakt styre. Fin pendling i medvind. Hem blev jag omcyklad av en klunga på 7-8 cyklister. De låg i bredd och typ var tredje bil tutade oavbrutet när den passerade dem. Överdrivet och onödigt av bilisterna. Min önskan att haka på en bit drunknade i motvind och olust att bli tutad på. Mötte den eventuelle Cinelliåkaren igen plus en till som bägge hejade glatt. Färjan lyfte stängd bom och släppte på mig, hjälmen av för kaptenen! Han kanske är cyklist?
Rapporterbara händelser fredag:
Fick sällskap av en pendlare på Columbusracer (Pinta) vi följdes åt och snackade hela vägen till Moraberg. Trevligt! Det var motvind så vi såg båda fram mot hemfärdens medvind. Mötte hybridsnubben jag räckte upp handen viftade och ropade HEJ! Ingen reaktion.... Mötte några glada som hejade också, eventuellt Cinellimannen igen. På vägen hem var det.....motvind. Jag mötte en touringkvinna med enhjulig kärra bakom, kanske en Bob Yak. Hon hälsade fantastiskt när jag hejade. Vid Botkyrka k:a hade någon kört hela vägen in på cykelbanan med bilen och parkerat vid skolans grind samt låtit grinden stå öppen så att den med lätthet kunde fånga en cyklist i farten, Idot!
Förutom att bägge dagarna varit superba kan jag även rapportera sällsynt trevlig interaktion med alla gående. Jag har saktat ned lite och hejat, hundar har fösts åt sidan, barnvagnar i bredd har lagt sig åt ena kanten eller i ett led, grupper med folk har samordnat sig på en sida. En äldre man jag mötte sken som en sol när jag sa hej.
Inget regn alls trots tunga skyar, en hel del sol och hyfsat mycket motvind. Livet är bäst!