Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 5.

federico skrev:
-------------------------------------------------------
> Västerbron 9 Juli

Ja, dom har börjat sätta upp högre staket på västra sidan av västerbron också. Det verkar däremot inte som om dom tänker måla om det räcket som dom gjort på östra sidan. När dom fixade till östra sidan så stängde dom inte av hela den sidan utan då hade dom ju en smal GC bana kvar.

Black planet skrev:
> Lola skrev:
> --------------------------------------------------
> > Vet någon hur cykelvägen är tänkt att gå
> > förbi Tele2 Arena och macken när man kommer
> > från stan och ska söderut?
>
> Det får vi veta om ett par år. Kommer säkert
> bli korvstånd för bajare o djurgårdare..

Men på skylten innan Globen står ju att cykelvägen ska öppnas den 13 juli?

Tur man inte cyklar Västerbron så ofta numera. Yikes! Och så hela Hornstullskaoset som precis avslutats. Ni har det inte lätt ni stackare som måste pendla den vägen.

Hmm, om man skulle ta och plocka upp den där "nu skiter jag i det här och sticker ut och cyklar"-tråden... får se. Först lite lunch.

High fivade med någon sommarlovskid på gc banan i fräntorp, najs!
Varmt och gött.. lär bli svalare på vägen hem dock.. skiftjobb ftw

Lite jobbrelaterad cykling från Löwenströmska sjukhuset till Fridhemsplan i den fina motvinden, tror jag snittade 20 knappt, sen världens bonk vid Rissne, tog mig till Max i bromma och klämde i mig 2 fina cheeseburgare, vid Alvik så tyckte en bmw att övergångstället är bra stanna på. Imorgon står ett lagerbyte på Surlynav på agendan.

Lola skrev:
>
> Men på skylten innan Globen står ju att
> cykelvägen ska öppnas den 13 juli?

Vilket år? Det är väl inte en meter gjord?

På vägen kollade jag till fyllon på stadsgården o slöstan..

Fruktansvärt seg cykling idag. Trögt i morse utan särskild anledning. Spelade fotboll i två timmar innan jag cyklade hem. Benen kändes som deg och det gick sakta. Först blev jag omcyklad av ensam cyklist på cross. Sen vid Botkyrka kom det ett jättegäng med racercyklister och for om. Såg några Valhall, nån CK08 och nån på en Dolan-hoj. Det blev genast ännu jobbigare att sitta och nöta massa kg dinousaurcross med packväska full med fotbollsgrejer och annat. Köpte mig ett månadskort för cykel till färjan så nu behöver jag inte bli upprörd på ett tag. Skönt. Imorgon hoppas jag degen i benen har omvandlats till nya krafter och att det utlovade regnet blir måttligt.

Edit: Versaler mitt i ord.

Senast ändrad:
Hasse#7 skrev:
> Fruktansvärt seg cykling idag. Trögt i morse
> utan särskild anledning. Spelade fotboll i två
> timmar innan jag cyklade hem. Benen kändes som
> deg och det gick sakta. Först blev jag omcyklad
> av ensam cyklist på cross. Sen vid Botkyrka kom
> det ett jättegäng med racercyklister och for om.
> Såg några Valhall, nån CK08 och nån på en
> Dolan-hoj. Det blev genast ännu jobbigare att
> sitta och nöta massa kg dinousaurcross med
> packväska full med fotbollsgrejer och annat.
> Köpte mig ett månadskort för cykel till färjan
> så nu behöver jag inte bli upprörd på ett tag.
> Skönt. Imorgon hoppas jag degen i benen har
> omvandlats till nya krafter och att det utlovade
> regnet blir måttligt.
>
> Edit: Versaler mitt i ord.

Citerar mig själv. Vaknade vid två av att bägge benen krampade samtidigt i låren. Det blev några minuters vildsint kamp mot omöjlig smärta. Stapplade upp och tog en dubbel Resorb. Idag är blir det vilodag med bil. Kommer säkert både missa färjan och bli upprörd men det kan inte hjälpas. Jobbigt att inte orka det man tänkt sig.

Edit: Bokstavstapp, skyller på arla morgonstund.

Senast ändrad:
Hasse#7 skrev:
> bägge
> benen krampade samtidigt i låren.

Fy!

> Det blev några
> minuters vildsint kamp mot omöjlig smärta.
> Stapplade upp och tog en dubbel Resorb.

Ja, det var nog vätske/saltbrist. Det är lätt att dricka för lite när det är varmt men blåser.

Just ja:

Jag fispendlade, blev omkörd av randig t-shirt på herrcykel, en ungdom kanske 25 år yngre än jag, så jag lät honom kränka mig. Annars nästan inga cyklister, bilar eller ens tecken på liv. #stephenking

Senast ändrad:
Var tvungen att ta bilen idag. Första bilpendlingen på bra länge och hej vad mysigt det är att åka bil nu. Inga tullar, ingen trafik, bekvämt och snabbt. Släppte fram några cyklister vid övergångsställen för att göra mottrafikanterna bakom upprörda, men de få andra motorister som var ute verkade ha hög stresströskel idag och verkade inte bli ett dugg irriterade.

Eller handlar den här tråden bara om cykelpendling? :)

Segt som sirep hem igår och samma till jobbet i morse. Lite skön höstfeeling med duggregn och halvtomt cykelrum och omklädningsrum på jobbet. Nedräkning till 2v semester :)

Munhöggs lite med en lastbilschaffis som ansåg cykelbanan vara ett bättre ställe att parkera på än den brevidliggande vägen. - Man vill ju inte stå i vägen för bilarna... Att han tvingade mig att cykla mot trafiken på sagda väg för att ta mig förbi hans åbäke till bil bekom honom inte. Upplyste honom om att han var en "pappskalle" och cyklade uppfriskad vidare i duggregnet.

Svidade upp dottern i regnkläder på dagis och tänkte att jag själv skulle klara mig. Det gjorde jag inte.

Bilagor

• DSC_0288.jpg
    DSC_0288.jpg
    53.1 KB · Besök: 34
Halvt-OT men kan ju bli aktuellt som pendlare. Fick det här nyss så nu blev jag lite glad att blodet kommer till nytta. Tror det är tredje gången nu jag får SMS. Jag har 0- så det kan man ge till alla då det är för bråttom att utreda vilken blodgrupp patienten har.

blod.JPG

Det såg inte ut att regna så värst mycket, men jag valde ändå att fräscha upp 70-tals-Crescenten (med bra stänkskärmar) och ta kängorna istället för sneakers. Mycket tacksam för det beslutet när jag kommit bara några hundra meter och regnet tilltog. Regnöverdraget på Ospreyryggsäcken gjorde också sitt jobb. Den långärmade funktionstshirten blev till nån sorts våtdräkt så jag blev blöt men frös inte. :)

Däremot var jag inte uppmärksam vid Karlbergs slott och cyklade rakt igenom en djup jättepöl, sen var det blött i skorna. Insett att man borde ha ett par extrastrumpor liggande på jobbet för jämnan, och inte bara ombyteströjor & -byxor.

Missade en torr pendling med 5 minuter. Nåja det kunde ha snöat.
Annars var det en svordom bara idag för iphone nisse som gick efter sin gps för hitta något rakt ut på cykelbanan. Cb borde ju synas på kartan..
Att ramla vid slussen pga glömt klicka ur dig skapar alltid leenden. Hoppas det gick bra för hybridpendlaren.

Försiktig pendling i morse. Satt mest och spann fint hela vägen.
Gick t.o.m. ned på lillklingan fram, den som annars är reserverad för att användas tillsammans med dubbdäck och snömodd.
Knäna gillar inte riktigt den mängd cykling det blir när jag inte löst månadskort sista dagarna inför semestern. Mindre klinga känns som ett bättre alternativ än mera värktabletter.
På marken vid ett rödljus låg en halv länk från en cykelkedja. Nån måste haft en trist resa.
Inne vid Skeppsbron kom jag ikapp en kille på röd bockstyrehoj med cantibromsar och tempobåge. Hävarmarna på hans snabblås pekade käckt utåt i en spännande vinkel.
Efter att ha tittat på dem under några meter till insåg jag att han måste ha spänt dem åt fel håll(tror inte det går på mina) - eller bara använt dem som vingmuttrar. Men innan jag hann fundera ut ett försynt sätt att fråga så försvann han åt nåt annat håll.

Har det hänt nåt med rödljusen Strandvägen/styrmansgatan sthlm? Brukar använda bilarnas svängfil där, men det verkar inte slå om för cyklister längre.

Blir lite fascinerad av de som kör på hojar utan stänkskärmar i det som uppenbart är deras kontorskläder. Krävs liksom inte så mycket för att man ska få ett Pollockinspirerat stänkmönster över ryggen som en oväntad "bonus" på resan. Fast det kanske ger nån slags pendlar-cred, vad vet jag.

Senaste nytt i sagan om Ekerö-Slagstafärjan. Igår köpte jag månadskort för cykel a 200kr. Idag fick jag veta att man under försöksperioden kan använda månadskortet för bil till mer än en bil och det kan användas till cykel också. Men det står inte så i infomaterialet och ingen har sagt det tidigare. Jag köpte ett VIP kort för bil som räcker till 31 oktober. Alltså har jag nu ett helt onödigt månadskort för cykel. Nån som vill köpa billigt? :-) Laddar nu för att cykla imorgon, dock med krampanfallet i färskt minne.

I morse: Riktigt bäst cykling! Perfekt temperatur och inte trångt!

Hem: Lagom medvind, skönt tempo. Allt var bara bra.

Nu semester!

Idag mötte jag en träningscyklist på en TT cykel som låg i aeroposition på pinnarna. På en cykelbana. Bland folk. I centrala Göteborg. Jävla idot.

silverman834 skrev:
> Idag mötte jag en träningscyklist på en TT
> cykel som låg i aeroposition på pinnarna. På en
> cykelbana. Bland folk. I centrala Göteborg.
> Jävla idot.

Aha! Den första Glennilen har kommit till Avenyn.

Hem före 19 så jag hade heltorrt hem också. Dock en jefla motvind så jag fick kämpa på. Två dagar och sen semester!

Lungn pendling för att kolla om knäna håller, har fortfarande inte fått ont ennu. Är försiktigt possetiv att det värsta är över.

Extrapendling ut till norra Värmdö för att hälsa på barn som är hos farföräldrar. Rätt äckligt ut igår i duggregnet, såg ut som jag kört en vårklassiker när jag kom fram. Imorse var det desto finare, strålande sol, sida-medvind, och nästan helt tomt på annan trafik. Sitter nu på jobbet med 9 extra mil i benen med en stor kanelbulle och en kaffe och är rätt nöjd med livet.

Selast skrev:
> Sitter nu på jobbet med 9 extra mil i
> benen med en stor kanelbulle och en kaffe och är
> rätt nöjd med livet.

Mmm, bulle... det får nog bli ett besök hos lokala kondiset inför 11-kaffet ändå. Bra inspiration det där!

Pendlingen var annars rätt händelselös.

/H

Tänkte ta den rekommenderade turen över Järvafältet i stället för den vanliga genom industriområden idag. Tur att det var fint väder, för jag hade aldrig kört där förut och fick se både hästar, highland cattle och en massa "Tillträde förbjudet"-skyltar innan jag hittade ut. Och då vid helt fel plats, men jag kände igen mig i alla fall..
Det tog en dryg timme i stället för de sedvanliga 35 minuterna.
Nu har jag precis satt på kaffet och ska ta en kopp efter duschen.

/K

Kina-racer, håriga ben, baggy shorts, ingen styrlinda, bröt mot många regler. Långsamt cyklade jag också. Tänkte försöka mig på Slagstafärjan efter jobbet, blir spännande :)

Edit: Igår på vägen hem fick jag kränka tillbaka på elcykeln som körde om mig på Nybodabacken för nån vecka sen (sega backen efter Liljeholmen söderut). Trodde inte jag skulle orka med 14kg mtb.

Senast ändrad:
silverman834 skrev:
> Idag mötte jag en träningscyklist på en TT
> cykel som låg i aeroposition på pinnarna. På en
> cykelbana. Bland folk. I centrala Göteborg.
> Jävla idot.

Men man måste väl hålla i pinnarna om man vill kunna växla :-)

Göteborgs trafikkontor har till slut gjort en lyckad sak. I korsningen Wieselgrensgatan-Tuvevägen har man nu gjort så att cyklister norrifrån som skall rakt fram automatiskt får grönt samtidigt som bilarna som skall rakt fram om ingen bil finns i filen för högersväng. Förut har istället bilar som skall till höger haft grönt automatiskt även om ingen var där och cyklister fick stanna och trycka på knappen och stå över ett varv. Jag antar att det ofarliga rödljuskörandet där kommer minska bland cyklister.

Dom hade målat/lagt röd beläggning på cykelbanan som korsas av infarten till Volvo vid Stora mossen. Jag hoppas att det hjälper för där händer det olyckor eller tillbud ofta.

Rock skrev:
> Dom hade målat/lagt röd beläggning på
> cykelbanan som korsas av infarten till Volvo vid
> Stora mossen. Jag hoppas att det hjälper för
> där händer det olyckor eller tillbud ofta.

Annars döljer det IAF blodet...

Black planet skrev:

> På vägen kollade jag till fyllon på
> stadsgården o slöstan..

Ah, du måste ha träffat Johan A

Tillbaka
Topp