På väg till jobbet i morse var det lite kallt i början. Dålig nattsömn gjorde inte saken bättre, men det gick över när pulsen o temperaturen steg.
Efter jobbet tog jag en tur till stan. Att cykla till Sthlm från Järfälla har jag aldrig gjort förut, men det var väldigt fina cykelvägar genom Tensta och därikring. Sen blev det ju vägarbeten, felkörningar och omvägar mm..
Lite socialt häng i stan en timme, sen hem till Täby nu.
Med tanke på att det är en av de stränga dagarna i 5:2-dieten som jag kör, så dagens energiintag uppgår till ca 550kcal, så är jag ändå förvånansvärt pigg och fräsch. Men jag kommer förmodligen somna lätt..
Den största frestelsen var ju att fara förbi alla uteserveringar där folk sitter med god mat och dricker öl. Det blir nog en vända till stan i morgon efter jobbet för en uteserveringsöl.
Måste bara tillägga att jag är ganska glad att jag inte vardagspendlar i innerstan. Cykelvägarna är ju obegripliga för en förortslantis som jag. Helt plötsligt försvinner cykelvägen med skyltar, för att sedan dyka upp på andra sidan vägen, eller några hundra meter i en annan riktning.. Jag kände mig stundtals ganska fånig när jag stod och tittade efter vägmarkering eller skyltar.