Kristoffer R
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 5.
Gårdagens hempendling i Gbg gick i vardagskläderna via färjan över älven till Järntorget. Alltid mysigt att åka färja. Men inte så kul när man kliver av att de som inte har cykel skyndar sig av först och sedan fyller gång-och-cykelbanans hela bredd så ingen kommer fram. Favoriten en kvinna med damtralla och cykelkorg som ledde sin cykel och pratade mobil och tog upp halva cykelbanan själv. Gå åt sidan tills du pratat klart föreslår jag.
Trångt och massor av folk i Järtorget och Haga. Skitjobbigt. Cykelbanan längs Linnégatan som består av en 1m bred remsa på trottoaren är inte heller min favorit. Körde sedan mot rött av misstag, kom fel i vägarbetet vid Linnéplatsen och hamnade sedan bland bussarna. Urk. Därefter gick det bättre.
Trångt och massor av folk i Järtorget och Haga. Skitjobbigt. Cykelbanan längs Linnégatan som består av en 1m bred remsa på trottoaren är inte heller min favorit. Körde sedan mot rött av misstag, kom fel i vägarbetet vid Linnéplatsen och hamnade sedan bland bussarna. Urk. Därefter gick det bättre.