Ledig idag, men pendlingen igår var underbar! Såg en bekant Surly-cykel med hög riser på Söder Mälarstrand igen. Min Karate Monkey slits med pendlingen denna vinter också (tredje året.) Lite rasslig, ska bli ljudlös med ny bakväxel och kedja i samband med navservice inom kort.
Hittat en bra rutin med att känna på morgonluftens temperatur på balkongen innan jag väljer kläder, och fått slippa både kyl- och svettmisär sen jag började med det. Men kallt är alltid lite jobbigare ändå, värmen alltid välkommen.
Cyklingen går bra i allmänhet; inget SL-kort sen i Juni, cykelpendlat varje arbetsdag, snittat iaf 15 mil i veckan sen dess. Ändå är det kul att nöjescykla i skogen tills till och med cykeln är dränkt i svett.
Jag är f.ö. tillbaks på happy efter en liten paus från forum och dylikt (pga. lite jobb-stress.)
Slutnotis: Upptäcker till min fasa att jag missat happys 10-årsjubileum, på min hemmaplan Hellas, meh! :) Vad är en bal på slottet.. snyft. (Tack och gratulerar till alla arrangörer, det verkar ha varit en succe.)