Totteman skrev:
-------------------------------------------------------
> Såg en ekorre i morse.
>
> Skön cykling från Tyresö till Stockholm.
Såg en i söndags.
Den låg jättestill, mitt i en spärrzon efter en refug.
Att samla nötter till vintern var den ekorrens minsta beskymmer. :-(
Ingen pendling idag. Behöver vila benen till kvällen Ghettoutflykt.
Hemvägen igår blev en ensidig (tror jag, eller?) tävling mot en CX-kille med sned ryggsäck.
Jag kom ikapp vid rödlyset Nynäsvägen/Sockenvägen. Först iväg men fick häng hela vägen till underfarten till Sköndal. Han tog snabbare vägen på Sköndalssidan så vid Farsta sjukhem var han 50 meter före.
Lagom till korsningen före Plantagen, mitt emot Telia var jag ikapp igen men jag körde G/C vägen och han låg kvar på bilvägen.
Vid nästa underfart, vid Larsboda, råkade jag hamna på C/G vägen medan han fortsatte på bilvägen och där tappade jag bort honom helt. Trodde jag iaf, men väl framme vid Skogåsrondellen fick jag syn på honom igen, nu 300 meter längre fram och redan halvvägs upp för Skogåsbacken.
Jag knapade in lite, kändes det som men det var nog mest att han körde långsamt i brantaste delen medan jag rullade snabbt i botten av backen. När jag var uppe på krönet hade han försvunnit igen, men nu hade jag vittring och stod på som f-n nedför. Väl under tågbron och upp mot Vegabacken så fick jag syn på han igen och nu var jag bara 100 meter bakom. Stress!
Jag kastade i en tung växel, ställde mig upp och bröt mig uppför hela backen och vips så hade jag knapat in ytterligare 50 meter.
Nedför Vegabacken försvann killen igen och ut på rakan förbi Mio hade han fått 100 meter igen men han segade rätt markant i näste knix upp mot Vega baren så lagom uppe vid Torfastleden så var jag ikapp. Här svänger jag vänster, fast det gör han också. Nu hade jag kunna gå ikapp och om men benen kändes som de fått tillräckligt och vid nästa kors så svänger han höger mot Söderby och jag fortsatte rakt fram. Ja hann plinga lite och ropa 'tack för draghjälpen' men han såg inte ut att höra mig.
Vad gör man inte för att få lite action i vardagen?
Idag är det ganska mosigt i benen, det kan jag lova, men det var det värt. Inte mindre än 12 PR rapporterade Strava när jag laddade upp GPX filen. :-)