Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 6

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Irons skrev:
-------------------------------------------------------
> Bött men skönt, tog gammel mtb:n med däck som
> inte rullar (eller nja, så det känns).
> Fick even testa tvätt platsen på jobbet, fin
> fina saker!

Tvättplats på jobbet. Är hela styrelsen cykelpendlare?

Lämnade in bilen på verkstad i morse och fortsatte därifrån medelst kollektivtrafiken. Det är bra att påminna sig ibland om varför man cyklar.

Blött på asfalten men torrt i luften. Prickade rätt med kläderna. Irriterande kort pendling, i regel 20-25 minuter med full fart. Måste kolla ut någon rolig omväg hem som blir längre än repan genom Hagaparken.

^fina bilder som vanligt:)

Skruvade ihop crossen igen efter att ha bytt till singelklinga fram och plockat bort framväxeln och alla kablar, funkar fint fint, och kändes riktigt snabbt. Tror det blir mest cross i veckan som uppladdning inför lida på söndag.

federico skrev:
> 12 Maj

Läckert. Det tog ett tag för tioöringen att landa.
:-)

Det är visst måndag igen. Så jag cyklade i min bubbla o var glad. Och tävlingen tack eller dra åt .... så vann tack idag. N hoppas jag bara att pollen bara dör..
Imorgon blir det lite finfika på Mellqvist-Söder vid 07.45. Som vanligt med andra ord.

XXL stod och samplade längst ner i backen ner mot stan från Tranebergsbron. Känns inte som en så smart plats att stå på...

På västerbroplan hade man helt sonika stängt av hela cykelbanan med byggstängsel. Givetvis utan någon som helst tillfällig förbifart ordnad. Man fick ta sig över gräsmattan tillhörande fastigheten bredvid.

I övrigt en skön cykling!

Emmet skrev:
> XXL stod och samplade längst ner i backen ner mot
> stan från Tranebergsbron. Känns inte som en så
> smart plats att stå på...
>

Det var inte så lätt att plocka nåt i 40+ km/h så jag skippade det. Såg ut som ett sadelöverdrag vid en snabb sidoblick och det kan man ju undvara.

Regnigt och nästan inga andra cyklister ute.
Såg en som missat att det regnade och pendlade i civila kläder Hon såg ut som en dränkt katt

gsb skrev:
> Emmet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > XXL stod och samplade längst ner i backen ner
> mot
> > stan från Tranebergsbron. Känns inte som en
> så
> > smart plats att stå på...
> >
>
> Det var inte så lätt att plocka nåt i 40+ km/h
> så jag skippade det. Såg ut som ett
> sadelöverdrag vid en snabb sidoblick och det kan
> man ju undvara.

Min cykel har bromsar ;) så jag saktade in och tog ett överdrag. Passade ju bra i dag då min cykel står lite "halvute" (på innergård under skärmtak)

Bromsa? Då sänker man ju snittet!? Är du galen!

Grått, kyligt.
Enda spåret av våren är att de Tüska husbilarna har ersatt båtarna under Västerbron.

Benen var helt kaputt sen billingeracet, seriöst, helt kaputt. Omöjligt att få upp pulsen. Skyller på de där två ur ambulanspersonalen som stog i början av strupen i lördags: "Kom igen, du är snart ikapp!". Jodå, ikapp och förbi, men sista biten kunde jag knappt ens gå upp. Blir spännande pendelvecka det här...

BOFH skrev:
> Lämnade in bilen på verkstad i morse och
> fortsatte därifrån medelst kollektivtrafiken.
> Det är bra att påminna sig ibland om varför man
> cyklar.

Lämnade också in bilen i morse men hade varit smart och hängt upp pendlaren bakpå innan jag for hemifrån. Riktigt njutfull cykling till jag blev kränkt efter Skogsås-rakan av en racer/cx med neongul Deuter-rygga. När han blåst om så växte hornen och benen svarade med att haka på. Med hjälp av ett för mig vältajmat rödljus så höll det väl 7-8 km innan jag var tvungen att erkänna mig besegrad. Nu har jag men än vanligt ont i låren och är allvarligt orolig för hemfärden.
Varför är det så svårt att bara låta snabbare cyklister blåsa förbi?
Varför ger man sig inte förrän låren är stumma som trädstammar?
Man vet ju att det väntar mera cykling redan i eftermiddag. Och resten av veckan med. Dumt!
En fartökning på 3 km/h en måndag morgon straffar sig med säkert 5 km/h lägre snitt i flera dagar efteråt. Eller så får jag bara HTFU'a och sluta gnälla.

grafiskt!

federico skrev:
> 12 Maj

En snart-pancho-tant med cykelkorg vinglade så långt till vänster på cykelbanan att det var risk för olyckor med mötande och gångare. Jag bad henne (jag skrek inte trots att detta senare påstods) hålla till höger varpå hon VRÅLAR "Äckel!!!!". Ett längre (från min sida så vänligt som det bara gick) samtal utmynnade i att jag är: ond, äcklig, gubbe, vidrig mm. Den fina damen: får cykla som hon vill, behöver inte lyssna på andra, bry sig om trafikregler, fundera på om hon är trafikfarlig mm.
Jahapp...

JockeP skrev:
> BOFH skrev:
> -----
> > Lämnade in bilen på verkstad i morse och
> > fortsatte därifrån medelst kollektivtrafiken.
> > Det är bra att påminna sig ibland om varför
> man
> > cyklar.
>
>
> Lämnade också in bilen i morse men hade varit
> smart och hängt upp pendlaren bakpå innan jag
> for hemifrån. Riktigt njutfull cykling till jag
> blev kränkt efter Skogsås-rakan av en racer/cx
> med neongul Deuter-rygga. När han blåst om så
> växte hornen och benen svarade med att haka på.
> Med hjälp av ett för mig vältajmat rödljus så
> höll det väl 7-8 km innan jag var tvungen att
> erkänna mig besegrad. Nu har jag men än vanligt
> ont i låren och är allvarligt orolig för
> hemfärden.
> Varför är det så svårt att bara låta snabbare
> cyklister blåsa förbi?
> Varför ger man sig inte förrän låren är
> stumma som trädstammar?
> Man vet ju att det väntar mera cykling redan i
> eftermiddag. Och resten av veckan med. Dumt!
> En fartökning på 3 km/h en måndag morgon
> straffar sig med säkert 5 km/h lägre snitt i
> flera dagar efteråt. Eller så får jag bara
> HTFU'a och sluta gnälla.

Känner igen det där med måndagsben :)
Kan konstatera att hempendling kollektivt sög nåt helt oerhört. Nästa gång bilen ska in blir det nog att montera takräcken och ta med sig cykeln

I morse skådade jag den nya döden för cyklister. På tryggt håll men ändå. Ett panchopar på gång där staven närmast cykelbanan far ut i en snärtig rörelse. För att peka på något på motsatta sidan förvisso, men tänk en memit som susar förbi i samma ögonblick ...

Jag saktar in och ber henne ha koll i framtiden med tanke på cyklisters väl och ve, men jag vet inte om alla besticken var hemma eller om hon bara skämdes.

Sensmoral, även en gåstav kan sprätta en båge.

Ruskigt fin morgontur in till stan. Första pendlingen på nya pendlarcrossen. Då rullade det självklart på bra :)

skönt väder och lite folk.
Men tung, breda mtb däcket framför styret kändes extra tungrullat idag av någon anledning...
motivationen dippar...

Gårdagen var KASS.
Kom till anställningsplatsen och har inga byxor, någon har tagit med sig dem... Jaha, cyklar hem och blir prejad av högersvängande bil som inte blinkar. Klarar trottoarkanten med 4cm tillgodo, ropar typ "heja blinkers" och stannar för att andas lite. Bilen stannar en bit in på vägen den svängde in på. Tänkte "nu blir det säkert slagsmål också" men ingen kliver ut. En annan bil svänger in efter och blir irriterad på att den första står stil och börjar toktuta. Det blev jag lite gladare av iaf och trampar hemåt för att duscha och ta bilen istället....

velocipede skrev:
> ^fina bilder som vanligt:)

tack!

johan44 skrev:
> grafiskt!
>
> federico skrev:
> -----
> > 12 Maj

Fortsätter på det... ja, ekrar i alla fall

13 Maj

Bilagor

• 13maj.jpg
    13maj.jpg
    61.2 KB · Besök: 46
  • 13maj3.jpg
    13maj3.jpg
    59 KB · Besök: 45
Båda däcken var misstänkt mjuka igår när jag hämtade cykeln i garaget på jobbet, för vilken gång i ordningen detta sker är jag osäker på men det händer med förskräckande regelbundenhet. Tog mig hem men hade bara ca 2,5 bar i däcken enligt pumpen hemma. Det måste finnas ett garagetroll som går och släpper ut luften ur däcken... Gick betydligt lättare imorse med nypumpade däck i alla fall. Hörde på radion att polarisarna smälter med ostoppbar snabbhet, av detta märktes rätt lite i norrort. Det var kallt som tusan i knickers och sommarhandskar...

Vi har fått en couch surfer hemma, så i dag cyklade man till karolinska institutet med en franskman, roligt att ha sälskap! :)

Cyklar du på en Surly Big Dummy medelst lila jacka och keps i gbg? Du får i så fall ursäkta att jag har stirrat på dig två dagar i rad. Jag går nämligen i väntans tider på en likadan cykel och spanar därför in din cykel.

Det finns en snubbe ute i västerort som pendlar på ett gammalt mtbhärke som inte sett vatten eller rengöringsmedel sen 90-talet men jävlar vad karln står på. Hade han haft en räser skulle han kränka skiten ur mig varje ggn....

Annars var tjejen i högklackade, blå, pumps morgonens behållning. Kanske är det vår ändå?

Omväg hem igår och till jobbet imorse. Sträckan Vällingby - Sthlm city förlängdes med slagstafärjan. Behöver jaga ikapp lite för att hålla målet på 500 mil i år efter en del vabbande sista tiden. Är det häggen som luktar så gott här och var nu?

Sent, segt men ändå rätt soft pendling.

Tack för fikat, även om man var lite sen, vilket är konstigt då enligt garmin förvandlades min cykel till en helicopter imorse.
helicopter.jpg

CyklistMopedist skrev:
> Är det häggen som luktar så gott här och var nu?

Ja det borde det vara, om ni ligger lite efter Göteborg. Tyvärr är mina lungor inte lika förtjusta.

Helt matt efter att ha försökt mig på att ta i lite mer än vanligt, japp jag har ben som är gjorda av marshmallows, fluffiga och mjuka men inget innehåll.
Ganska lugnt och tomt på cykelbanorna idag med trots uppehåll och skönt väder.

Lugn skjortpendling till jobbet idag. Förvånansvärt lite cyklister ute, väntar de på varmare väder? Fler bilar dock. Tydligen var det så mycket kö att minst två av dem försökte använda cykelfältet i stället för bilfältet. Eftersom de inte riktigt kom in blockerade de även min lugna framfart. Gav dem onda ögat.

Mycket cyklister idag i stan. Och även på finfikat. Polen läget är hyfsat ändå. Så dö björkar dö ändå. Vad var det för punka rejs de hade för sig i Liljeholmen-Hornstull igår?

Black planet skrev:
> Polen läget är hyfsat ändå.

Nord eller syd?

Chansade på uppehåll och hann precis parkera cykeln när det började stänka. Härlig medvind och lagom kyligt i vinden.

Stumpy skrev:
> Black planet skrev:
> -----
> > Polen läget är hyfsat ändå.
>
> Nord eller syd?

Menar han inte landet?

Race med en snubbe i linne och tesil på ryggan och en 120 åring med första generationens preasseljacka. Jag vann, men det var på håret. Smält polarisar, smält!

AxelSthlm skrev:
> Det finns en snubbe ute i västerort som pendlar
> på ett gammalt mtbhärke som inte sett vatten
> eller rengöringsmedel sen 90-talet men jävlar
> vad karln står på. Hade han haft en räser
> skulle han kränka skiten ur mig varje ggn....
>
Åh, är det han som aldrig backar en omkörning, oavsett mötande cyklister, gångtrafikanter eller annat oväsentligt? Har kastat mig undan några gånger.

Svaga vindar, behaglig temperatur och en rätt trevlig tur ändå. Om det inte vore för snoret... gah.
Strax innan Danvikstullsbron stod XXL och gratisservade cyklar och delade ut sadelskydd.

Insåg att jag kunde tajma det häringa berömda tisdagsfikat, så jag svängde förbi Hornsgatan, morsade och högg en frukost. Trevligt!
bild.JPG

Två saker, DT spot'ades på vanliga stället, och nummer två, fikat var fint.
Eller, ja, tvärtom då.

silverman834 skrev:
> Stumpy skrev:
> -----
> > Black planet skrev:
> >
>
> > -----
> > > Polen läget är hyfsat ändå.
> >
> > Nord eller syd?
>
> Menar han inte landet?
Pollen förbövelen ;) Annars har jag nog cyklat väldigt fort o fel med Bäckis doping.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp