velocipede skrev:
-------------------------------------------------------
> Skickade felanmälan till Huddinge kommun för GC
> banan längs med huddingevägen då den som dabac
> skrivit tidigare plogats på ett mycket
> undermåligt sätt. Fick ett mail tillbaka att
> trafikverket ansvarar för Huddingevägen då det
> är en statlig väg och att jag bor vända mig
> dit. Någon som vet hur man gör det? Måste man
> bli en sk. vägrapportör?
Du kan väl lika gärna maila dem som att använda app? (trafikverket@trafikverket.se) det angående skyltat cykelförbud Magelungsvägen, de hänvisade vidare då det ibte är deras väg med kontaktuppgifter och allt. Trevligt. Dock ännu inget svar i frågan från Trafikkontoret, även om ärendet är diariefört. (Undrar om de kommer montera ner skylten?)
Herregud vad bilister är jyssta, vinkades fram vid start efter att båda stannat för gående vid övergångställe, istället för att tuta och peke mot cykelbanan intill (som det ligger fem cm modd på) så la han sig på behörigt avstånd bakom, körde om med god marginal när vägen breddades. Mitt på dan precis före rusning liksom. Samma föregående dagar.
Okej att jag en stund senare nästintill blev påkörd vid överfart då jag faktiskt körde på cykelbana (sopad dito). Vad är det med folk, ska man tvunget ställa sig mitt i cykelbanan (den är målad och upphöjd så bilarna måste köra upp för att komma ut på större vägen. Men tvunget ska de visst ställa sig och vänta däruppe...) Bra sikt åt båda håll men cyklister ska visst stanna...