Hur var Gårdagens pendling. Finfin. Jag pendlar ju inte varje dag så varje gång är lite spciell.
Tog tjänstebilen och lämnade hos kollega i bromma och fick 1½ mil cykling på fincykelvägarna in mot stan. Väl framme visade det sig att jag var 2 timmar tidig. Finfika-lunch på rosendals trädgård.
Hempendlingen i motvind, kom inte ihåg hur mycket bonusträning man får av det. Dokumenterade en del 'sevärdheter'.
Memilen redo.
Jag behövde bara kolla kartan ett par gånger för att hitta ut till Hägernäs, men det gör inte resan mindre intressant.
Norr om Mörby anses inte cyklisters säkerhet så viktig.
Det är roligt förbi Hägernäs station. 2 'fällor' och en grind.
Men man får 500 meter belöning efteråt.
Det verkligt roliga börjar när man lyckats trassla sig rätt väg genom Arninge och ska vidare norrut, eller nåt sånt (även mot Vallentuna o täby kyrkby).
Väl förbi dödsmakadamet så finner man detta.
Ah, det går att komma igenom.
För att bekräfta att det är cykelväg.
Om någon hittat hur man cyklar vidare nordväst utan att behöva cykla väster om Ullnasjön så skulle jag bli tacksam. Nu blir det såhär.
tur jag har en cx...
Jag är inte den enda som inte hittar en bättre väg.
Slut på terrängbanan? Glöm det.
Öster om Arninge golf-banan (named and shamed) finns en väg, på kartan, i verkligheten ser det ut så här. Hade man kunnat köra den hade man vunnit en del...
Man måste ändå runt Rosenkälla trafikplats för att komma åt vägen förbi Gillinge och upp till 268an.
Sen var det bara att mata på i motvinden de sista 2½ milen. Hade jag inte haft bråttom ut att klättra efteråt hade det blivit dopp i närmsta sjö hemma. Men jag lyckades iallafall sätta en ny 7a på kvällspasset på klippan. :)