Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Inte blivit av med min förkylning riktigt så det var tunga 19 med motvind, dubb och 7 m/s motvind då jag lämnade på dagis idag. Hoppas på minus igen för jag orkar inte byta däck.

Woho
Snudd på propagandapendling.
Rejält med plussgrader, blå himmel och regnfritt.

Busssfilen över västerbron är bortskarapad.
Vad skall hända där?

8 + på morgonen och det blir hallaballo i ottan om vad apan ska ha på sig. Det blev nåt snabbt hopplock. Överkroppen blev bra. Resten kokt.

Lite stela ben efter dubbdäcksdistans igår. Hade tänkt styrketräna men var trött och kom iväg för sent. Brev kränkt av en elcykel. En fåne på mtb utan stänkor skulle lägga sig framför för att skvätta och ha sig, IDOT. Välkommen måndag.

Tänkte på att byta från vinterdojjorna till plusgradersskor men fick lite bråttom med övrig beklädnad så jag ryckte bara vad som hängde sedan förra veckan vilket resulterade i kokt cyklist på en något för hög sadel. Sadel åtgärdad men får improvisera lite med kläderna till hemfärden då det rycktas om svag medvind. Hmmm, vågar man köra utan långtightsen...

I övrigt en stilla pendling på en ganska övergiven cykelväg.

Vi har 7 st i garaget tillsammans men jag hatar min gamla tunga hybrid och mina andra två är MTB. Fast det var ett tag sen jag köpte cykel :)

NLC sa:
nikasp sa:
Inte blivit av med min förkylning riktigt så det var tunga 19 med motvind, dubb och 7 m/s motvind då jag lämnade på dagis idag. Hoppas på minus igen för jag orkar inte byta däck.

Köp fler cyklar. =)

nikasp sa:
Vi har 7 st i garaget tillsammans men jag hatar min gamla tunga hybrid och mina andra två är MTB. Fast det var ett tag sen jag köpte cykel :)

NLC sa:
nikasp sa:

Köp fler cyklar. =)

Ganska billig cykel, priset gäller idag.
https://www.xxl.se/white-white-cx-pro-cyclocross-cykel/p/1121892_1_style

Lyckades inte laga punkteringen jag fick idag när jag körde förbi ett av många vägbyggen. Fick linka till tågstationen. Tror att Schwalbe One har sett sina sista dagar i år nu X) .

Nu har jag fått flera SMS och två telsamtal från blodgivningen och inte haft feber på 1½ vecka. Kanske toppa den usla formen med att tappa ur 4,5 dl också?

Så skönt med lite värme igen. Blev så pass kokt i slutet på förra veckan att jag gick på riktigt tunntklätt idag och det blev ju prefekt. Magiskt. Men måste ha två uppsättningar med kompletta däck så man orkar byta bort SMW när det är barmark och plus. Yay, en till sak att köpa. Tänkte jag skulle börja gå plus nångång på denna pendlign vs bil :(

Tommy N sa:
Men måste ha två uppsättningar med kompletta däck så man orkar byta bort SMW när det är barmark och plus. Yay, en till sak att köpa. Tänkte jag skulle börja gå plus nångång på denna pendlign vs bil :(

Strunta i den monetära vinsten, den tenderar att utebli.
Det mentala och fysiska däremot - vinst varje gång!
Nästan iaf.

Eller så går du över till andra sidan och köper en bra cykelväska. Du vet väl att 9 av 10 som hejar på ryggsäck aldrig testat en schysst cykelväska? ;-)
http://www.svima.se/product.html/ortlieb-bike-packer-classic
Höjdarn sa:
Det var länge sedan jag skrev här nu. Jag cykelpendlar fortfarande till jobbet, 6km dagligen förutom helgerna då jag är ledig. Jag skaffade ett nytt batteridrivet frontlyse sen senast och ett nytt navdynamolyse. Det var inte särskilt lätt att få igenom sladden genom gaffeln, men det gick tillslut.
Och så undrar jag, ni som kör med reflexväst var gör ni av ryggsäcken? Ryggsäcken täcker ju faktisk för västen. Är det bara pakethållaren som gäller eller klär ni in väskan i en reflexväst? Eller man kanske ska sluta köra med ryggsäck? Tips, någon?
Trevlig Söndag!

Peth sa:
skrotfot sa:
Helvete vilken kass kondition har har. Schweizernöt, vin och chips blir man väl i form av?

Vitaminbrist? Gula vinegum är c-vitamin.
Tack för tipset!
Men jag hade först tänkt att försöka börja snusa även när jag sover, känns som jag borde bli lite lugnare under sömnens timmar och känna mig ännu mer utvilad när jag vaknar. På så sätt borde jag få mer ork att låtsas vara ett pendlarsvetto.

skrotfot sa:
Peth sa:
skrotfot sa:
Helvete vilken kass kondition har har. Schweizernöt, vin och chips blir man väl i form av?

Tack för tipset!
Men jag hade först tänkt att försöka börja snusa även när jag sover, känns som jag borde bli lite lugnare under sömnens timmar och känna mig ännu mer utvilad när jag vaknar. På så sätt borde jag få mer ork att låtsas vara ett pendlarsvetto.

OT, men jag hade en flickvän som snusade när hon sov. Det var inte direkt så att man ville dela kudde. :)

skrotfot sa:
Peth sa:
skrotfot sa:

Tack för tipset!

Tobak är väl en grönsak, typ, och grönsaker är bra för en.

Var det nån som sa schweizernöt, vin och chips? Jag är på!! Blir det rapporter i en egen tråd eller?

Blev både rejält kokt och rejält prickig imorse. Minusgradskläder i plusgradsväder var inte smart. Måste tänka efter bättre nästa gång. Låg sen lite på rulle bakom grannen emellanåt. Det var kul, men måste komma ihåg glajorna nästa gång.

Sen måste currylinjerna ha kommit ur läge eller nåt, för f-n vad tung-o-trögcyklat det är ibland denna november. Perkele!

Edit: Hmm, hur får man ner den här i grannens brevlåda på ett diskret sätt?
.

Bilagor

• IMG_0457.JPG
    IMG_0457.JPG
    282.3 KB · Besök: 43
Senast ändrad:
Mörkt, rassligt och blött. Kom sent från jobbet. Nån som har ett tips för extra snabb återhämtning så jag hinner in till fikat ordentligt i morgon?

Och näe, byta bort dubbdäcken ids jag inte...

Åtta grader imorse, uppehåll och vindstilla. Sommarsneakers och tunn vindjacka på. Det var riktig njutning! Det enda som saknades var dagsljus, längtar redan till april...

ca340f279dfa7d4487e49e0363ab376a.jpg

Stora flowet idag! Tre-fyra dagars rastlöshet togs ut under morgonen. Sex personliga rekord enligt Strava.
Jag tog rygg på en annan krigare, med varselväst över ryggsäcken, vid Nynäsvägen Inre och höll samma tempo fram tills vederbörande svängde vänster vid Medborgarplatsen.

Ren och skär propaganda idag.

Vissa idioter ska inte bara cykla. Blev omkörd av en snubbe på en CX när jag stod och väntade på grönt. Kom ikapp honom och körde med lätthet om. Vid nästa rödljus där jag stod och väntade kom han farandes på trottaren i full fart och höll på att klippa en kvinna med barnvagn som precis hade gått över gatan på övergångsstället. Kränkte honom igen och hade tänkt ta ett litet snack med honom vid fyrvägskorsningen där vi hade rött, men givetvis brände han rakt igenom där också.

Det är cyklister som han som får oss andra att framstå i dålig dager.

Prydlig morgoncykling, vid Tegelbacken stod vi 7-8 pendlare och snällt väntade på grönt. Blev lite kränkt av en snubbe på ståljonne. Iof hade han rejält med växlar men ändå. Fast jag tog ju i nada.

Alldeles för varmt klädd men orkade inte tänka om hemmavid.

Tub och buss pga anledning. Nu blev anledningen flyttad till i morgon vilket innebär att det inte blir cykling då heller. :-( Tur att man har ett trainerpass att se fram emot ikväll.

Underbar morgon utan dubb! Höll dock på att bli påkörd i höjd med Västberga av en kamikazepilot utan lysen och hjälm. Han hade riktigt bra fart ner för backen vid gamla E4 baren och vobblade nästan ut på bilvägen, jag fick bromsa ordentligt och väja för att han skulle ha någonstans att ta vägen. Sa: "God morgon idiot" när jag passerade honom. Annars ren och skär njutning på morgonen.

perzzon sa:
Blink-idoter verkar kommit ut i gbg nu. Möter en per väg ungefär senaste dagarna.

En? Räcker det? Iaf är de bättre än de flertal som fortfarande inte har belysning på.

Själv började jag dagen med att bli påkörd bakifrån av omkörande cyklist, som tyckte att 40+ var en bra hastighet att hålla på trång cykelbana.

izar sa:
Vissa idioter ska inte bara cykla. Blev omkörd av en snubbe på en CX när jag stod och väntade på grönt. Kom ikapp honom och körde med lätthet om. Vid nästa rödljus där jag stod och väntade kom han farandes på trottaren i full fart och höll på att klippa en kvinna med barnvagn som precis hade gått över gatan på övergångsstället. Kränkte honom igen och hade tänkt ta ett litet snack med honom vid fyrvägskorsningen där vi hade rött, men givetvis brände han rakt igenom där också.

Det är cyklister som han som får oss andra att framstå i dålig dager.

Vad är det för rödljus man kan köra mot överallt utan att dö? Eller är det som den där fixie-cykelfilmen från new york?

Tillbaka
Topp