izar
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
staine sa:izar sa:cookiemonster sa:izar sa:Vissa idioter ska inte bara cykla. Blev omkörd av en snubbe på en CX när jag stod och väntade på grönt. Kom ikapp honom och körde med lätthet om. Vid nästa rödljus där jag stod och väntade kom han farandes på trottaren i full fart och höll på att klippa en kvinna med barnvagn som precis hade gått över gatan på övergångsstället. Kränkte honom igen och hade tänkt ta ett litet snack med honom vid fyrvägskorsningen där vi hade rött, men givetvis brände han rakt igenom där också.
Det är cyklister som han som får oss andra att framstå i dålig dager.
Vad är det för rödljus man kan köra mot överallt utan att dö? Eller är det som den där fixie-cykelfilmen från new york?
Att bränna rödljus och lita på att andras självbevarelsedrift att köra på en annan människa räddar dig är inte ok!
Såså vi ska inte blanda äpplen och päron här på forumet.
Cykla han som en idiot eller cykla han mot rött? Två skilda saker. Det ena idiotiskt. Det andra - en bedömningsfråga.
:)
Hen.
Jag har väl inga större problem med cyklister som cyklar mot rött, kan väl erkänna att det även har hänt mig. Men att cykla på trottoarer och blåsa rödljus utan att en bry sig om att bilar har grönt är inte ok i min bok!