Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

En vecka utan cyekl. Blä
Diverse logistik och nu förkyld
Nya pendlarvapnet levererat med fraktskadat växelöra, eller möjligen hela bakväxeln. Blä.

Nu är det autopilot på. Trött och seg för jämnan så pendlingen känns sådär. MEN - nya batterier i Philipsen så nu slipper jag blända andra med min idiotstarka kinalampa mer. Laddat med GTex-jacka då det verkar bli blött uppifrån på hemvägen.

Tyckt att mitt framhjul vobblat lite men tänkt att det var däcket. Kollade hjulet innan jag åkte hem igår och visst var det en trasig eker.
Nåja, 31 stycken kvar så jag rullar vidare idag och imorgon.

Slask, dimma, isfläckar och tungtrampat.... enough said

25035592_1457386804359855_1437350658607939584_n.jpg

Från igår kväll men samma jacka även idag. Det är lättcyklat för att vara december, lite mycket grus om jag ska klaga på något.

reflex.jpg

Blev pendel idag pga ärenden. Drog iväg en felanmälan som var cykelrelaterad i alla fall. Reklam på gavel till en busskur som skymmer sikten helt på cykelbanan. Har haft två close calls där mötande cyklist genat över på min sida.

Tillbaka i sadeln.

Ngt byggföretag höll på att spärra av cykelbanan norrgående på Götgatan. Annars lugnt.

Fick uppleva riktigt Lutzendimma igår. Röken från Lisebergs fyrverkeri reagerade med fukten i luften och skapade riktigt tjock ogenomtränglig dimma. Sikten var fläckvis nedåt tio meter, lite mer till saker som strålkastare på bilar.

Jobbade sista dagen för året idag. Bläddrade igenom kontoutdraget för att se hur mycket jag lagt på reskassa (SL i Sthlm) för att jämföra med månadskort. Har lagt 1200 kr på kollektiva resor sedan sommaren, jämfört med ca 4000 kr om jag hade haft månadskort hela tiden.

Sen ska jag inte säga hur många tusenlappar jag bläddrade förbi för cykelrelaterade inköp ;)

Kliade i benen när jag vaknade i morse. Tolkade det som att de ville cykla. Eventuellt kan det iofs ha varit åttorna på gymet igår kväll som låg bakom. Nåja, rullade på fint och ingen trängsel. Och så mycket ljusare än igår.

Sambal Oelek sa:
Oj. Jävla läckert f! Lite efterbehandling på dem också va? Första var grymt snygg.

Tackar! Inte speciellt mycket efterbehandling, lite vinjettering på himmel. Ibland har man tur med ljuset, det är precis när dimman börjar lätta och morgonsolen lyser upp bakom molnen. 10 minuter tidigare helt mörkt och 10 senare nästan dagsljus.

GOD JUL!

Lugn, långsam lågpulspendling på mellanklingan idag, pga smygande förkylning. På hemvägen blev det en sväng genom ett fagerfrostigt Erstavik i solskenet mitt på dagen.

Men nu får det vara färdigpendlat för i år! 548 mil svettopendling blev det, varav de sista 116 på två riktiga vinterpendlarmonster på knappa 19 kg vardera.

Styrketräningen fortsätter efter nyår, men tills dess tror jag nog att någon lättare cykel åker fram för lite nöjescykling i mellandagarna. Hepp! Och God Hjul!

Avslutade årets pendling igår med en omkullkörning på isväg. Gled ner i ett fruset hjulspår och tappade kontrollen. Ett revben fick ta smällen så nu är det skratt- host- och nysförbud under några dagar.

Den var inte alls. Vi har nu tagit ledigt fram till den 8 januari och har absolut inte för avsikt att pendla ens en meter före dess. ?
God jul!

JayKay sa:
Avslutade årets pendling igår med en omkullkörning på isväg. Gled ner i ett fruset hjulspår och tappade kontrollen. Ett revben fick ta smällen så nu är det skratt- host- och nysförbud under några dagar.

Surt. Krya på dig

JayKay sa:
Inte hört talas om att sluta när man är på topp? :-)
Läk väl.

Fettvalkarna runt midjan protesterade ilsket då jag mödosamt böjde mig ner för att snöra på vinterpjucken. Men skam den som ger sig. Solen sken och syrebristen var stor. Ut mot Hellas. För att köpa en lampa i Sickla. Ett mål måste man ha.
IMG_0946.JPG

Våga vägra dubbdäck. Ett inte så vinnande koncept i dag. Bitvis gick det så sakta så det hade gått fortare att gå med rullatorn. Men trägen vinner. Och jag vurpade bara en gång.
IMG_0947.JPG

Sen fick man nästan lite vårkänslor när man hörde den porlande bäcken i Flaten.
IMG_0950.JPG

Ganska ensamt på vägarna in mot Stockholm men dagen till ära på nya cykeln! Skulle kollat lite prylar som t.ex. luft i däcken. Tyckte det rullade tungt och ja det borde det gjort...... med 1,4bar i däcken. Får se vad hemvägen ger.
Kul med nytt i vilket fall!

Bilagor

• Kinesis.jpg
    Kinesis.jpg
    349.3 KB · Besök: 74
MrGunnar sa:
Ganska ensamt på vägarna in mot Stockholm men dagen till ära på nya cykeln! Skulle kollat lite prylar som t.ex. luft i däcken. Tyckte det rullade tungt och ja det borde det gjort...... med 1,4bar i däcken. Får se vad hemvägen ger.
Kul med nytt i vilket fall!

Grym cykel! Och den använder du som vinterpendlare?!

SuperApe sa:
Min pendling skedde i i glest trafikerad mörker, med dubbdäck som kändes onödiga. Höll på att stå på öronen när på lunchen, så de kanske gör nytta på hemvägen då.

Hå hå, dagens pendlarupplevelse var helt annorlunda för mig. Isbana (norrort sthlm till Värtan o tillbaka). För mig var det nog topp 10 av pendlingsdagar när dubb varit en livsnödvändighet.

Föregående sopsaltning medför total avsaknad av friktionshöjande grus/kross/sand. Idogt regnande under julhelgen har sköljt bort allt salt. Snösvängen på julsemester så ingen har vräkt ut nytt saltelände. Dessa omständigheter + fuktig vägbana + någon plusgrad + klart väder = isbana värre än den första premiärhalkan. Is nästan hela vägen. Dubbdäcken levererade 1 st ovurpad gubbe till arbetsplatsen och sedermera till hemadressen. Tack 45 Nrth.

staine sa:
evo sa:
staine sa:
Fettvalkarna runt midjan

Blev det någon lampa? Den där vita ser inte bra ut.

Nä tyvärr och min Cateye la precis av :( Nästa vecka blir läskig på kolmörka landsvägar. Men lilla vita biltemadioden lyser faktiskt upp lite. Om man har typ 4 st :)

Förtrösta icke. Du får fler rundor i jakten på ny lampa

Själv gjorde jag en episk praktvurpa trots dubbdäck. Gled nerför backen flera meter. Ryggen fick en smäll men datorn i ryggsäcken klarade sig. Alltid nåt...

Tillbaka
Topp