Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Höjdarn sa:Det var ganska skönt i morse, lite kallt i blåsten i utföran bara. Annars gick det fint:-)
Det börjar med den värsta misär man man kan tänka sig... däcket är helt jävla platt, NEEEEEEJJJJJJJ tänker jag inombords och börjar traska hemåt och funderar på vad som kan ha gått så fruktansvärt fel, tredje punkteringen på ungefär 1,5 - 2 månader och innan dess så hade jag ingen punktering på typ sjuttioelva år:'( Jag gick allvarligt funderade på om jag ska kassera cykelfan. Sen funderade jag på ett tag om jag skulle ta och skaffa dom fetaste jävla mtb däck som går på cykeln, tydligen så är ju cykelbanorna här så överjävliga att det går åt.
izar sa:5 grader och regn samt förbannat många bilar ute på vägarna. Kränkte en elcyklist som höll 30km/h. En sak kan vara säker med elcyklister, dom tar aldrig någonsin rulle på en, det orkar dom inte :)
Igår blev jag omkörd av en gubbe på Trek elcykel som gick bra mycket fortare än 30km/h, han saktade ner när han såg farbror blå för att sedan gå på för fullt igen lite senare.
kitzblitz sa:BOFH sa:Fick ett litet tips från min fotbollsgalne kollega. Tydligen är det nån slags huliganmatch på söderstadion idag som föreleds av en "marsch" längs med götgatan. Räkna med glaskross och om möjligt ta en annan väg. Han sa att senast det var så blev det rätt stökigt.
Själv tar jag nog Katarinavägen->Rutger Fuchs->Skansbron
Jag fick inget tips av någon kompis och hamnade mitt i marschen med bengaler, glaskross, fyllo och massor grönt. Tyckte ändå det var lite kul innan även jag cyklade Rutger Fuchs osv istället.
Johan Falk sa:Vespa är en tillverkare, skoter/skotermoped är en fordonstyp.
SuperApe sa:Fjärdebrunn sa:SuperApe sa:Så begicks den första pendlingen från Brunnsvikens norra sida till k-hålmen utan incidenter. Många rödljus att bränna i stan och några dödsfällor att hålla koll på. 20 slappa minuter. Sträckan går säkert att förfina något.
Har du lämnat Kärrtorp?
Hur tusan funkar inre kompassen då?
Rätt sida stan, men Stureby var det. Pendlarkompassen är nog ganska uppfuckad för det kändes inte som cykelpendling alls. Mer som cykelturism.
Johan Falk sa:Stumpy sa:Johan Falk sa:Vespa är en tillverkare, skoter/skotermoped är en fordonstyp.
Vespa är en modell, Piaggio en tillverkare.
Så är det ja. Tack för rättelsen.
moody sa:SuperApe sa:Fjärdebrunn sa:SuperApe sa:Så begicks den första pendlingen från Brunnsvikens norra sida till k-hålmen utan incidenter. Många rödljus att bränna i stan och några dödsfällor att hålla koll på. 20 slappa minuter. Sträckan går säkert att förfina något.
Har du lämnat Kärrtorp?
Rätt sida stan, men Stureby var det. Pendlarkompassen är nog ganska uppfuckad för det kändes inte som cykelpendling alls. Mer som cykelturism.
Flyttat!
Ur led är tiden.
Stumpy sa:moody sa:SuperApe sa:Fjärdebrunn sa:SuperApe sa:Så begicks den första pendlingen från Brunnsvikens norra sida till k-hålmen utan incidenter. Många rödljus att bränna i stan och några dödsfällor att hålla koll på. 20 slappa minuter. Sträckan går säkert att förfina något.
Har du lämnat Kärrtorp?
Flyttat!
Ur led är tiden.
Först Axel. Sedan Apan. Nu även Moody???
WTF?!?!?
singletrack sa:Så skönt... Äntligen.... Medvind o 18 grader när jag cyklade hem........
Tack så mycket för tipset. Egentligen förstör det inte min dag men det är jävligt irriterande, speciellt då dom sprider ut sådant skit med flit. Det vore bättre om dom spred ut lite, ja runt 30-62 eller något åt det hållet, jag blir ju imponerad om en 3cm bit tränger igenom däcket:-) Annars förespråkar jag hederligt snöröjande utan vare sig salt eller stenkross:-)dabac sa:Höjdarn sa:Det var ganska skönt i morse, lite kallt i blåsten i utföran bara. Annars gick det fint:-)
Det börjar med den värsta misär man man kan tänka sig... däcket är helt jävla platt, NEEEEEEJJJJJJJ tänker jag inombords och börjar traska hemåt och funderar på vad som kan ha gått så fruktansvärt fel, tredje punkteringen på ungefär 1,5 - 2 månader och innan dess så hade jag ingen punktering på typ sjuttioelva år:'( Jag gick allvarligt funderade på om jag ska kassera cykelfan. Sen funderade jag på ett tag om jag skulle ta och skaffa dom fetaste jävla mtb däck som går på cykeln, tydligen så är ju cykelbanorna här så överjävliga att det går åt.
Det GÅR att använda homogena däck, ifall punkor verkligen förstör din dag.
Jag har använt däck från greentyre.co.uk rätt mycket.
Visst är det en kompromiss, men en punkasäker sådan!
Höjdarn sa:Jag har iallafall kommit fram till att det blir ohållbart att gå till jobbet, det tog mig över en halvtimme att traska ner och ännu längre hem
perzzon sa:Skit go räserpremiär på 4 mil i morse. Inte så go tur hem nu ikväll när jag tabbade mig och körde in i bromsade bil. Axeln ur led. Jävligt ont och lång rehab :(