Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stumpy sa:Upptäckte ett trafikljus vid Munkbron. Såg inga linjer eller övergångsställe på platsen. Någon som förstått var man skall stanna?
Annasch bra!
IngvarW sa:Stumpy sa:Upptäckte ett trafikljus vid Munkbron. Såg inga linjer eller övergångsställe på platsen. Någon som förstått var man skall stanna?
Annasch bra!
Näe, och heller inte vad det är till för. Är det för att inte bli överkörd av bilar eller för att släppa fram gående?? Måste nog cykla förbi sakta och försöka lista ut hur det är tänkt. Kanske blev signalerna över från någon annan korsning.
Jag hade dock grönt i morse och det var ju alltid något...
IngvarW sa:Apropå cykelinfrastruktur så var jag i London i helgen, där kan man snacka om förvirrat anlagda cykelbanor eller cykelfält! Tog tyvärr inga bilder men cykelbanornas hall of shame skulle kunna fyllas till bristningsgränsen om någon tog fram kameran.
Lustigt var också att runt The Regents park snurrade massor av lvg-cyklister runt, runt. Är väl Londons variant på anlagd träningsarena innanför tullarna. Samma finns i Central Park, Nyc. Man blev ju lite sugen att sätta sig och trampa runt lite där faktiskt, såg festligt ut.
Pugilism sa:IngvarW sa:Stumpy sa:Upptäckte ett trafikljus vid Munkbron. Såg inga linjer eller övergångsställe på platsen. Någon som förstått var man skall stanna?
Annasch bra!
Näe, och heller inte vad det är till för. Är det för att inte bli överkörd av bilar eller för att släppa fram gående?? Måste nog cykla förbi sakta och försöka lista ut hur det är tänkt. Kanske blev signalerna över från någon annan korsning.
Jag hade dock grönt i morse och det var ju alltid något...
Nä, den trafiksignalen förstår jag inte. Precis väster om den är det ett övergångsställe. Alltså i stopzonen om man kommer norr ifrån. Finns ingen korsande trafik...
lundatok sa:Dagens gapflabb bjöd det stressade fixie-svettot på när hen agerade jordfräs uppför Tranebergsbron.
dabac sa:lundatok sa:Dagens gapflabb bjöd det stressade fixie-svettot på när hen agerade jordfräs uppför Tranebergsbron.
Agera jordfräs ?
Spann loss?
Ramlade?
Nibbe sa:Helt vanlig pendling i morse, verkar som vi kommer få en avskilld cykelbana längs med Örbyleden, smal variant...
singletrack sa:Motvind, motvind, motvind, jag hatar motvind..
Supertramp sa:Körde förbi en cykelolycka på Sibyllegatan i backen ner mot Dramaten på.väg hem idag. Kunde inte se vad som hänt men en kvinna (tror jag) låg till synes livlös mitt i gatan med en massa folk runtomkring. Hade hjälm på sig i alla fall. Ambulansen kom precis när jag passerade och strax därefter mötte jag en akutbil (sån med läkare). Någon som hört något om olyckan?
heklamama sa:vanlig normalpendling.
Ser fler och fler hövdingar.
Folk väljer stödkrage och hörselskador för att slippa hjälm.
Intressant.
Black planet sa:Ingen finfika? Inget för mig heller. Jag kommer numera ofta norrifrån.
Annars Brompton utan hjälm idag.. Pollen verkar vara ute efter att utplåna mig.
heklamama sa:vanlig normalpendling.
Ser fler och fler hövdingar.
Folk väljer stödkrage och hörselskador för att slippa hjälm.
Intressant.
Fjärdebrunn sa:Jag har nästan skrotat min framskärm när en gren slet sönder den. Stagen går nästan inte att rikta och flärpen håller på att ramla av.
Behöver tips på lätta och funktionella 35 mm skärmar för pendling och landsväg. Jag kör aldrig grövre däck än 35 mm så 35 har räckt bra för mig i tre vintrar nu.
Tack
O