Varmt, läste just att det är samma temperur idag som på midsommarafton. Blåst och regn, var det det också? Inte fasen hade man dock dubbdäcken på (eller glömt att kolla prognosen i morse och drog av vana och trötthet på vinterdojorna vid 06, liksom flossade långbenade. Svettigt ;-)
Lite träligt med det där med att vägar svänger. Sida-mot, helt mot, helt plötsligt med (hur gick det till?) och så byar rakt från sidan uppe på en bro. Och så regnstänk.
Var förbi sportson efter jobbet. Äntligen fått ändan ur, har saknats ett vajerstopp sedan jag hämtade den och bak-växelvajeränden började ju repas upp ordentligt (förstår ju inte hur det kunde ha gått dem förbi, var ju förbi in precis efter köp för att växlarna inte var justerade och levde sitt eget liv. Dessutom nyservicen som ingick. Dessutom hade jag kommit på att jag inte fick med klossarna, köpte ju pedaler som de satte på när de monterade cykeln. Alltid när jag köpt pedaler har det ju legat klossar i förpackningen iaf. Men inget snack, kvittot att jag köpt pedalerna där krävdes inte.
Var extremt lugnt i butiken så han drog dit en egolapp, 60 spänn var det värt att slippa göra det själv, han tog ju inte ens betalt för arbetet.