Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Seg måndag. Blev dåligt med cykling förra veckan så det gäller att ta igen det denna. Satte nytt älgrekord iaf! Inte antalet då, för det var nog bara 4:a: Tre vet jag säkert. Rekordet gällde avståndet. Ko med dubbelkalv valde att dra när jag kom, vilket de naturligtvis var tvugna att göra över vägen. Den sista kalven var jag mindre än 2 meter ifrån när jag gled förbi. hade jag hålliot höger hade jag kunna klappa den på arslet. Fina djur. Blev av någon anledning jävligt glad :)

Har gett upp försök att få bra tid med dubbdäck, går upp tidigare och tar det väldigt lugnt istället. Exemplariskt sopade cykelbanor i Danderyd. Täby not so much. Såg en hare.

Kraftlös och irriterad. Blä, synd på en sån fin morgon.

Varför går byggjobbarna i cykelbanan på Johanneshovsvägen med sina prylar? Det KAN inte vara obekant för dem att det är ett huvudpendelstråk med mkt trafik mellan 7 och 8 på morgonen. Idag hade de också ställt upp några jävla rullar med isolering i banan. Sa jag att jag var irriterad?

Får se nu om Bill Maher kan få mig på gott humör.

zodah sa:
Kraftlös och irriterad. Blä, synd på en sån fin morgon.

Varför går byggjobbarna i cykelbanan på Johanneshovsvägen med sina prylar? Det KAN inte vara obekant för dem att det är ett huvudpendelstråk med mkt trafik mellan 7 och 8 på morgonen. Idag hade de också ställt upp några jävla rullar med isolering i banan. Sa jag att jag var irriterad?

Äh, läs mail, kör slut på dig själv i helgerna, sen kommer du att rinna iväg till jobbet måndag morgon, glad att du öht hittar vägen och kan trampa runt pedalerna. Så gjorde jag.
:-)

15 Februari

Bilagor

• 15feb1.jpg
    15feb1.jpg
    75.2 KB · Besök: 51
  • 15feb2.jpg
    15feb2.jpg
    50.2 KB · Besök: 51
Rejält tungt imorse då jag tog HT med lågt lufttryck. Körde om nån rackare vid stadshuset och försökte sedan hålla lucka hela vägen via Kungsholms strand till Solna. Lyckades men var rätt mör när jag kom fram...

Kom iväg sent vid 07:20 så det var helt ljust och även fint vinterföre. Har kroppsarbetat hårt i helgen så kroppen var inte helt pigg.

Sega klubben trots någon slags vilodag igår efter lördagens runda. Varför kändes luften mer kylig än tidigare dagar med samma temperatur? Är kanske bara en känsla pga måndag.

1/2 OT - vägde min CX för någon vecka sedan = 11,5 kg cirkus och då utan dubbdäcken. Ser fram emot vårens premiär på räser!

Äntligen på cykeln igen. När kondisen är kass får man vara smart. Lyckades med en fräck rödljuskörning och var först över bron. Gud vad jag älskar att cykelpendla.

Cykeln fick en ny kedja igår och lite justering av bromsarna. Problemet är bara att den stora klingan är slut, blev väldigt spännande när jag tryckte till lite på pedalerna. Hoppas att kedjan slits in med klingan snart så får det rulla på till April någon gång då det blir den stora våröversynen av cykeln.

Annars så var det pendling i snösaltmodd med tunga ben dagen efter gymbesök.

Tbax i sadeln efter ett års frånvaro. Fördelen med att byta jobb. Dubbdäck är ju halvskoj dock. Men fint sopat i stort sett hela vägen. Men Slussen är ju lite stökig minst sagt.

Mr Orange sa:
zodah sa:
Hoppas inte för mycket. Dumdryg, gigantiskt ego och fantastiskt icke-rolig. Som en liberal Bill O'Reilly.

Man får stå ut med att han är väldigt anti-republican. Bill O'Reilly är ju inte rolig alls, ingen komiker så det går inte att jämföra.

zodah sa:
Mr Orange sa:
zodah sa:
Hoppas inte för mycket. Dumdryg, gigantiskt ego och fantastiskt icke-rolig. Som en liberal Bill O'Reilly.

Man får stå ut med att han är väldigt anti-republican. Bill O'Reilly är ju inte rolig alls, ingen komiker så det går inte att jämföra.
Det kan jag stå ut med. Värre med hans anti-vaccin-blaj och intoleranta ateism. Otrevlig.

Blev förvånad när han började ranta om anti-vaccin. Konstigt från en person som i övrigt verkar i upplysningens anda.
Att religiösa får skit uppslängt i ansiktet kan bli osympatiskt men jag tycker det är väl utvalt, hycklare får skit och resonerande personer får det inte.

(det var även ett inslag ganska nyligen med lite väl mkt new age-trams där ngn "läkare" fick snacka oemotsagd om att han botat cancer men "storbolagen" var emot honom)

Så juryn är kanske fortfarande ute men jag gillar honom än så länge.

Samt det där med liberal, det vet jag inte. Han är Liberal i ett amerikanskt kontext. Sociala frågor - väldigt liberal men tex för höjda skatter och mer statlig inblandning vad gäller banker och företag.

Senast ändrad:
Odramatisk.

Dramatiken började väl på jobbet när vattnet försvann i förmiddags. Blir nog tidig hempendling när blåsan börjar göra sig påmind om det inte är tillbaka innan dess.

Ny året-runtpendlare (blev till slut samma som snodda) lagd handpenning på, nya fina dubbdäck med blänkande dubb (samma som satt på snodda) står i hallen, tillika en svart fin kartong med pedaler (samma sköna, som satt på snodda). Ett vajerås med larm på väg med posten och golvring för vanliga väldigt säkra lås fastborrad i förrådet (ej frågat familjebostäder om det är okej att dra fast något som är omöjligt att ta bort dock...) Undrar om jag kan få behålla en cykel mer än ett år denna gång...

Ska man sätta arga lappen på cykeln "Ge fan i att sno min cykel!"

Bilagor

• FB_IMG_1455534350037.jpg
    FB_IMG_1455534350037.jpg
    54.4 KB · Besök: 34
Äntligen tillbaka i sadeln utebliven pendling pga orsak under en längre tid. Min avsmak för pendeltågen har bara ökat under tiden.

Tjyylig morgon med motvind men torrt och klart. Lika tjyyligt på hemvägen - och fortfarande motvind! Vaffan!
Lite chokerande efter en vecka på GC i sol och 22-25º men friskt i alla fall.

9 rådjur på vägen hem. Känns att våren är på väg nu :) Fast det var lite kallt. Fick lida för att jag inte tog med mig min airtrim...

Rensopat kl 04:30....när jag sedan ska hemåt vid 13:30 så har de jävlarna spridit sprängstensskiten överallt igen....ingen entrepenör verkar tala med den andre.....!!?? Misstänker förövrigt att det är sprängstensskiten som trycker upp mina dubbar genom däckväggen och skapar pyspunka...lagade no 2 på en vecka...inga problem sedan dubbdäckstarten i november men nu plötsligt PROBLEM!! Åtgärdat med fulmeck: Gaffatejp på insidan av däcken, får se hur länge det håller.....hoppas att det räcker till våren och nya sulor. sedan får jag gå över med nå´ slags "vulk på burk" och säkra upp de nya vintersulorna för nästa säsong. Har ett par som jag kört punkteringsfritt på i tre säsonger så det måste vara det nya skitgruset!! Annars en stark ny vecka ;-D
/Calle

Låser upp cykel och ska dra hemåt. OVÄSEN.
Jaha, framskärmens stag på vänster sida är trasigt. Fulmeka med tejp för att ta mig hemåt.
Fryser som fan om fingrarna men får fast eländet.
Drar iväg igen. OVÄSEN.
Meh - på högra sidan är skruven borta..!
Cyklar hem i slow motion under en halvtimme med OVÄSEN eftersom jag inte vill förfrysa fingrarna med mer fulmek.
Behöver inte använda ringklockan en enda gång!
Framskärmen bortopererad nu.

Äntligen rätt handskar, dvs krabbhandskarna. I övrigt fin morgon även om solen inte hann upp. Vid fotografiska stod ett romerskt par mitt i banan och dividerade troligen om vem som skulle bära packningen. Den var utspridd över cykelbanan och folk plingade utan att få någon reaktion.

IngvarW sa:
Äntligen rätt handskar, dvs krabbhandskarna. I övrigt fin morgon även om solen inte hann upp. Vid fotografiska stod ett romerskt par mitt i banan och dividerade troligen om vem som skulle bära packningen. Den var utspridd över cykelbanan och folk plingade utan att få någon reaktion.

När jag passerade hade polisen kommit dit också. Allihopa stod upptryckta mot stängslet, fortfarande på cykelbanan dock. Väskorna låg lite längre bort, mitt i cykelbanan.

Ljust imorse! Använde tonade glas för första gången i år.

Annars blev gårdagens hempendling lite mer jobbigt än nödvändigt, pyspunka fram och bromsen låg på bak. Pulsen gick upp, men inte farten.

Då jag höll på att förfrysa fingrarna igår eftermiddag på hemvägen tog jag det säkra för det osäkra och körde lobstervantar med merino liners imorse, funkade fint. Tog även till mitt nya kallt-väder trick och körde tunn regnjacka över den vanliga jackan och klarade även överkroppen perfekt. Annars krispigt och rätt händelselöst förutom trevlig konversation med annan pendlare på vit DBS, någon här?

Morgonens tre bestående minnen, i kronologisk ordning.
1: Jag kan inte låta bli att känna mig fånig i mina trikåer när jag lämnar dottern på dagis, i synnerhet inför den söta fröken Mimmi.
2: Den lågt stående solen rakt i ögonen, keps och solglasögon hjälpte ej.
3: Samtrans taxibilen som var 1 mm från att köra på mig vid St mossen, jag hade grönt, han hade inte grönt.

-10°C och soligt i Sollentuna i morse. Perfekt klädd utom på händerna, frös som f*n första 15. Extremt nöjd med min Rose Pro DX 2000 cross som pendlarvapen!

Tog cükeln för första gången på nästan 2 veckor pga. anledning (anledning innefattar en kombo av vedklabbe som inte ville stå av sig själv, en yxa och 5 stygn). Skulle lämna bilen på verkstan i Lund så det passade bra att hiva in hojjen i skuffen och cykla från verkstan till jobbet. -6 och en fin soluppgång. Kan ha det sämre :-)

Diadora lobstervantar var ok, lite varma sista halvmilen.

Noterat under morgonens -8°C pendling i Göteborg; Silikon grippern på italienska benvärmare är inte byggd för låga tempereraturer. Den blir stel och greppar inte. Resultatet blir en skön Flashdance-look och kalla lår.

Jag har en princip att inget italienska ingenjörer har haft med att göra får användas på min cykel. Får nog utöka det till kläder också...

Tillbaks efter en långhelg med premiumcykling på Mallorca. Kunde varit värre än rådande -10 och solsken. Kom iväg hemifrån sent och lyckades cykla riktigt lugnt till jobbet så att jag kom fram ännu lite mer sen.

Vegan sa:
Tog cükeln för första gången på nästan 2 veckor pga. anledning (anledning innefattar en kombo av vedklabbe som inte ville stå av sig själv, en yxa och 5 stygn). Skulle lämna bilen på verkstan i Lund så det passade bra att hiva in hojjen i skuffen och cykla från verkstan till jobbet. -6 och en fin soluppgång. Kan ha det sämre :-)

Diadora lobstervantar var ok, lite varma sista halvmilen.

Ajajaj, har du redovisat stygnen i misärtråden?

Småkylig men snabb och njutbar pendling i solskenet.
Nu känns det att Mars månad närmar sig, med det där magiska ljuset...
Skönt med torr luft och inget blött som stänker upp från marken.

@federico: Otroligt snyggt fotat, som alltid.

Tillbaka
Topp