Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BOFH sa:Är det nån som vet om betongsuggorna på arenaleden är någon slags permanent lösning? Börjar irritera mig på dem.
I övrigt håller jag med Granman. Vad är det för fel på folk helt plötsligt?
johan44 sa:Pendling på tvären i förorten är grejen, fortfarande i stort sett ensam på jättecykelbanan längst bällstavägen/bromma. När ska innerstadscyklister få det utrymme de förtjänar alt. när sker revolutionen och cyklisterna tar över vägbanan?
BOFH sa:Är det nån som vet om betongsuggorna på arenaleden är någon slags permanent lösning? Börjar irritera mig på dem.
I övrigt håller jag med Granman. Vad är det för fel på folk helt plötsligt?
Marren sa:johan44 sa:Pendling på tvären i förorten är grejen, fortfarande i stort sett ensam på jättecykelbanan längst bällstavägen/bromma. När ska innerstadscyklister få det utrymme de förtjänar alt. när sker revolutionen och cyklisterna tar över vägbanan?
Menar du den breda nya gångbanan eller den taniga cykelbanan precis bredvid vägen?
Jag tar gångbanan alla dar i veckan, har väl stött på fyra-fem pers under våren.
Utan stopptecken?cyklariskogen sa:Tvärstanna mitt i cykelbanan för att ta på solglasögon måste väl vara ok beteende? Inte utan mina solglasögon!
SuperApe sa:med oljiga fingrar om styret tänkte jag att det är dags att sätta på det där nya styret och den nya fina lindan.
Rico sa:Fan - påkörd av bilist imorse. Antar att det bara var en tidsfråga.
Rullade i cykelbanan nerför Katarinavägen, trött på väg hem från Le Peleton, när bilen bredvid mig plötsligt väjer rakt in över cykelbanan och prejar mig så jag studsar mot en parkerad skåpbil. Kvinnan som körde på mig reagerar fullkomligt rabiat och skriker på mig för full hals. Antar att hon blev lika chockad som jag, eftersom hon var väldigt ångerfull och hjälpsam när hon lugnat ner sig lite. Många stannade för att hjälpa till, bl.a. bilen som låg direkt bakom vilket gav mig hopp om mänskligheten. Tyvärr bommade jag på att man alltid ska ringa polisen i sådana lägen (vilket de bekräftade när jag anmälde förloppet i efterhand).
Nu - öm i axel och lite ont i huvudet. Lite skrapmärken på cykelkläder och hjälm. Cykeln har jag inte ens vågat inspektera ordentligt - tog mig dock hem på den så den rullar i alla fall. Antar dock att jag bör lämna in den till LBS för en ordentlig check? Framförallt kolfiberstyret tror jag fick en rejäl smäll.
Men men, kunde säkert gått värre.
Rico sa:Fan - påkörd av bilist imorse... kunde säkert gått värre.
Rico sa:Fan - påkörd av bilist imorse. Antar att det bara var en tidsfråga.
...
Tyvärr bommade jag på att man alltid ska ringa polisen i sådana lägen (vilket de bekräftade när jag anmälde förloppet i efterhand).
Nä, han bara tvärstannade, men jag hade koll.Marren sa:Utan stopptecken?cyklariskogen sa:Tvärstanna mitt i cykelbanan för att ta på solglasögon måste väl vara ok beteende? Inte utan mina solglasögon!
Inte ok.
Annars byst med snygga tajts längs promenadstråken.
eggepegge sa:Rico sa:Fan - påkörd av bilist imorse. Antar att det bara var en tidsfråga.
...
Tyvärr bommade jag på att man alltid ska ringa polisen i sådana lägen (vilket de bekräftade när jag anmälde förloppet i efterhand).
Tråkigt, hoppas både du och cykel slipper längre tids men. Jag har alltid funderat över om det är 112 som gäller i fall som dessa, även om det inte är någon allvarligare skada skedd. Eller om man ska ta det lite försiktigare 11414? Vill ju liksom inte belasta SOS i "onödan". Sas det något om detta när du anmälde?
eggepegge sa:Rico sa:Fan - påkörd av bilist imorse. Antar att det bara var en tidsfråga.
...
Tråkigt, hoppas både du och cykel slipper längre tids men. Jag har alltid funderat över om det är 112 som gäller i fall som dessa, även om det inte är någon allvarligare skada skedd. Eller om man ska ta det lite försiktigare 11414? Vill ju liksom inte belasta SOS i "onödan". Sas det något om detta när du anmälde?
Stumpy sa:SuperApe sa:med oljiga fingrar om styret tänkte jag att det är dags att sätta på det där nya styret och den nya fina lindan.
Är det samma "vita" styrlinda som för några år sedan, så tror jag inte lite olja påverkar utseendet märkvärt. :)
SuperApe sa:Stumpy sa:SuperApe sa:med oljiga fingrar om styret tänkte jag att det är dags att sätta på det där nya styret och den nya fina lindan.
Är det samma "vita" styrlinda som för några år sedan, så tror jag inte lite olja påverkar utseendet märkvärt. :)
Den här är faktiskt röd. Solblekt! Eller, den var röd.
AxelSthlm sa:SuperApe sa:Stumpy sa:SuperApe sa:med oljiga fingrar om styret tänkte jag att det är dags att sätta på det där nya styret och den nya fina lindan.
Av blod förutsätter jag!
Små barn alltid små barn.Stumpy sa:AxelSthlm sa:SuperApe sa:Stumpy sa:SuperApe sa:med oljiga fingrar om styret tänkte jag att det är dags att sätta på det där nya styret och den nya fina lindan.
Av blod förutsätter jag!
Från munnen.
johan44 sa:Pendling på tvären i förorten är grejen, fortfarande i stort sett ensam på jättecykelbanan längst bällstavägen/bromma. När ska innerstadscyklister få det utrymme de förtjänar alt. när sker revolutionen och cyklisterna tar över vägbanan?