Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Rico sa:Fan - påkörd av bilist imorse. Antar att det bara var en tidsfråga.
Rullade i cykelbanan nerför Katarinavägen, trött på väg hem från Le Peleton, när bilen bredvid mig plötsligt väjer rakt in över cykelbanan och prejar mig så jag studsar mot en parkerad skåpbil. Kvinnan som körde på mig reagerar fullkomligt rabiat och skriker på mig för full hals. Antar att hon blev lika chockad som jag, eftersom hon var väldigt ångerfull och hjälpsam när hon lugnat ner sig lite. Många stannade för att hjälpa till, bl.a. bilen som låg direkt bakom vilket gav mig hopp om mänskligheten. Tyvärr bommade jag på att man alltid ska ringa polisen i sådana lägen (vilket de bekräftade när jag anmälde förloppet i efterhand).
Nu - öm i axel och lite ont i huvudet. Lite skrapmärken på cykelkläder och hjälm. Cykeln har jag inte ens vågat inspektera ordentligt - tog mig dock hem på den så den rullar i alla fall. Antar dock att jag bör lämna in den till LBS för en ordentlig check? Framförallt kolfiberstyret tror jag fick en rejäl smäll.
Men men, kunde säkert gått värre.
Kan gå mycket värre, mår du illa eller fortsätter ha ont i huvudet så ring sjukvårdsupplysningen elker åk in så de får titta på dig.
Något kylig men vacker pendling. Någon tog rygg på mig uppför backen utmed Hagakullen men allt gick civiliserat till och han måste svängt av någonstans.
Senast ändrad: