Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
zodah sa:Han kanske ligger i CT scannern nu... vi kan vänta lite.
Vadå har han inte med sig mobilen in där? Han får snabba lite!
;)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
zodah sa:Han kanske ligger i CT scannern nu... vi kan vänta lite.
Fjärdebrunn sa:Tog stopp på Kanalvägen
Hamnade på SöS
Många hjälpte till
Väntar på röntgen
Fjärdebrunn sa:Tog stopp på Kanalvägen
Hamnade på SöS
Många hjälpte till
Väntar på röntgen
Fjärdebrunn sa:Ute ur CT nu.
Rullade med hög fart på G/c bana Kanalvägen, har ett par gubbar på hjul.
Plötsligt fladdrar det till i ögonvrån -lucka- sedan ligger jag med nyllet i i asfalten och har jävligt ont. Har tappat ett antasekunder tror jag
Av bakomvarande berättelse hade ett gäng tjejer svängt höger över G/c banan för att passera vägen nere där väg och G/c bana delar sig. Jag dammade in i en av dem och hon fick tyvärr ont.
ceel sa:dabac sa:Påkörd.
Av en cyklist.
Kvinnlig den här gången.
Jämlikhetsarbete hela vägen in i tillbudsstatistiken.
Hon såg tydligen inte den stora, svarta taxin som svängde in framför mig, och som jag bromsade för.
Tjong!
Smällen var rätt mild.
Jag blev förvånad snarare än förbannad.
Hon blev arg däremot.
Och jag blev ännu mer förvånad när jag hörde varför.
"Du kan ju inte trafikreglerna" fräste hon åt mig.
"Jo, det kan jag nog" sade jag.
"Du får inte bromsa så snabbt" sade hon.
"Jaha, vad tänkte du då att jag skulle göra åt bilen framför?" sade jag.
"Ja, du får iallafall inte bromsa så snabbt utan att ge bromstecken först" sade hon.
Vid tanken på att använda "bromstecken", vid vanliga trafikmanövrar, under solocykling, i låg fart, slog hjärnan bakut.
Jag beslöt att här fanns inget mer att hämta så jag cyklade vidare.
Vid nästa trafikljus hann hon ikapp igen, då grälande med en cyklist som sett hennes lilla tabbe bakifrån, och blivit måttligt imponerad.
Hon avslutade med att skrika nåt om "svenskar kan inte cykla i trafik" innan hon försvann genom att köra mot rött...
Skön tant. Om man ska prata "trafikregler" så borde hon väl veta att man ska hålla ett sådant avstånd så att man kan reagera om den framför behöver bromsa kraftigt. Uppenbarligen låg hon alldeles för nära.
Om det ens varit en en kraftig inbromsning.ceel sa:dabac sa:Påkörd.
Av en cyklist.
Kvinnlig den här gången.
Jämlikhetsarbete hela vägen in i tillbudsstatistiken.
Hon såg tydligen inte den stora, svarta taxin som svängde in framför mig, och som jag bromsade för.
Tjong!
Smällen var rätt mild.
Jag blev förvånad snarare än förbannad.
Hon blev arg däremot.
Och jag blev ännu mer förvånad när jag hörde varför.
"Du kan ju inte trafikreglerna" fräste hon åt mig.
"Jo, det kan jag nog" sade jag.
"Du får inte bromsa så snabbt" sade hon.
"Jaha, vad tänkte du då att jag skulle göra åt bilen framför?" sade jag.
"Ja, du får iallafall inte bromsa så snabbt utan att ge bromstecken först" sade hon.
Vid tanken på att använda "bromstecken", vid vanliga trafikmanövrar, under solocykling, i låg fart, slog hjärnan bakut.
Jag beslöt att här fanns inget mer att hämta så jag cyklade vidare.
Vid nästa trafikljus hann hon ikapp igen, då grälande med en cyklist som sett hennes lilla tabbe bakifrån, och blivit måttligt imponerad.
Hon avslutade med att skrika nåt om "svenskar kan inte cykla i trafik" innan hon försvann genom att köra mot rött...
Skön tant. Om man ska prata "trafikregler" så borde hon väl veta att man ska hålla ett sådant avstånd så att man kan reagera om den framför behöver bromsa kraftigt. Uppenbarligen låg hon alldeles för nära.
+1staine sa:Fjärdebrunn, Stopp på Kanalvägen duger inte som en fullständig beskrivning av händelseförloppet. Plz ge oss lite mer upplysningar på det att vi andra lär oss en läxa. Och krya på dig!
staine sa:Dabac, tålamod, jämnmod, saktmod. Upprepa tills normal puls inträder :P
dabac sa:Sen och kall.
Firma Cowboygräv AB, eller möjligtvis AB Clowner Med Grävskopor som gräver kabelgravar längs G/C-bana genom parken i Örby försökte uppenbarligen sätta ngt nytt slags rekord i tävlingsgrenarna "ofullständigt tänkande" eller "oannonserad blockering av G/C-bana".
Men eftersom deras verksamhet har varit en del av min dagliga rutt i månader blev jag varken överraskad eller imponerad.
Lastbilen stod ju på G/C-banan där den gick över den upplysta gräsmattan.
Och det var ju bara staket på ENA sidan.
Ingen utmaning egentligen.
De HADE ju kunnat köra in lastbilen under nån av broarna, proppat igen den enda farbara ytan kvar vid sidan av kabelgraven.
DET hade gett poäng. Dold placering, ingen väg förbi.
staine sa:Örby Grumpy Gräv ja dom sätter en ära i att jävlas med cyklisterna, det förgyller nog deras vardag lite.
Fjärdebrunn sa:Av bakomvarande berättelse hade ett gäng tjejer svängt höger över G/c banan för att passera vägen nere där väg och G/c bana delar sig. Jag dammade in i en av dem och hon fick tyvärr ont.
Stumpy sa:Fjärdebrunn sa:Av bakomvarande berättelse hade ett gäng tjejer svängt höger över G/c banan för att passera vägen nere där väg och G/c bana delar sig. Jag dammade in i en av dem och hon fick tyvärr ont.
Det inträffar tyvärr ofta oväntade manövrar där. "Bra" påminnelse att ta det extra varligt. Läk väl!
ceel sa:dabac sa:Sen och kall.
Firma Cowboygräv AB, eller möjligtvis AB Clowner Med Grävskopor som gräver kabelgravar längs G/C-bana genom parken i Örby försökte uppenbarligen sätta ngt nytt slags rekord i tävlingsgrenarna "ofullständigt tänkande" eller "oannonserad blockering av G/C-bana".
Men eftersom deras verksamhet har varit en del av min dagliga rutt i månader blev jag varken överraskad eller imponerad.
Lastbilen stod ju på G/C-banan där den gick över den upplysta gräsmattan.
Och det var ju bara staket på ENA sidan.
Ingen utmaning egentligen.
De HADE ju kunnat köra in lastbilen under nån av broarna, proppat igen den enda farbara ytan kvar vid sidan av kabelgraven.
DET hade gett poäng. Dold placering, ingen väg förbi.
Det partiet är lika spännande varje dag. "Vad har dom hittat på idag då?" Upphör aldrig att förvånas över hur många av staketen som åker ner i diket under en dag heller.
Appel sa:Att cykla mellan Älvsjöbadet och Tussmötevägen är verkligen inte roligt nu. Jag cyklar nu bara västliga Svartlösavägen/ E4an eller östliga högdalen/årsta/gullmars...
Ni får gärna rapportera när grävskopekillarna är klara.
Och vilket jäkla jättehål det är där tussmötevägen kommer fram till Huddingevägen...
Willie sa:Dagens pendling i Karlstad var kanon, superväder och nån plusgrad.
Tuffar på längs älven och plötsligt hörs ett brak och bakhjulet låser sig. Håller mig på hjulen och lyckas stanna. Tittar ner och ser att jag lyckats dra med en pinne upp med däcket som dragit med sig bakskärmen och slaktar den..
Så nu får man leta snygga skärmar, tips? :)
zodah sa:Stumpy sa:Fjärdebrunn sa:Av bakomvarande berättelse hade ett gäng tjejer svängt höger över G/c banan för att passera vägen nere där väg och G/c bana delar sig. Jag dammade in i en av dem och hon fick tyvärr ont.
Det inträffar tyvärr ofta oväntade manövrar där. "Bra" påminnelse att ta det extra varligt. Läk väl!
Tyvärr inte bara där. Delade c/g banor är ett jävla skit helt enkelt. Konfilktdesign eller vad de säger...
Pfaff sa:Men vad fan tänker folk på? Höll på att krocka två gånger i morse med cyklister som genade svängarna och körde lax. 49 år efter högertrafikomläggningen kör alldeles för många med någon sorts vänstertrafikbeteende i huvudet. Otroligt.
Den är riktigt fin, tänker alltid att jag ska stanna och fota där men när jag väl kommer dit så blir det aldrig av. :|mattel sa:sjukt bra vecka med höstfärger och klart väder. jag hoppas federico råkade passera västerbron vid 7 imorse och fick med den magiska soluppgången. :)
brije sa:Röd= cyklistens väg, blå= bilen.