Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aliide sa:Röd= cyklistens väg, blå= bilen.
Är väl rätt självklart vem som har väjningsplikt? (för de som inte har körkort, den vänstersvängande som korsar vägen...) Vadan denna fråga?
(Note to self: inte skriva i tråden då slut på pendling).
Är det?Aliide sa:Är väl rätt självklart vem som har väjningsplikt?
Båda är ju vänstersvängande och korsar varandras väg.Aliide sa:(för de som inte har körkort, den vänstersvängande som korsar vägen...)
brije sa:( Annars ganska osoft pendling, jagad av dam på elcykel, omkörd av svetto på snygg fs bianchi, motvind och gnäll gnäll gn...
Appel sa:( Annars ganska osoft pendling, jagad av dam på elcykel, omkörd av svetto på snygg fs bianchi, motvind och gnäll gnäll gn...
Undrar om detta uttalande är relaterat till följande inlägg?
https://happyride.se/forum/read.php/1/2814076/3039798#msg-3039798
Det kallar vi för en stockholmssväng här på andra sidan landet. Det är ansikten att man ska köra så i vissa fall men det funkar sådär om ingen blinkar..Appel sa:Borde vara samma problem som när två bilar ska svänga vänster. Brukar väl ibland bli så att både åker vänster om varandra. Alltså att man inte korsar varandras vägar. Vet faktiskt inte hur regeln ser ut här?
Luke sa:Pendlade på MTB idag, vilket är rätt skönt faktiskt då trottoarkanter, asfaltskanter, brunnslock, pinnar och annat skit inte hindrar framfarten..
I backen upp från Saltis upp mot Skurubron passeras jag av en räcerpendlare i jävligt slitna, grönaktiga bibs...
Om du hänger här, byt brallor och tvätta resten av din outfit! Doftspåret stack lite i näsan.
Lingon sa:Riktigt sweet fredagspendling. Gruspendling genom nackareservatet i morgonsolen och en pulshöjare i Sköndal på hemvägen.
staine sa:Är det där en blodig binnikemask? För så slingrigt KAN man inte cykla!
ani sa:Pendlingsveckan som började i måndags morse med 6 m/s motvind och regn avslutades idag med 5 m/s medvind och fantastisk bländande solnedgång. Drygt 26 mil på 4 cykeldagar känns i kroppen nu när jag samlar inspiration till att börja slöjda sushi till fredagsmyset.
Sjukt deprimerande bild. Ser ut som något från en postapokalypisk zombie-film.staine sa:How pedagogic. Vi borde kjamas mer ?
Mr Orange sa:Sjukt deprimerande bild. Ser ut som något från en postapokalypisk zombie-film.
Mr Orange sa:Sjukt deprimerande bild. Ser ut som något från en postapokalypisk zombie-film.staine sa:How pedagogic. Vi borde kjamas mer ?
Det är ju sådär vi utbölingar ser på stockholm ändå :-)Mr Orange sa:Sjukt deprimerande bild. Ser ut som något från en postapokalypisk zombie-film.staine sa:How pedagogic. Vi borde kjamas mer ?
salle sa:Medvind hem! Nästan lika bedräglig som skatteåterbäring!
AxelSthlm sa:En varning utfärdas härmed för en kvinnlig cyklist, iförs lycra, på en merida-ish räser, blond med tydligt markerade svarta glasögon, på överkroppen något svartlila.
Hon drog uppför tranebergsbron, maklig takt, jag gick om väl till vänster. Seglar ner mot lindhagensplan, under påfarten till essingeleden och därefter den lilla knäppan upp. Där har en lastbil ställt sig över hela gångbanan och 3/4-del av cykelbanan. Ordentligt med cyklister som dämmer upp den trånga passagen förbi. Jag sneglar vänsterbak och ser meridakvinnan komma ångandes. Jag håller ut vänsterhand som för att stoppa henne då jag snabbt närmar mig en kvinna på damtralla som väjer för lastbilen men det skiter meridakvinnan högaktningfullt i och trycker sig förbi mig som vinglar in i damtrallekvinnan som i sin tur är på vippen att köra rakt in i lastbilen.
Häpnadsväckande!
Än mer så när jag cyklar ikapp meridakvinnan, går ut till vänster, cyklar bredvid henne och påtalar det olämpliga i hennes manöver och lite allmänt om handsignaler. Meridakvinnan gör då om samma manöver som tidigare, denna ggn från höger och trycker sig ut och förbi mig, kör slalom mellan några fotgängare och vinglar vidare mot norrmälarstrand.
Idot.