Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

God Jul pendlarvänner!

Bilagor

• 23dec2.jpg
    23dec2.jpg
    139.1 KB · Besök: 40
  • vit.jpg
    vit.jpg
    199 bytes · Besök: 34
  • 23dec3.jpg
    23dec3.jpg
    56.5 KB · Besök: 37
  • vit.jpg
    vit.jpg
    199 bytes · Besök: 34
  • 23dec4.jpg
    23dec4.jpg
    56.7 KB · Besök: 37
Klar postapokalyptisk känsla i norrort imorse. Jag var nr 26 på cykelräknaren i Danderyd, så lågt nummer har jag aldrig sett tidigare. Motvinden som blåst senaste månaden hade inte inte tagit julledigt dock.

God Jul alla pendlers

medvinden var trevlig, bristen på medtrafikanter var slående.. varken bilar eller cyklar. är det någon form av ledighet nu eller?

Bytte till slicks inför hemfärd. Slog på stort och slängde på en fräsch kedja och kassett också. Blev belönad med en knäpptyst och rapp cykel. Dessutom hade jag punktering när jag kom hem =)

Sidan 3? WTF?

Kom inte riktigt ur sängen, tog lååång frukost och kom iväg jääättesent. Stångades sedan mot Urd och småspik. Ingen (INGEN!!!) annan på cykelbanorna.

Stumpy sa:
Sidan 3? WTF?

Kom inte riktigt ur sängen, tog lååång frukost och kom iväg jääättesent. Stångades sedan mot Urd och småspik. Ingen (INGEN!!!) annan på cykelbanorna.

Jorå! Jag och typ tio till! Min julmatsfyllda buk gjorde inte att motvinden uppför Västerbron kändes som en bris...

Jag lyckades precis träffa den timme när det snöade småspik över södra stockholm och in till lindhagensplan. AJ.. måste skaffa de där jäkla glasögonen snart.. Finns säkert en bra tråd för inköp av såna

Rejäl "skånsk uppförsbacke" till jobbet, men är det då "skånsk nerförsbacke" när vinden skjutsar på bakifrån? Och heja vad det gick på hemvägen! Inte ofta det går att med den gamla, tunga vinterpendlaren sitta och trampa på 48-11 på flaten. Inte heller ofta det går i runt 35 knyck och man hör musiken i lurarna utan störande vindbrus.

Men nu är det färdigpendlat för i år.
Gott slut!

Härlig krasch sådär på morgonkvisten när en linje visade sig vara en asfaltskant.. Trasig bakskärm, sne bromsskiva och ett styre i magen.
Värst av allt va att ingen (inkl. cyklisten framför som jag hoppas inte märkte nåt) stannade och checkade läget. Buhu..

Rätt så myggfritt och kanske två st medpendlare. Sista pendlingen för i år kommer ske i eftermiddag.

Gott Nytt År.

Usch, hoppas allt är hyfsat helt. Både cykel och gubbe. Första cyklingen på tre veckor då vi fick en liten kille den 12:e. -1°C och en del is i förorten så dubben gör nytta. Skön morgon!

brije sa:
Värst av allt va att ingen (inkl. cyklisten framför som jag hoppas inte märkte nåt) stannade och checkade läget. Buhu..

nikasp sa:
Första cyklingen på tre veckor då vi fick en liten kille den 12:e. -1°C och en del is i förorten så dubben gör nytta. Skön morgon!

Grattis!

Lite sega ben idag, men annars bara bra. Så pass lite isfläckar att jag kanske vågar köra dubbfritt imorgon.

Kör också årets sista pendling i eftermiddag.

Tack för en bra tråd. Har ofta hittat motivation här under motiga dagar.

Gott nytt år!

Igår när jag kom hem och skulle lyfta ner cykeln i källaren trillade bakhjulet ur...
Hoppas!
Kommer nog kolla snabblåsen lite extra framöver.

Gösses så jobbigt det var. Åkte in t stan, sen till Biltema i Alby sen hem. Max 5 mil tror jag. Frös som en hund. Jag fick gå och lägga mig sen. Bävar för GC :(
Men än återstår lite pendling. Övning ger färdighet har jag hört :)

Tog buss + t-bana för att skifta ombyte + handduk på jobbet samt ta en löptur under lunchen. Bra dag att åka kollektivt. Imorrn blir det nog cykel igen.

Ja, jobbigt. Och segt liksom. Man är rätt klen klen va. Och dubbdäck på det. Lämnar dubbdäcken hemma men bävar ändå för Teneriffa.

perzzon sa:
Igår när jag kom hem och skulle lyfta ner cykeln i källaren trillade bakhjulet ur...
Hoppas!
Kommer nog kolla snabblåsen lite extra framöver.

Fy det där hände en kollega till mig. När han kom fram till jobbet och skulle lyfta i framhjulet i cykelstället så stod framhjulet kvar på backen... läskigt

Mörkt i morse. Nr 23 vid cykelräknaren i Silverdal vid 07. Varmt och onödigt med dubb.

Verkar bli värmebölja över helgen och sen minus många dagar på raken. Hoppas så man får åka lite skridskor på Norrviken.

Brukar inte möta så många cyklister i vanliga fall på min sträcka i Stockholm
Men ca 2-4 st är nog lite mindre än vanligt....
Var ju inte direkt några köer på Essingeleden heller

Rullade på friskt idag, sneglade på racern, men tog mtb:n (odubbat)...ångrar nästan lite, var fina vägar och inte farligt skitigt.

Lätt medvid till jobbet, normalt vänder fanskapet när det omvända gäller, men inte idag, så det är tugga motvind över öppna fält i 45 km hemöver snart...bra träning.

Dock ensamt, det är bara jag som är tillräckligt ointelligent för att utsätta mig för Köping - Västerås...

Ganska lugnt på jobbet i dagarna. Hämtade ut en ny Joe Blow-pump till cykelrummet då de två gamla gjort sitt. Eller snarare, jag blev apförbannad på spruckna slangar och pys sist jag lagade punka där nere.

download.png

Hojen till höger om min har inte rullat sen tidigt i höst och lär inte göra det förrän april igen... Fast nu är det ganska städat efter uppsträckning vad gäller att ha sina gamla hojar på förvaring på jobbet - tror det gick ut mail om att de åker och vips så var de borta :) Brukar vara knökfullt vår och sommar.

Jäkla motvind hem!

Sista cykeldagen för i år. 6 grader varmt så idag blev det kortbrallor. Gapade "rikta ner den där" åt en MagicShine-galning, totalt bländad i mörkret.

Gott nytt år cykelpendlare!
Nytt år och nytt jobb ger mig möjligheten att börja cykelpendla.
Kommer köra på min BMC mtb då jag har lite blandat underlag att välja på (grus asfalt skogbilväg) 16km som kortast och ca 20km som längst på mindre grus/asfaltsväg i Smålands mörka skogar.
Lampor laddade o kläder är fram plockade för premiären i morgon?

Årets första pendling avklarad. Var rädd för att det skulle bli tung blötsnöföre eftersom det snöade och var kring nollan igår kväll, men det blev nästan bart och lite halt istället. Skönt!

Underbar morgon i NV-Skåne. -2 grader, stjärnklart och lätt medvind. Jäkla tur det, för benen var hyfsat stumma efter förra veckans påfund. Frost på marken, men inte jättehalt. Blev inte ens svettig, vilket i sig är skönt. Pendlingen tog dock 20-25 minuter längre än när jag trycker på.

Tillbaka
Topp