Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Bilagor

• IMG_0606.JPG
    IMG_0606.JPG
    208.7 KB · Besök: 73
Halt på sina håll nu på morgon, speciellt i skuggpartier, tog det försiktigt. Annars så var det ganska trötta ben men skön medvind.

Idag hade jag gärna fortsatt förbi jobbet och åkt en långrunda i solskenet, men det får nog vänta till helgen. Hoppas vädret håller i sig ett par dagar till. Fingers crossed!

izar sa:
Halt på sina håll nu på morgon, speciellt i skuggpartier, tog det försiktigt. Annars så var det ganska trötta ben men skön medvind.
+1
Kändes lite fel med slicks, men var man bara uppmärksam och tog det lugnt i kurvorna så gick det fint.
Hade svårt att välja handskar när det är -2 på morgonen och skall bli +8 vid hemfärd.

Det såg halt ut men jag märkte inget. Jag litar på JT.
JT sa:
Om man aldrig får punktering och har grymt grepp så kör man slanglöst.

Igår blev det lite duell mot elassist. Märkte inte att det var en elgrej jag körde om i Tanto, men halvägs upp mot Årstabron kom den omfarande i minst dubbla hastigheten och då snittade jag en bit över 300W uppför backen. Kom ikapp utför. Var lite jobbigt senare när den la sig på rulle i motvinden.

Rullade på riktigt fint i solen; det blev premiär för solglasögon!
En kvart efter jag kom till jobbet så vände jag hem igen då UPS beslutat sig för att besöka min hemadress...

Hade tänkt gå upp för att rulla ett par timmar innan jobbet.
Halsen kliade dock vid 05:30 så jag somnade om.

ZEN-pendling vid 8-rycket var fint, kyligt och med lite motvind.

izar sa:

Jo, tack! Satte på mina GPII på crossen igår kväll. Skön känsla. Men när jag rullade nerför backen mot Lilljansskogen i full karriär var det en promenerande herre som korsade vägen framför mig. Han fick syn på mig och började springa lite varpå han flög som en vante på svartisen. Läbbigt att ligga runt 40 där och inte våga röra bromsarna....men det gick fint. Hua! Där vaknade jag till ordentligt iaf.

emilh sa:
Rullade på riktigt fint i solen; det blev premiär för solglasögon!
En kvart efter jag kom till jobbet så vände jag hem igen då UPS beslutat sig för att besöka min hemadress...

Snyggt planerat! Extra cykling och ta emot cykelprylar hemma.
Snyggt planerat, som sagt.

Noterade även jag att det låg frost i skuggiga partier, då blev det defensiv cykling.

Motvind, blir skönt på hemvägen

Noterade också is på en del vattenpölar, men mest torrt och faktiskt sopat på i alla fall större delen av cykelbanorna till jobbet

Där jag kör på gatorna är det fortfarande inte sopat

Det här är det närmaste jag kommit pendling på en månad (Chrome budväska). Bihåleinflammation from hell som sitter i fortfarande.

IMG_5478.JPG

Riktigt jobbig, åkte upp och ner för en backe 5ggr innan jag kom hem, kallt blev det också på vägen ner.

Vet inte riktigt varför men det kändes svinkallt på vägen hem.

Mycket bilar och få på cykel. Inte en kotte till på dagslistan för Fotografiska-Fisksätra segmentet.

Säsongens sista dag med dubbdäck avklarad, efter att studerat yr.no en vecka framåt så ser det ut att gå mot stabilt vårväder framöver. Bort med Marathon Winter, och på med ståtliga Big Ben. Klockrent skulle väl Oldsberg ha sagt.

-1° och strålande sol! Första turen med sommarskorna sedan i höstas. Fick dock stanna efter någon kilometer och sänka sadeln. Skillnaden i tjocklek på sulan mot vinterskorna är påtaglig...

-6 grader. Brrr!
Dammade av landsvägscykeln och snurrade lite Peloton. Nya skorna satt skönt. Får prova en längre tur på söndag.

Lite kallt om fingrarna, annars en helt fantastisk morgon! Lite sega ben efter gårdagens spinningpass. Skönt att det är Fredag!! :)

Tror att det gick bra till stan . Skönt var det trots denna pollen hvetet. Kom på att det inte blir mer pendling ifrån Enskede via slussen till F-plan nu. Lght ska säljas etc. Så nu blir det pendla ifrån Sollentuna bara. Lite svårt få till tisdagsfikat då.

Kylgt och trevligt. Som ngn redan påpekat är cykelbanan utmed Ältavägen sopad. Riktigt bra sopad. Tack för det.

Rullade sakta, allting är relativt vad räknas sakta, i morse på Ältavägen och kastade då o då blickar över axeln. Tänkte hoppa på Peloton tåget men det kom aldrig. Alt. 1: Dem var redan förbi. Alt.2: Min sakta var inte tillräckligt sakta. Kom i alla fall ensam till guldstenen och fortsatte rakt fram mot Storkällan.

Sen pendling i morse efter möte på förskolan. Riktigt skönt väder men lite kallt om benen pga vår/sommar klädsel. Första vändan utan dubb för i år, härligt! Snart hemgång och helg :)

Härmed tillkännages att vårens första styrke-htfu-pendlingsvecka är slut!

Sista passet blev att toktrampa 22km hemåt med tung, klumpig, allt-annat-än-aerocykel, orulliga hjul och däck, 10 kg och sista 6 km med 22 kg i väskorna (ok, det blev en liten paus på affären).

Nu har jag ont i benen och ska fira med starköl. Nästa vecka blire annan cykel å distans. Men nu äre fredag! Hepp!

Cyklade och hämtade ett Cannondale SI Hollowgram vevparti på DHL i Västberga på lunchen. Det paketet var som en pizzakartong, fick tömma innehållet i ryggan för att komma till jobbet igen utan krångel. Strax hemfärd i ljuset. Ännu ljusare hemfärder nästa vecka!

Mörkt igen när man lämnade hemmet och blött i luften av all dimma. Men tyst och vindstilla!
Härlig morgonpendling :-)

Försökte Zen-pendla, det höll ca 500 meter innan det blev riktigt stökigt på cykelbanan och jag bara ville komma fram. Var otrevlig mot medcyklist som höll till vänster på Skeppsbron, ber om ursäkt.
Andas.

Senast ändrad:
Knickerspremiär.
Kom i helgen fram til varför det växlar så illa, trots nya vajrar, höljen, kedja och hyffsat fräsch kassett. Växelförarna både fram och bak är väldigt tröga i lederna trots rengöring och uppsmörjning. Blir nog till att beställa nya.

Härlig morgon trots tidig morgon. Sambon trodde att viskulle pendla ihop pga hon ska vara i stan tidig. Vilken besvikelse när jag stack tidigare. Att byta tröga dubb mot pollen är ett tidigt vårtecken.

Tillbaka
Topp