Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bossjo sa:skön pendling med mycket folk men förvånande smärtfritt. Ifos alltid några som drar mot rödljus
LX sa:
Peach sa:LX sa:
Vad betyder det?
nikasp sa:Har fått två SMIDSY, en igår och en i morse. Något är fel på Sollentunavägen eller bilisterna då bilar konstant ställer sig tvärs över cykelbanan i väntan på att köra ut. Fick tvärnita båda gångerna med lätt förhöjd puls och vakenhet.
Peach sa:Lite kallt i början men sen gick det alla tiders att cykla in. Dock börjar jag redan tröttna på Birger Jarlsgatans alla rödljus. Någon som har en bra alternativväg från Roslagstull - Dramaten?
JLarsson sa:Peach sa:Lite kallt i början men sen gick det alla tiders att cykla in. Dock börjar jag redan tröttna på Birger Jarlsgatans alla rödljus. Någon som har en bra alternativväg från Roslagstull - Dramaten?
Sväng in vid Cirkel-K vid universitetet och vägen genom lilljansskogen? Går att gena via en GC-bana som jag inte vet om den är grus eller inte. Stadion, sen sibyllegatan ner till Dramaten.
JLarsson sa:Peach sa:Lite kallt i början men sen gick det alla tiders att cykla in. Dock börjar jag redan tröttna på Birger Jarlsgatans alla rödljus. Någon som har en bra alternativväg från Roslagstull - Dramaten?
Sväng in vid Cirkel-K vid universitetet och vägen genom lilljansskogen? Går att gena via en GC-bana som jag inte vet om den är grus eller inte. Stadion, sen sibyllegatan ner till Dramaten.
Fjärdebrunn sa:Det slog mig hur livsfarligt det känns att trampa mot flödena på de dubbelriktade g/c-banorna på t ex Stadsgården, Danvikstull och Kanalvägen. Den lösningen är verkligen kass för att hantera stora volymer trafik.
Ugge sa:Det blev enbenscykel sista milen...
Någon som har tips på lösning?
Ugge sa:Det blev enbenscykel sista milen...
Någon som har tips på lösning?
Omväg? Ser ut som raka spåret. ;-)NLC sa:Inte från idag, men väl igår - en liten omväg väl värd besväret.
Masjevel sa:Omväg? Ser ut som raka spåret. ;-)NLC sa:Inte från idag, men väl igår - en liten omväg väl värd besväret.
DT sa:Fjärdebrunn sa:Det slog mig hur livsfarligt det känns att trampa mot flödena på de dubbelriktade g/c-banorna på t ex Stadsgården, Danvikstull och Kanalvägen. Den lösningen är verkligen kass för att hantera stora volymer trafik.
Tell me about it. Jag cyklar mot strömmen varje dag, det känns varje sekund som att någon hetspendlare i motsatt klunga ska bryta sig ut och krocka med mig. Helst när man har ett räcke till höger om sig och ingenstans att ta vägen. :-/
NLC sa:Chauffören på en av Skånetragikens gula bussar tyckte att ~28 km/h var för långsam på Södra Esplanadens 30-sträcka och bestämmer för att köra om. Lagom till att 1/3 av bussen passerat ska vederbörande dock göra en skarp vänstersväng och inleder denna med att gira höger och preja undertecknad mot gatans höga kantsten. Efterföljande verbal kommunikation var enkelriktad då chauffören aktivt valde att titta åt ett annat håll.
NLC sa:Chauffören på en av Skånetragikens gula bussar tyckte att ~28 km/h var för långsam på Södra Esplanadens 30-sträcka och bestämmer för att köra om. Lagom till att 1/3 av bussen passerat ska vederbörande dock göra en skarp vänstersväng och inleder denna med att gira höger och preja undertecknad mot gatans höga kantsten. Efterföljande verbal kommunikation var enkelriktad då chauffören aktivt valde att titta åt ett annat håll.
SuperApe sa:DT sa:Fjärdebrunn sa:Det slog mig hur livsfarligt det känns att trampa mot flödena på de dubbelriktade g/c-banorna på t ex Stadsgården, Danvikstull och Kanalvägen. Den lösningen är verkligen kass för att hantera stora volymer trafik.
Tell me about it. Jag cyklar mot strömmen varje dag, det känns varje sekund som att någon hetspendlare i motsatt klunga ska bryta sig ut och krocka med mig. Helst när man har ett räcke till höger om sig och ingenstans att ta vägen. :-/
08-lands värsta pendlarsträcka? Cyklar ibland en omväg hem och ibland hamnar jag på Stadsgården när nämnda pendlare ska hem samtidigt som festprissar på väg till viking line vill highfiva och matadorflyttar på sig i sista sekunden. Hetspendlarna är ändå värst.
mhenry sa:NLC sa:Chauffören på en av Skånetragikens gula bussar tyckte att ~28 km/h var för långsam på Södra Esplanadens 30-sträcka och bestämmer för att köra om. Lagom till att 1/3 av bussen passerat ska vederbörande dock göra en skarp vänstersväng och inleder denna med att gira höger och preja undertecknad mot gatans höga kantsten. Efterföljande verbal kommunikation var enkelriktad då chauffören aktivt valde att titta åt ett annat håll.
Meningslös hänsynslöshet :( Hoppas att det gick bra för dig! Anmäl och kräv ersättning. Det kanske biter lite när empatisk förmåga och ansvarskänsla saknas, men jag tvivlar numera.
Sambal Oelek sa:Det var ju sååå skönt! Man börjar fatta att det är faktiskt sommar nu! :)