Scale60 sa:
Otroligt lyckades kapa 2 sekunder till på strava uppförsbacke-segmentet jag passerar varje morgon och har nu gått upp till All-time plats 13 från 18. Måtet är att kapa en sekund till och ranka in mig på All-time top 10 eller bättre, kan hända att jag klarar det innan semestern - kanske :D.
Gav allt imorse på Strava uppförsbacke segmentet (på vägen till jobbet), kroknade dock efter ca halva sträckan och fick sätta mig ner i sadeln men lyckades ändå kapa hela 5 sekunder och ligger nu på plats 5 på Strava All-Time Leaderboard så målet är nått :D. Nu väntar jag på semestern och tar nya tag i höst, här kommer lite historiska data för mig på det segmentet:
Strava All-Time
-------------------
5/5: 49 plats (upptäckte segmentet liljansberget i strava)
13/6: 44 plats (kapat 1 sek)
15/6: 20 plats (kapat 10 sek)
19/6: 15 plats (kapat 2 sek, top 10 börjar hägra :D)
28/6: 5 plats (kapat 5 sek eller totalt 18 sek sen jag började)
Det här med att ge allt i uppförsbackar verkar ge riktigt bra träning och ute vid min sambos stuga finns ett längre uppförsbacke segment "lårdödaren" på ca 2.5 km som jag tänkte ta som nästa utmaning.
Mitt nya mål är att ta mig in på Strava All-Time top 50 med ett rullsnitt på +30 km/h, för All-Time top 10 krävs minst 37 km/h eller mer vilket jag inte tror är realistiskt i år i allafall, har ca 12-15 kg övervikt att släpa på och känns i uppförsbackar.
-EDIT-
Det var så roligt att klara All-Time Top 10 på liljansberget så jag var tvungen att rätta alla stavfel och läsa igenom vad jag skrivit en gång till :D.