mamme1
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
J.R?Stumpy sa:Blev kränkt av en OS-mästarinna på vägen hem igår, så tog bussen idag för säkerhets skull.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
J.R?Stumpy sa:Blev kränkt av en OS-mästarinna på vägen hem igår, så tog bussen idag för säkerhets skull.
Mmmm, hon kom och "visade" hur man kör cx efter att vi var klara med våra intervaller.mamme1 sa:J.R?Stumpy sa:Blev kränkt av en OS-mästarinna på vägen hem igår, så tog bussen idag för säkerhets skull.
Stumpy sa:När/hur felanmälde du för att få ett svar?
fhloston sa:Hängde på en "el-cykel" en kort stund. Vid 38km/h släppte jag.
Bengt-re sa:fhloston sa:Hängde på en "el-cykel" en kort stund. Vid 38km/h släppte jag.
Vad sa polisen när du anmälde?
Marren sa:Såg en najs trikårumpa utanför Operan....så morgonen var inte helt bortkastad.
fhloston sa:Bengt-re sa:fhloston sa:Hängde på en "el-cykel" en kort stund. Vid 38km/h släppte jag.
Vad sa polisen när du anmälde?
Jag hade tänkt att fråga honom hur han var försäkrad, men jag kom aldrig ikapp vid något rödljus :-)
WSMC sa:Det här har förmodligen avhandlats flera gånger tidigare men:
Finns det någon fler där ute som inte(läs , inte) hatar att få en hjulsugare när ni utför er dagliga pendling?
I min värld så är det så att, så länge bakomvarande cyklist framför sin cykel på ett säkert sätt, tycker jag att det är en uppvisning av uppskattning att du vill/väljer att ligga på mitt hjul; jag förutsätter då att du tycker att jag håller ett bra tempo, cyklar på ett säkert sätt, samt visar i tid tydligt min färdrinkting.....
Nån som håller med, alternativt anser att jag är fullkomligt fel ihopsatt.....:)
Såklart stämmer det, men om man i en perfekt värld märker att personen bakom har bra koll(märker man ganska snabbt är min erfarenhet så ser jag inga problem i det....Bengt-re sa:WSMC sa:Det här har förmodligen avhandlats flera gånger tidigare men:
Finns det någon fler där ute som inte(läs , inte) hatar att få en hjulsugare när ni utför er dagliga pendling?
I min värld så är det så att, så länge bakomvarande cyklist framför sin cykel på ett säkert sätt, tycker jag att det är en uppvisning av uppskattning att du vill/väljer att ligga på mitt hjul; jag förutsätter då att du tycker att jag håller ett bra tempo, cyklar på ett säkert sätt, samt visar i tid tydligt min färdrinkting.....
Nån som håller med, alternativt anser att jag är fullkomligt fel ihopsatt.....:)
Problemet är att man inte har en aning om personen har koll. Folk jag cyklat med förr och jag litar på får gärna suga hjul om de vill åka så långsamt som jag pendlar - har en bra kompizlapp så fungerar i regn också.
WSMC sa:Såklart stämmer det, men om man i en perfekt värld märker att personen bakom har bra koll(märker man ganska snabbt är min erfarenhet så ser jag inga problem i det....Bengt-re sa:WSMC sa:Det här har förmodligen avhandlats flera gånger tidigare men:
Problemet är att man inte har en aning om personen har koll. Folk jag cyklat med förr och jag litar på får gärna suga hjul om de vill åka så långsamt som jag pendlar - har en bra kompizlapp så fungerar i regn också.
Lite min känsla också. Go Matthews!kitzblitz sa:Jag hatar inte hjulsugare. De som kan hänga på brukar ha koll :-)
Det är trevligt med sällskap.
WSMC sa:Det här har förmodligen avhandlats flera gånger tidigare men:
Har det någonsin hänt? ?kitzblitz sa:Jag hatar inte hjulsugare. De som kan hänga på brukar ha koll :-)
+1 Noterade också det.zodah sa:Stadens gatukontor har nu programmerat om trafikljusen vid Tegelbacken. Nu är allt som förr. Allt är förlåtet.
+1 Genom skogen förstås.zodah sa:Kort pendling idag, raka spåret in i grottekvarnen.
+1 Men de gånger man bara vill rulla hem, så vill jag ha rumpan bar. Om något oväntat händer, så vill jag kunna bromsa tvärt utan att bli påkörd.zodah sa:Hjulsugare tycker jag är ok. Då får man skärpa till sig så de blir avhängda i backarna. Bra pulshöjare.
Skaffa en sån här http://www.jula.se/catalog/fritid/cykel-och-motor/cykelsakerhet/ringklockor/siren-639003/ och ta upp jakten! :-)Sambal Oelek sa:snubben utan lyse är tillbaka. Han hade ju lyse sist jag såg honom. Men nu kl 5:50 på en mörk skogsväg kom han utan lyse!!! Vad är det för fel i huvudet!? Blev riktigt upprörd. Nästa gång ska jag säga till honom. Hann inte nu för det gick så fort.
haha, snyggt. Men ärligt, jag skulle vilja säga till. Han verkar ju inte fatta att man måste synas själv också även om man ser tillräckligt bra utan lyse.JTF sa:Skaffa en sån här http://www.jula.se/catalog/fritid/cykel-och-motor/cykelsakerhet/ringklockor/siren-639003/ och ta upp jakten! :-)Sambal Oelek sa:snubben utan lyse är tillbaka. Han hade ju lyse sist jag såg honom. Men nu kl 5:50 på en mörk skogsväg kom han utan lyse!!! Vad är det för fel i huvudet!? Blev riktigt upprörd. Nästa gång ska jag säga till honom. Hann inte nu för det gick så fort.
Lingon sa:Ang. hjulsugare. Elitpendlartjejer verkar vara populära hjulssugningsobjekt. Ofta som snabba tjejer man stöter på längs pendlingen har 1-3 flåsande hjulbenta hybridpendlare i släptåg.
Hon tycker säkert det är jättekul.
Jo jag kan också störa mig på andra cyklister utan lyse, men har med egen tanketerapi försökt börja ignorera dom och omvandla irritationen till att utveckla mer watt i trampandet. Däremot varelser (ofta unga) som cyklar på vänster sida på kollisionskurs innan möte har jag svårt att hålla tyst om och brukar ryta till åt. Men oftast är det som att tala med en reseledare som bara ler och tydligen fattar nada...Sambal Oelek sa:haha, snyggt. Men ärligt, jag skulle vilja säga till. Han verkar ju inte fatta att man måste synas själv också även om man ser tillräckligt bra utan lyse.JTF sa:Skaffa en sån här http://www.jula.se/catalog/fritid/cykel-och-motor/cykelsakerhet/ringklockor/siren-639003/ och ta upp jakten! :-)Sambal Oelek sa:snubben utan lyse är tillbaka. Han hade ju lyse sist jag såg honom. Men nu kl 5:50 på en mörk skogsväg kom han utan lyse!!! Vad är det för fel i huvudet!? Blev riktigt upprörd. Nästa gång ska jag säga till honom. Hann inte nu för det gick så fort.
Men nu idag hade han lyse! Fast denna gången hade han fått på blinkmode! Jaja, det syns ju iaf.
Men kort därefter kom en kille på damcykel utan lyse! :( jag ska nog sluta bry mig. Det är det enda som funkar.