Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bengt-re sa:Fjärdebrunn sa:jonja sa:Bengt-re sa:Sent hem. Hatar mitt 45nrth bakdäck - får bli ett winter där också - xerxes är fannimig livsfarliga på svartisen om de är pumpade för att slippa genomslag.
Så dyra och inte bättre än så?
Där ser man...
Då behöver man inte fundera mer då.
Jag hade fint gnister sista biten. Håller mig ifrån dubben så länge det går. Tänkte hålla mig med dubbla hjulpar i vinter. Behålla cx speed på lätthjulen för blida dagar.
De är halare än gp4seasons - för de går det ju ta sig fram på is även det är lite olämpligt.
Fjärdebrunn sa:Bengt-re sa:Fjärdebrunn sa:jonja sa:Bengt-re sa:Sent hem. Hatar mitt 45nrth bakdäck - får bli ett winter där också - xerxes är fannimig livsfarliga på svartisen om de är pumpade för att slippa genomslag.
Där ser man...
Jag hade fint gnister sista biten. Håller mig ifrån dubben så länge det går. Tänkte hålla mig med dubbla hjulpar i vinter. Behålla cx speed på lätthjulen för blida dagar.
De är halare än gp4seasons - för de går det ju ta sig fram på is även det är lite olämpligt.
Primärt för att smiska grusväg med. Tycker att de är rätt förutsägbara i greppet om man håller ner däcktrycket. Skönt snabba som as. Får se hur saltat det är 05:30 imorgon...
Mycket lättare. Man får ha elcykel för att inte märka skillnaden tror jag.Peth sa:Satte på nya dubbisar idag, SMW rullar lättare än W106 – eller är det bara placebo?
Blev en extra omväg då vanliga rutten längs Norrlandsgatan var avstängd.
Fjärdebrunn sa:Bengt-re sa:Fjärdebrunn sa:jonja sa:Bengt-re sa:Sent hem. Hatar mitt 45nrth bakdäck - får bli ett winter där också - xerxes är fannimig livsfarliga på svartisen om de är pumpade för att slippa genomslag.
Där ser man...
Primärt för att smiska grusväg med. Tycker att de är rätt förutsägbara i greppet om man håller ner däcktrycket. Skönt snabba som as. Får se hur saltat det är 05:30 imorgon...
JKolmo sa:Fjärdebrunn sa:Bengt-re sa:Fjärdebrunn sa:jonja sa:Bengt-re sa:Sent hem. Hatar mitt 45nrth bakdäck - får bli ett winter där också - xerxes är fannimig livsfarliga på svartisen om de är pumpade för att slippa genomslag.
Där ser man...
Jag tycker att xerxes är OK att ha bak. Med lite lägre tryck är de någorlunda förutsägbara. Jag väger iofs ca 64kg så jag kan gå ner i tryck utan risk för genomslag. Funkar också bättre på bredare fälg som ger bättre profil/kontaktyta för dubben. Fram är de dock obehagliga så där får det vara gravdal eller smw.
Sambal Oelek sa:...rätt intressant då det regnade igårkväll och hade fryst på under natten! :) dock inte överallt, det såg bara blött ut men var ibland fläckvis is, kan tänka mig att många hade det extra spännande i götet idag
Jodu. Fläckvis halka fick ett nytt ansikte. Har nog aldrig cyklat förbi så många som gick med cykeln.Sambal Oelek sa:...rätt intressant då det regnade igårkväll och hade fryst på under natten! :) dock inte överallt, det såg bara blött ut men var ibland fläckvis is, kan tänka mig att många hade det extra spännande i götet idag
Ja fläckvis var det äckligt halt. Jag fick ett flertal spännande tvåhjulssläpp. Bron över E6 tog jag med en fot i marken klart värsta partiet.emmer sa:Jodu. Fläckvis halka fick ett nytt ansikte. Har nog aldrig cyklat förbi så många som gick med cykeln.Sambal Oelek sa:...rätt intressant då det regnade igårkväll och hade fryst på under natten! :) dock inte överallt, det såg bara blött ut men var ibland fläckvis is, kan tänka mig att många hade det extra spännande i götet idag
Det är ju lite förrädiskt när det är ömsom blött ömsom torrt i några hundra meter och sedan sedan ömsom blött och fruset och ömsom torrfruset i något trettiotal meter. Men det är ju bra träning om man bara är fri från mötande/korsande trafik av alla de slag :-)
federico sa:8 November
På sina ställen var det till och med svårt att leda cykeln. Hyper voyager funkar helt enkelt inte på svartis. Det blir att byta till SMW i helgen.emmer sa:Jodu. Fläckvis halka fick ett nytt ansikte. Har nog aldrig cyklat förbi så många som gick med cykeln.Sambal Oelek sa:...rätt intressant då det regnade igårkväll och hade fryst på under natten! :) dock inte överallt, det såg bara blött ut men var ibland fläckvis is, kan tänka mig att många hade det extra spännande i götet idag
Det är ju lite förrädiskt när det är ömsom blött ömsom torrt i några hundra meter och sedan sedan ömsom blött och fruset och ömsom torrfruset i något trettiotal meter. Men det är ju bra träning om man bara är fri från mötande/korsande trafik av alla de slag :-)
Förklarar varför jag mötte ett tiotal gående cyklister just i faggorna där :-)GP sa:Cykelkaos
Flera läsare har hört av sig till GP och vittnat om att många cykelolyckor ägt rum i Göteborg med omnejd. Vid Olskrokens parkeringshus ramlade ett flertal cyklister på ett och samma ställe.
desmo sa:Sällan jag tar mig tid att stanna och ta kort under pendlingen. Men det var vackert igår (och idag) med frost och solsken.
Rattnalle sa:Ja fläckvis var det äckligt halt. Jag fick ett flertal spännande tvåhjulssläpp. Bron över E6 tog jag med en fot i marken klart värsta partiet.emmer sa:Jodu. Fläckvis halka fick ett nytt ansikte. Har nog aldrig cyklat förbi så många som gick med cykeln.Sambal Oelek sa:...rätt intressant då det regnade igårkväll och hade fryst på under natten! :) dock inte överallt, det såg bara blött ut men var ibland fläckvis is, kan tänka mig att många hade det extra spännande i götet idag
Nu åker nog dubben på tror jag. Räcker med en sån här dag i veckan för att det ska vara värt det.
mhenry sa:Joggade till jobbet pga. ingen cykel med dubbdäck. Det var ju snorhalt på sina ställen, men jag blev passerad av ett flertal cyklister som körde dubbfritt men höll sommarhastighet. Såg dock bara en vurpa.
desmo sa:Sällan jag tar mig tid att stanna och ta kort under pendlingen. Men det var vackert igår (och idag) med frost och solsken.
federico sa:8 November
Fjärdebrunn sa:desmo sa:Sällan jag tar mig tid att stanna och ta kort under pendlingen. Men det var vackert igår (och idag) med frost och solsken.
Tack för att du tog dig tid!