Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
larsan sa:Dubbdäcksdax som sagt. Men vad ska man ha på en lasthoj? Schwalbe Marathon Winter har jag för bakhjulet, men för framhjup på 20"? Håller de för det? Nån med tips/erfarenhet?
staine sa:bonbon sa:IQ-test fail:
7.30: Du läser att Birger Jarlsgatan är avstängd
8.30: Du svänger in på Birger Jarlsgatan
Jaså du tittar in här ibland trots massiv frånvaro :)
Fast det där är väl mer tankspridd professor än IQ fail hehe
JTF sa:Hen kanske bara var arg för att bakdäcket sitter åt fel håll... ;)
Bengt-re sa:Blött och regn. Motvind. Varken speciellt kul eller överdrivet tråkigt.
Pfaff sa:Bengt-re sa:Blött och regn. Motvind. Varken speciellt kul eller överdrivet tråkigt.
Både ut och hem?
Intressant.
Här vände inte vinden under dagen. :-)
Brakstav sa:Pendlar från Sollentuna till Solna. Imorse hade någon ställt ut en temporär vägskylt i korsningen Rättarvägen/Gårdsvägen (upp mot Solna station) litet långt ut i vägen och vridit ut skylten så den pekade litet utåt. Jag svängde upp för backen, och plötsligt tog det helt stopp; cykeln försvann framför mig (spd-pedalerna löste ut) och jag blev hängandes i skylten ett kort tag innan den välte av tyngden. Skylten hade spetsat ett par lager av min gamla Haglöfsryggsäck. Det kändes väldigt komiskt i stunden, men så här i efterhand så tänker man litet på att det ju lika gärna kunde ha varit rakt i ansiktet. Ganska obehagligt.
Scottår sa:Hade en intressant chokladbrunnslocksupplevelse på hemvägen. Hamngatan (Solna/Sundbyberg) strax innan Bällstabro sitter ett sådant brunnslock i cykelbanan. Trodde man bara påverkades med 23mm däck. Tack vare regnet förflyttades plötsligt och oväntat framhjulet någon decimeter i sidled kändes det som. Som tur var tog locket slut innan det gick åt skogen så jag fick grepp och rätt åkriktning igen. Detta trots 35mm höstdäck (Schwalbe Marathon).
Lingon sa:Punka igen. Mina challenge strade bianca suger f-n åt sig glasbitar och punkaskyddet verkar bestå av gummi. :(
Fjärdebrunn sa:Fin peloton i Erstavik på hådra torra vägar. Rekommenderas. Vi var lite få morgonpigga idag.
desmo sa:Fjärdebrunn sa:Fin peloton i Erstavik på hådra torra vägar. Rekommenderas. Vi var lite få morgonpigga idag.
Jag körde några varv i somras med pelotonen. Men nu på vintern känner jag mig avhängd redan innan start pga cykeln.
Är ni över på dubbdäck än?
SuperApe sa:Gjorde iordning vinterpendlaren igår: Pumpade dubbdäcken, försökte göra rent kejdan lite- jävlar vad den ser ut- och klämde lite på hela åbäket och skakade på huvudet. Kedjan löper trögt. Riktigt trögt. Och bromsbeläggen behöver visst bytas. Kanske läge att byta till de där Spyre-oken jag har liggande. Och växelvajrarna sen. Var det inte de här grejerna jag hade hela våren, sommaren och hösten på mig att fixa med?
Behövdes iaf inga dubbdäck imorse så den blev den andra trotjänaren, jävla vad skön hoj det är.
Fjärdebrunn sa:desmo sa:Fjärdebrunn sa:Fin peloton i Erstavik på hådra torra vägar. Rekommenderas. Vi var lite få morgonpigga idag.
Jag körde några varv i somras med pelotonen. Men nu på vintern känner jag mig avhängd redan innan start pga cykeln.
Är ni över på dubbdäck än?
Vaddå pga cykeln? Folk rullar på vad de nu kan få fram, stålgravels, mtbs, flickvännens gruscross mm. Själv trampar jag runt med 10 kg stål.
Avhängda blir i princip alla utom en. Vissa som vill köra mer distansmässigt kör en kortare variant.
Dubbdäck har nog ingen. Kör med skogstryck ända hemifrån så klarar du nattfrosten. Grusvägarna är som sandpapper. Torra och skitsnabba just nu. Dubbdäcken brukar komma när snön kommer och vi börjar köra väg igen.
Ladda en lampa och dyk upp på onsdag.
Kalle har ju en ny brödrost.