Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

-3 i Sollentuna i morse. Positivt: jag fick tummen ur igår och flyttade bak pedalklossarna på vinterskorna efter två vintrar med "äh, jag fixar det imorgon". Mycket skönare.

Det gick lite segt trots ny kedja och rengjord kassett.
Revbenen är nu nästan läkta efter förra årets vurpa och redo för nya omkullkörningar.

Frysta växlar sedan cykeltvätten i fredags och tokbländad av en mötande cyklist, har fortfarande hans lampa på näthinnan.

Annars en lugn skön pendling genom Sollentuna och Danderyd.

1:e efter två lediga veckor. Man tror det knappt men stilla, ingen vind alls. Märklig och hänförande upplevelse.
Lite frosthalka men det gick utmärkt med dubbfritt ändå.

Märks att det var vanlig vardag idag, betydligt mer folk ute på sthlms gator idag än förra veckan. Fin dubbfri pendling

Fick beröm för min belysning idag, och inte av vem som helst utan av Åke Haraldsson (han som cyklat RAAM tex)

Kroppen är dock seg som ett gammalt tuggummi efter en synnerligen segdragen sjuka

staine sa:
Snugg on-one zodah! Glöm ej, lååås fast den! Samt lås fast låsen, och göm nycklarna!

Tack ska du ha!
Den står relativt säkert innanför två kodlås. Men ganska många i fastigheten har tillgång till cykelgaraget (en såndääringa modern arbetsgivare som erbjuder cykelparkering) så helt trygg är den inte.

Nollgradigt och helt OK pendling in. Inte många misärpoäng denna vinter men det kanske kommer snö och kyla vad det lider. I brist på annat stör jag mig som fasen på tokblink på baklykta nu. Hamnade bakom en igår och en idag.

Första jobbdan efter 2 1/2 vecka ledigt och pendlingspaus.

Cyklade stånkande in och såg mitt rum, mitt skrivbord, mina kolleger...

Cyklade snart hem igen via grusvägar i skogen, och tog emot paket från bike24.

MYCKET roligare.

På väg mot finfikat, över Årstafältet, så började cykeln kännas lite gungig. ”Punka, näe” tänkte jag. ”Dubbdäck, med punkaskydd - inte kan väl jag ha punka”. Så ägnade jag några hundra meter åt att fundera på vad annat som kunde gå sönder och få cykeln att kännas gungig.
Hann avverka sadel, sadelstolpe och börjat fundera på ram då fälgen började göra markkontakt och avgjorde saken.
D9B3CF1C-ADAD-4E15-A2EB-7E3310DED0E6.jpeg

Den här hittade jag i däcket.
9BC72BF5-F7AD-4096-9361-B893CC715D2C.jpeg

Hade gått rakt igenom både däck och punkaskydd.
Syster, som bor längs vägen, var snäll nog att låna ut ett cykelrum så jag kunde stå nånstans lite varmt och ljust o byta slang.

dabac sa:
På väg mot finfikat, över Årstafältet, så började cykeln kännas lite gungig. ”Punka, näe” tänkte jag. ”Dubbdäck, med punkaskydd - inte kan väl jag ha punka”. Så ägnade jag några hundra meter åt att fundera på vad annat som kunde gå sönder och få cykeln att kännas gungig.
Hann avverka sadel, sadelstolpe och börjat fundera på ram då fälgen började göra markkontakt och avgjorde saken.

Syster, som bor längs vägen, var snäll nog att låna ut ett cykelrum så jag kunde stå nånstans lite varmt och ljust o byta slang.

Vad är det där, granatsplitter? Trist hursom.

dabac sa:

Tur i oturen att du fick byta slang på ett ljust och varmt ställe. Slangbyte på dubbdäck är ett jävla härke som det är.

Kändes inte så farligt kallt trots många minusgrader. Dag 3 så har kroppen återigen förstått att det ska pendlas och kändes mycket piggare

Tillbaka
Topp