Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Igår försökte jag ta rulle på en lycraklädd snubbe på en trimmad el-cykel, jag chanslös så fort det börjar luta uppåt.

Idag blev det sopsaltad medvindspendling - swosch!

30 Januari

30jan2.jpg

Viket foto! Det kan du låta politikerna i storstan använda i försöken att uppmuntra cykling året runt. Skulle hellre få det i handen än en liten reflex med glatt budskap.

Sällis med sambon till Ulriksdal. Sen var jag tvungen att ösa på. 2 km oplogat i Edsberg. Räknade inte med att det skulle vara det. Annars var det fint in till stan.

Idag blott fjärde, och sista, cykelpendlingsdagen i januari.
Sämsta pendlingsmånaden på flera år

Två veckor sedan jag satt på cykeln sist.
Influensa och tjänsteresor har gjort kaos med benstyrka och kondition.

Och en pumpa-var-10:e km-pyspunka på framdäcket under dagens förmiddagsräd till och från jobbet.
Så, från detta kan det ju bara bli bättre. Kom februari! Utan vab helst, tack, snälla!

Sjukt omagisk morgon. vaknade sent, sura barn, sen som fan, idioter på vägen. Jag brukar försöka hålla gott humör och intala mig själv att om jag börjar cykla runt och vara arg och irriterad på allt och alla då kan jag lika gärna lägga ner och åka bil. Men idag höll det dåligt... glöm och gå vidare.

Hemturen kommer att bli magisk, hoppas jag.

Motvind? MOTVIND? Ni ska inte komma och SNACKA om motvind. Jag fick gå av och leda nerför backarna i Cph i dag. Sketna 25 km tog enochenhalvtimme tammetusan!

staine sa:
Motvind? MOTVIND? Ni ska inte komma och SNACKA om motvind. Jag fick gå av och leda nerför backarna i Cph i dag. Sketna 25 km tog enochenhalvtimme tammetusan!

Nu tror jag bestämt att min herre överdriver lite. Om du var tvungen att gå nerför backarna så undrar jag hur du kom framåt när det var platt.

Ser ut att bli riktigt misärväder under morgondagen,

Många färdsätt på dagens pendling.
Bil till verkstad. Cykel från verkstad till Uppsala station. Tåg till Kista. Buss till kontoret. Fint med snö.

Oklart på om jag kan få till nån båt- och/eller flygtur på vägen hem.

/Johan

Kom iväg tidigt och tyckte att jag verkade slippa snön. Men inte... Mycket ocharmig väglag i Haninge, men när väl de sopsaltande kommunerna tog över blev det bättre. Tendens till krut i benen idag i alla fall, vilket kändes bra!

JojjeM sa:
Bil till verkstad. Cykel från verkstad till Uppsala station. Tåg till Kista. Buss till kontoret. Fint med snö.

/Johan

Du fick chansen att cykla Uppsala-Kista, och tog den inte?!

Fjärdebrunn sa:
JojjeM sa:

/Johan

Du fick chansen att cykla Uppsala-Kista, och tog den inte?!

Haha, jag tänkte tanken men vek ner mig som den finväderscyklist jag är. Får bli framåt våren.

/Johan

staine sa:

Tror jag gärna. Men backar? I Köpenhamn!? Backa, möjligen. Valby. Finns inga fler. :-)

Pfaff sa:
staine sa:

Tror jag gärna. Men backar? I Köpenhamn!? Backa, möjligen. Valby. Finns inga fler. :-)

Jodåjodå tänk cb upp mot motorvägsbron Amager-Avedøre, jösses vilken backe ;)
(Men där fick man åtminstone lite lä om man hukade sig riktigt mycket. Typ.)

Mina vattentäta handskar höll i ca 40 min, sen var det som att stoppa ner händerna i en hink. På bara någon minut var handskarna genomblöta med foder och allt. Gick att krama ur säkert en dl vatten ut varje handske.

De som har skidglasögon på sig ser ju jäkligt muppiga ut men med stor sannolikhet är det valet det bästa en sån här dag när det kommer snöblandat regn.

Keps funkar tycker jag men en vacker dag ska jag testa googles. När barnen flyttat så de slipper skämmas....
IngvarW sa:
De som har skidglasögon på sig ser ju jäkligt muppiga ut men med stor sannolikhet är det valet det bästa en sån här dag när det kommer snöblandat regn.

IngvarW sa:

Keps under mössan funkar alldeles utmärkt, bonusen är att det inte ser muppigt ut.

Granman sa:
Idag blott fjärde, och sista, cykelpendlingsdagen i januari.
Sämsta pendlingsmånaden på flera år

Två veckor sedan jag satt på cykeln sist.
Influensa och tjänsteresor har gjort kaos med benstyrka och kondition.

Och en pumpa-var-10:e km-pyspunka på framdäcket under dagens förmiddagsräd till och från jobbet.
Så, från detta kan det ju bara bli bättre. Kom februari! Utan vab helst, tack, snälla!

Du skulle kört på bakhjulet!

Lite isigt på sina ställen annars bra plogat och sandat alt sopsaltat. Fick ihop nästan 30 km innan jobbet idag.

Men, skulle inte Ältavägens cykelbana sopsaltas? Har inte sett ngt av det i år...

Börjar vänja mig med pendelsträckan. Att några km till gör så mycket. Går ju fortare än åka kommunalt till jobbet. Nåja kombo brommie o pendel går fortare. Men ändå. Sen har jag så svårt med folk som ligger på rulle. Ja sån som aldrig går upp o dra etc. Pump i hjulet kanske?

Hamnade bakom en Canondale nästan hela vägen till stan. Tror bestämt han försökte skaka av mig i backen. Jag låg inte på rulle, orkade bara inte cykla om...

Men ligga på rulle bakom en Brompton? Har folk ingen värdighet?

Ingen brommie idag. Har själv legat bakom brommie när sambon o jag kört "klunga" med brommies. Det gäller att öva inför vm 2020.
SuperApe sa:
Hamnade bakom en Canondale nästan hela vägen till stan. Tror bestämt han försökte skaka av mig i backen. Jag låg inte på rulle, orkade bara inte cykla om...

Men ligga på rulle bakom en Brompton? Har folk ingen värdighet?

FIn pendling idag, till förskolan först sakta med en femåring på pakethållaren. Han trodde jag skulle bli stark som Bamse. Sedan med mer fart mot jobbet. Höll på att bli en spektakulär vurpa vid ett isigt och spårigt vägavsnitt men det gick vägen.

Senast ändrad:
Borde letat spotting-tråden, orka inte, men:
Det var nog dabac jag spot:ade vid coop Ågestavägen för nån halvtimme sen. Jag satt för en gångs skull i plåt-stridsvagn och vart impad över hur dessa cyklister orkar kämpa i vädret
;)

Tillbaka
Topp