Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
staine sa:Blev våldsamt krängd, av en liten 17 och ett halvt-åring på en el-enhjuling. En sån där man står på, typ en segway med bara ett hjul och inga handtag.
Jösses alltså. Medvind var det så jag höll nog c:a 35, hade inga fartmätningsinstrument för dagen. Men cirka. Killen höll minst 10 mer. Minst! Och hade en Gopro på hjälmen (ja, han hade faktiskt hjälm!)
Vad fanken säger man?
Stumpy sa:Har folk redan tagit sportlov?
Öööde!
emilh sa:Slirig. Otroligt klistrig snö som sprutade åt alla håll.
Stort plus med den här vintern är att jag blivit oändligt mycket bättre på att cykla när hjulen halkar runt.
johnny165 sa:Finns det någon som kan rekommendera en bra väg o ta om man kommer söderifrån (farsta) och ska ut mot nacka strand?
kontorsråttan sa:johnny165 sa:Finns det någon som kan rekommendera en bra väg o ta om man kommer söderifrån (farsta) och ska ut mot nacka strand?
Om man inte vill hoja genom skiftet på grusvägar eller ta omvägen via Älta skulle jag säga att man cyklar upp längs Nynäsvägen förbi Globen och tar cykelbanan längs Hammarby Fabriksväg till Hammarby Sjö / Lugnets Allé. Sen är väl det enklaste att ta Lugnets Allé bort till Fartygsgatan, ta tunneln under vägen vid trafikplats Lugnet, sen följa Värmdövägen ut till Nacka Forum, sen över motorvägen in till Nacka Strand. Det är iallafall en hyfsat lätthittad väg ifall du bara ska göra det en gång. Det går väl att trimma bort några meter genom att gena över Sickla, men nu med vinterväglag torde det här ge bästa cykelvägen.
SuperApe sa:Rätt så jobbigt bitvis igår kväll på Brunnsvikens is norrut, då det snöat och blåst igen över det plogade banan. Imorse var det myggfritt och majsigt på cykelbanan. Kul att vantarna håller värmen lika bra i -12 som kring nollan.
emmer sa:Det var kallt i motvinden i morse och inte mycket varmare i medvinden nu på eftermiddagen...
Stadspendlarproblem:
Man vill ju gärna hålla långfingret på bromsen i trafiken, men det är mycket skönare att ha dom i lä under hoodsen bakom bromsarmen.
Mycketvillhamer sa:Det var härdande idag med -7 och 15 m/s motvind över de skånska öppna landskapen.