Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

izar sa:
Första pendlingen på en vecka, gick tungt. Vet inte om det beror på ett antal dagars utförsåkning eller bara otränad.
+1
Mycket offpiståkning, öl, vin och mat har gjort mos av kroppen. Brutalt tunga ben. En svag förkylningskänsla hjälper nog inte till heller. Hoppas på snar återhämtning. Annars var det fint.
Rakstyrecyklisterna sladdade omkring i modden, medan vi med bock styrde rakt igenom.

Jo det gick att cykla. Helt okey vägar in till stan. Skillnaden mellan saltsoppat o plogat är stor. Bara hoppas att Sollentuna o Solna kollar in hur man gör Karlstad med saltlösningen. Sen blir det lyx hela vägen in. Sthlm.

J*vligt mycket måndag idag.
Kom en knapp mil, in i centrala Malmö när kedjan totalskär och lagar växelsallad deluxe med påföljande SPD-vurpa mitt för Filmstaden.

Bara att låsa fast rensad cykel, knata till Gustav, åka buss hem, duscha/byta om, ta dödsmaskinen tillbaka in i stan igen, lasta vraket, köra till Lund, lägga in beställning på behövda pryttlar (växel, öra, kedja, kassett) från Rose. Börja jobba.

Allmän VARNING för er som cyklar vid 15:00-tiden, så ni inte blir rådjursskrämda och vinglar på tok och kör omkull! :-)

232323235665.jpg

JTF sa:
Allmän VARNING för er som cyklar vid 15:00-tiden, så ni inte blir rådjursskrämda och vinglar på tok och kör omkull! :-)

Tack för den, du! Höll pa att ramla av cykeln då jag passerade rakt under vrålet då det satte igång. Tog ett tag innan pulsen sjönk till normala nivåer.
F.ö. ligger temperaturen strax över nollan nu så det är bara slaskigt och bittert fuktig-kallt.

Nä men fy Satan så dåligt snöröjt det är i söderförort och stora delar av innerstan. Visst, några 100 meter sopsaltat här och där. Men smågatorna då? Inte ett jävla Skit! Bara uppkörda bilspår i modden. Orka hålla på och felanmäla 500 gator. Man får plocka fram gamla cx-skills från ryggmärgen helt enkelt.

Tydligen hade bakväxelkorgen fått sig en kyss på sidtåne. En irriterande tendens att få kedjan att hoppa av nedre trissan. Medförde två mysiga mekstopp på hemvägen.

Tänk då vad en polygrip kan skapa skön kedjelinje. O la la!

Idag hade de inte ens försökt snöröja cykelbanorna. Lite kul att balansera och sladda en stund men jag ledsnade rät snabbt och var sen mest irriterad på att vägarna där fordonen som alltid tar sig fram ändå var kliniskt rena.

Inställd cykelpendling, kom ut till cykeln för att snabbt inse att framdäcket var platt. Orkade inte byta slang eller vill framförallt få lite bättre insyn i vad som orsakat punkteringen. Snabbt ombyte och det blev mördarmaskin till jobbet där jag nu sitter och känner mig som en misslyckad människa.

Rattnalle sa:
Idag hade de inte ens försökt snöröja cykelbanorna. Lite kul att balansera och sladda en stund men jag ledsnade rät snabbt och var sen mest irriterad på att vägarna där fordonen som alltid tar sig fram ändå var kliniskt rena.
Idag var det faktiskt så illa att jag skickade ett långt mail till trafikkontoret och berättade precis hur illa det var var så att de får lite underlag att skälla på sina entreprenörer.

Kan bara instämma i kören. Söderort är var ett skämt vad gäller snöröjning i morse. Fy fan.

I eftermiddag är det mig ni ser på Enskedevägen med en karavan av bilar efter mig. Säg hej om ni ser mig.

Samma sak i Bromma/Sundbyberg, det var bättre att cykla förra veckan under snöfallet. Vilket känns lite märkligt..

Senast ändrad:
Ja, det här föret suger. Mycket hellre en sån där dag då snön vräker ner och allt (annat) står still.

Innerligt trött på omledningen av pendlingsstråket vid bygget på Pastellvägen (mittemot Globen).

Men det är ju inte för att det NYLIGEN snöat massor som de inte _hunnit_ precis. Gammal sketen snömodd, upplogad på cb och trottoarer. Och kostar det gör det. Näfyfan. Men nu har jag iaf bokat en vecka till södern, änteligen! Hämnden är ljuv. Då kan de stå där med sina snöplogar och glo.
Lycka till ni andra med era projekt :)

staine sa:
Men det är ju inte för att det NYLIGEN snöat massor som de inte _hunnit_ precis. Gammal sketen snömodd, upplogad på cb och trottoarer. Och kostar det gör det. Näfyfan. Men nu har jag iaf bokat en vecka till södern, änteligen! Hämnden är ljuv. Då kan de stå där med sina snöplogar och glo.
Lycka till ni andra med era projekt :)

Vart ska du då?

Igår var vi ett mindre gäng som var nära att bli bli mos pga vänstersvängande idiot med ögon bara för sin telefon. Så jävla onödigt.

Fö: MTB utan skärmar-skitigare än någonsin.

Rattnalle sa:
Idag hade de inte ens försökt snöröja cykelbanorna. Lite kul att balansera och sladda en stund men jag ledsnade rät snabbt
Men som vanligt hade man kört med småtraktorer och kört åt remsor vilket gör det än värre. Härlig hal kant att kana mot.
Men så länge det var ren snö så var det ju bara att trampa på, även om man skulle önskat att man hade högprofilsfälgar...

emmer sa:
Rattnalle sa:
Idag hade de inte ens försökt snöröja cykelbanorna. Lite kul att balansera och sladda en stund men jag ledsnade rät snabbt
Men som vanligt hade man kört med småtraktorer och kört åt remsor vilket gör det än värre. Härlig hal kant att kana mot.
Men så länge det var ren snö så var det ju bara att trampa på, även om man skulle önskat att man hade högprofilsfälgar...
Äh, erkänn att ni har för smala däck istället... ;-)

emmer sa:
Rattnalle sa:
Ja där vi möttes var det helt ok i den hyfsat orörda snön. Bortåt Bäckmans var ju total misär.

JTF sa:
emmer sa:
Rattnalle sa:
Äh, erkänn att ni har för smala däck istället... ;-)
Jag cyklade om ett par på mtbs som slirade runt som tvålar ovanpå mossen :-)

Sen har jag inte särskilt extremt smala däck heller, 42 mm.

Asså hojar man genom hela Stockholm-Danderyd och stora delar av Täby känns det en smula patetiskt att det skall vara allra värst i innerstan. Sibyllegatan/Nybrogatan/Arsenalsgatan/nedanför Dramaten/Bergsunds Strand....you name it. 20 cm djup dödsmodd. Visserligen tar sig 35 mm Schwalbe Marathon Winter fram och det är ju rätt bra teknikträning....men det är ju en smula tröttsamt i längden. Jag uthärdar 2 veckor till, sen får det bli vår.

Oj. Nästan så jag känner att jag behöver be om ursäkt men jag hade finsopat i stort sett hela vägen mellan Nacka och Solna. Men man måste åka runt stan, genom går inte.

Instämmer i klagomålen men det fanns ett undantag - den fantastiskt snöröjda grusvägen genom Igelbäckens naturreservat mot Kista.

Årspremiär för "fegpendling" idag, d.v.s. cykel till Järnvägsstationen på hopkokad stål MTB, 6km enkel resa. Minus 3 och lätt snöyra var det i Nyköping, det såg ut som det var motvind, men det kändes inte så tungt ändå, kanske för det gick sakta..... Fick hjulspinn I första lilla backen och fick kliva av, men sedan rullade det på. Skönt med glasögon i snöyran.....

Mvh Ulf S.

Älta till stan va helt ok för mig. Va precis som nämnts tidigare just där de bygger på andra sidan 73an vid globen som det va tjorvigt, milt uttryckt. jag hade fortsatt min trötta mtb med traktordäck och det sög i modden, gick allt annat än framåt.

Beställde nya HUNT-hjul idag, så mitt vårpendlarbygge har inletts :) Någon här som har erfarenhet av det märket?

SuperApe sa:

En n00b + hans gamla trötta farsa = lättåkta utkanterna av Pyreneerna. Blir liksom ett gigantesque et merveilleux Södertörn. Najs, OM vi får lite tur med vädret :)
(Risken finns att det hela utmynnar i nåt slags svartrejs-VR i juni. Få se, lovar inget hehe.)

Jaja men vi skippar ju Tourmalet och Aubisque. Och så vilar vi oss i form några veckor innan vi sticker. Så det blir nog inga snökedjor i år inte.
:)

Tillbaka
Topp