Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fjärdebrunn sa:Cyklade 3 km till dagis på bara de stora kasettdreven. Väl ute på vägen fick jag stanna och jympa igång den gamle trotjänaren, Tiagraväxeln, innan den ville släppa ner kedjan på mindre drev. Det var lite kallt nere vid Lännerstasundet.
Men, du måste ju berätta vad den taktiska manövern innebar.....kanske något man kan använda sig av...:)SuperApe sa:Igår fick min medpendlare växelsallad så jag fick cykla själv= fri fart.
Det blev inte bättre än att jag på hemvägen blev jag kränkt av en sumocyklist som med en taktisk manöver och starka ben utmanövrerade mig i min hemmabacke. :-(
WSMC sa:Men, du måste ju berätta vad den taktiska manövern innebar.....kanske något man kan använda sig av...:)SuperApe sa:Igår fick min medpendlare växelsallad så jag fick cykla själv= fri fart.
Det blev inte bättre än att jag på hemvägen blev jag kränkt av en sumocyklist som med en taktisk manöver och starka ben utmanövrerade mig i min hemmabacke. :-(
Nix, just därför man aldrig blir av med alla dessa Mensamedlemmar när de ligger på rulle...:)staine sa:WSMC sa:Men, du måste ju berätta vad den taktiska manövern innebar.....kanske något man kan använda sig av...:)SuperApe sa:Igår fick min medpendlare växelsallad så jag fick cykla själv= fri fart.
HEN distraherade väl genom att klaga på hur klen hen var, för att därefter i ett obemärkt ögonblick dra iväg, helt enkelt. Man få inte vara lättlurad.
;P
staine sa:WSMC sa:Men, du måste ju berätta vad den taktiska manövern innebar.....kanske något man kan använda sig av...:)SuperApe sa:Igår fick min medpendlare växelsallad så jag fick cykla själv= fri fart.
HEN distraherade väl genom att klaga på hur klen hen var, för att därefter i ett obemärkt ögonblick dra iväg, helt enkelt. Man få inte vara lättlurad.
;P
WSMC sa:Men, du måste ju berätta vad den taktiska manövern innebar.....kanske något man kan använda sig av...:)SuperApe sa:Igår fick min medpendlare växelsallad så jag fick cykla själv= fri fart.
bearthefear sa:Som sagt har det ju nu varit isfritt i flera timmar, varför har dom inte tagit bort dödsgruset än?! ;)
JayKay sa:Visst var det dubben som orsakade punkteringen. En vinter verkar vara livslängden för Schwalbe Marathon Winter.
zodah sa:JayKay sa:Visst var det dubben som orsakade punkteringen. En vinter verkar vara livslängden för Schwalbe Marathon Winter.
Det där verkar många råka ut för. Kvaliteten kanske har sjunkit? Har haft mitt MW i 3 säsonger utan några som helst problem.
zodah sa:JayKay sa:Visst var det dubben som orsakade punkteringen. En vinter verkar vara livslängden för Schwalbe Marathon Winter.
Det där verkar många råka ut för. Kvaliteten kanske har sjunkit? Har haft mitt MW i 3 säsonger utan några som helst problem.
Fjärdebrunn sa:Har haft dubbsjuka denna vinter. Nytt bakdäck i november hjälpte inte utan dubbarna börjande krypa igenom corden redan i februari. I förra veckan hade jag ruttnat och drog ur samtliga dubb i de två raderna i slitbanan. Då fick jag ett mycket skönare bakdäck på kuppen. Hålen efter dubben bör nog proppas med rubberseal eller liknande.
.A. sa:Fjärdebrunn sa:Har haft dubbsjuka denna vinter. Nytt bakdäck i november hjälpte inte utan dubbarna börjande krypa igenom corden redan i februari. I förra veckan hade jag ruttnat och drog ur samtliga dubb i de två raderna i slitbanan. Då fick jag ett mycket skönare bakdäck på kuppen. Hålen efter dubben bör nog proppas med rubberseal eller liknande.
Vilket däcktryck kör du med?
Fjärdebrunn sa:.A. sa:Fjärdebrunn sa:Har haft dubbsjuka denna vinter. Nytt bakdäck i november hjälpte inte utan dubbarna börjande krypa igenom corden redan i februari. I förra veckan hade jag ruttnat och drog ur samtliga dubb i de två raderna i slitbanan. Då fick jag ett mycket skönare bakdäck på kuppen. Hålen efter dubben bör nog proppas med rubberseal eller liknande.
Det beror på
- För riktigt frusna vägar (grusvägar med blåis/knaggelis gäller 3,5 bar bak och 2,5 fram.
- För pendling kring 4,5 bar bak och 3 fram
- För vinterdistanser på landsväg 5,5 bar bak och 4,5 fram
Förr körde jag på maxtryck eller upp mot 6 bar. Det blev mest oskönt och dåligt grepp.
Framdäcket rullar på tredje säsongen tror jag...
.A. sa:Fjärdebrunn sa:.A. sa:Fjärdebrunn sa:Har haft dubbsjuka denna vinter. Nytt bakdäck i november hjälpte inte utan dubbarna börjande krypa igenom corden redan i februari. I förra veckan hade jag ruttnat och drog ur samtliga dubb i de två raderna i slitbanan. Då fick jag ett mycket skönare bakdäck på kuppen. Hålen efter dubben bör nog proppas med rubberseal eller liknande.
Det beror på
- För riktigt frusna vägar (grusvägar med blåis/knaggelis gäller 3,5 bar bak och 2,5 fram.
- För pendling kring 4,5 bar bak och 3 fram
- För vinterdistanser på landsväg 5,5 bar bak och 4,5 fram
Förr körde jag på maxtryck eller upp mot 6 bar. Det blev mest oskönt och dåligt grepp.
Framdäcket rullar på tredje säsongen tror jag...
Finns det inte en risk att den deformation av däcket man får vid lägre tryck också påverkar dubbarnas rörlighet i däcket?
emilh sa:Sjukt seg motvind och/eller sega ben.
IngvarW sa:Kör fortfarande med dubbdäck och blev något frånåkt av en snubbe med vanliga däck. Kan man skylla på dubben?
Trist motvind, blir troligen medvind hem men igår tyckte jag det blåste mot även på hemvägen, blä.
Pfaff sa:Halkade omkull på blankis trots dubb.
Fast bara en gång.
Den prioriterade vinterhållningen av cykelvägar i Malmö lämnar ibland en del att önska.