Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju igår.Tommy N sa:Snart så, snart kommer våren va....
zodah sa:Aningen prematurt att skifta till sommardäcken igår.
Men det var inte det mest irriterande utan det var bakbromsen.
Ni som har Srams hydrauliska, har ni drabbats av att den lilla "metallhållaren" som håller i beläggen blir skadad (antagligen av ngt gruskorn/sten) och deformerats så att delar av metallen skrapar mot skivan?
Ja, som ni förstår så spenderade jag i morse 50 min med att först lista ut vad fan som var fel, sedan plocka ut belägg och hållare och sedan mha tänger och kirurgisk precision bända tillbaka det hela så att det inte skrapade (alltför mkt). Nu är det nog "bara" oket som inte är centrerat, för det skrapar lite ändå men nu är det beläggen som krånglar.
Denna lilla mojängen:
johnny165 sa:zodah sa:Aningen prematurt att skifta till sommardäcken igår.
Ni som har Srams hydrauliska, har ni drabbats av att den lilla "metallhållaren" som håller i beläggen blir skadad (antagligen av ngt gruskorn/sten) och deformerats så att delar av metallen skrapar mot skivan?
Ja, som ni förstår så spenderade jag i morse 50 min med att först lista ut vad fan som var fel, sedan plocka ut belägg och hållare och sedan mha tänger och kirurgisk precision bända tillbaka det hela så att det inte skrapade (alltför mkt). Nu är det nog "bara" oket som inte är centrerat, för det skrapar lite ändå men nu är det beläggen som krånglar.
Denna lilla mojängen:
Dom där ska ju sparas! Har en hel drös hemma! :)
Henrik_E sa:Det blev metrologisk vår i Göteborg i dag, märktes sådär.
NLC sa:johnny165 sa:zodah sa:Aningen prematurt att skifta till sommardäcken igår.
Denna lilla mojängen:
Dom där ska ju sparas! Har en hel drös hemma! :)
Grus vet jag inget om, men vad som händer om man väntar lite för länge med att byta belägg har jag bättre koll på
Ja precis, på det här navet lossar man bromsarmen, sedan hjulmuttrarna lagom mycket så att man kan vrida ned kedjespännarpaketen på båda sidorna men med hjulmuttrarna fortfarande på plats på axeln, in med en insex nyckel i ett litet hål, vrida ett paket med pressade metall- och plastdelar ca 15 grader moturs, sedan haka ur vajern på två ställen. klart. Eller så klantar man sig, som jag beskrev tidigare: lossar hjulmuttrarna helt så att det börjar regna delar och välter sedan mekstället som piffig avslutning.Stumpy sa:Det är väl bara att haka av vajermuttern från växelarmen och lossa kupolmuttrarna för att ta av ett Nexus 7-hjul för däcksbyte?
Inget behov av att ta bort brickor etc.
Jag blev så less när jag vaknade att jag tillbringade en halvtimme i bilkö med cykeln i bagaget och blev släppt av sambon på jobbet hellre än att cykla oplogade cykelbanor en dag till..larsan sa:Henrik_E sa:Det blev metrologisk vår i Göteborg i dag, märktes sådär.
Eller hur! 10-15cm snö på sina ställen där det blåst upp vallar.
Det där förstår jag inte. Kanske skiljer från mitt Nexus 7-nav.Benet sa:in med en insex nyckel i ett litet hål, vrida ett paket med pressade metall- och plastdelar ca 15 grader moturs, sedan haka ur vajern på två ställen
Det blev det nog inte.Henrik_E sa:Det blev metrologisk vår i Göteborg i dag, märktes sådär.
Spola fram till 1:18Stumpy sa:Det där förstår jag inte. Kanske skiljer från mitt Nexus 7-nav.Benet sa:in med en insex nyckel i ett litet hål, vrida ett paket med pressade metall- och plastdelar ca 15 grader moturs, sedan haka ur vajern på två ställen
Jag drar i vajerhöljet till det kan hakas ur stoppet. Därefter är det "ganska lätt" att haka av "vajernippeln" från växelarmen. Inga verktyg behövs för det.
NLC sa:That but a scratch!
MartinC sa:Bakhjulet kändes lite svajigt igår hem. Imorse lite skevt. Fulriktade lätt i ramen. Vid hemkomst lite närmare kontroll. Ridå. R. I. P.
400 pendelmil blev det.