Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Tagit omväg till jobbet hela veckan (40 km isf 18 km).
75% sopat nu, några isfläckar på vägen, men jag kör fortfarande på dubbat så inga problem.
Hoppas på 100% sopat och 0% isfläckar till nästa vecka så man kan pendla på räsern.

Tog på mig mer kläder än igår. Det var ett bra val. Var sent ute också så det var massa med cyklister att navigera kring. Som sagts innan, denna sommaren kommer bli rekordsommaren vad gäller antal cyklister.

Supertramp, ser fram emot att se dig på Bianchin på Götgatan. : -)

Fick bromsa för att inte rulla över hastighetsgränsen in mot Malmö. Gissar dock att det, precis som igår, blir tjurigare hemåt då 400 W stundtals inte räckte för att komma över tvåsiffrig fart...

NLC sa:
Fick bromsa för att inte rulla över hastighetsgränsen in mot Malmö. Gissar dock att det, precis som igår, blir tjurigare hemåt då 400 W stundtals inte räckte för att komma över tvåsiffrig fart...

Så blir det.

Sign " en som vet"

?

Första tillfället att cykla till jobbmöte på evigheter. Fortfarande förkyld så tänkte ta det lugnt, gick sådär, men inte så snabbt för det. Underbart med sommardäck o hjul.
Blev fulkränkt av en elcyklist som var den enda som rödljuskörde över övergångsstället mellan slussen och järntorget.
Blev finkränkt av en grön cx på skeppsbron, medan jag körde om alla andra på cykelbanan gjorde han detsamma, inkl mig, på körfältet och avslutade med att bunnyhoppa upp på cykelbanan. Kudos.
Edit: vid 08.40tiden, han forsatte sedan uppåt kungsan.

Senast ändrad:
zodah sa:
Supertramp, ser fram emot att se dig på Bianchin på Götgatan. : -)

Det blen nåt knas när jag bytte styrlagret, går trögt. Så jag kan inte hoja med den nu tyvärr.

Har ingen direkt plan heller hur jah ska fixa den. Vet inte vad som blev fel men kanske satte jag ihop det fel (som vanligt skruvar jag isär allt utan att tänka på hur det ska sättas tillbaka). Kanske får ta den rill nån cykelmek. För jag skulle väldigt gärna börja använda den igen.

Dagens hempendling slutade med en bil som backade över cykelbanan på skeppsbron. Nu sitter jag på akuten.

NLC sa:
Pfaff sa:
NLC sa:
Pfaff sa:
NLC sa:

Så blir det.

Sign " en som vet"

?

Naken, bästrad och skitsur.

Men nog var det friskt? :-)

Jotack!

Du får ta det som en man, bryta ihop och komma igen!
Men först om måndag för varken torsdag eller fredag innebär nån ändring... :-(

Dagens morgonpendling bjöd på motsatsen till det elände som Peth var med om. (Thoughts and prayers)
Bilister (flera) som TYDLIGT visar att de ämnar att lämna företräde. Gjorde mig glad i hjärtat och bilisterna fick en vänsterhands-tack-vink.

Gårdagens fröken Väder i Rapport sa att det skulle bli lugnt i hela landet idag.
Skönt att veta att det inte var motvinden man fick kämpa mot.

Annars delar jag ofta Larsans upplevelse här i Malmö. Oftast är det motcyklisterna man ska se upp med. Det här med högertrafik är fortfarande en nyhet för många.

Ja, högertrafik och högerregel är svårt.

Min handledare när jag tog körkort präntade in (långsamt uttalat); Väääänster Vääääntar.
Alla borde haft honom. ;-)

staine sa:
Kan ha varit zodah. Har för mig att han har en grön cx, samt skillzz.

Tack men den gröne är pensionerad nu så det var inte jag. :- )

Dagens pendling gick över Älta via Flatenvägen och sedan in mot stan via Ältavägen. Först inne i Sjöstan så fick jag napp på min elitpendlarlina. Jag fastnade bakom lite trafik och möten så han gled ur händerna på mig men det skall erkännas, jag hade haft problem ändå att hålla tempot. Såg ut som han hade Castellikläder och deras neongula skoöverdrag.

Öl och hockeyglädjerus igår kväll trodde jag skulle påverka pendlingen mer än vad det gjorde. Tog det lugnt iof, både på grund av min kropp och på grund av sommardäck och morgonfrost. Men det va toklugnt vad gäller halka från Älta till stan. Netto en riktigt bra morgon.

Ett korn av dödsgruset lyckade hoppa in och lägga sig i högra STI:n. Låg där och skramlade omkring och blockerade lite slumpartat växlingsmekanismen.

Peth sa:
fhloston sa:
Peth sa:
Högerarmen har fått en rejäl smäll. Ska på röntgen och kolla hur det ser ut.
Aj. Hur gick det?
Axeln ur led – nu sitter den dock på rätta stället. Oj, vad ont det gjorde.
Poppade axeln ur led i skidvurpa, men den hoppade tillbaka igen. Trodde det skulle läka spontant, men några månader senare gav jag upp och gick till läkare. Det blev stötsvågsbehandling, sjukgymnastik och rehabövningar. Ett halvår senare var det bra. Lycka till!

Stumpy sa:
Peth sa:
fhloston sa:
Peth sa:
Aj. Hur gick det?
Poppade axeln ur led i skidvurpa, men den hoppade tillbaka igen. Trodde det skulle läka spontant, men några månader senare gav jag upp och gick till läkare. Det blev stötsvågsbehandling, sjukgymnastik och rehabövningar. Ett halvår senare var det bra. Lycka till!

Axelleden är inget att leka med, den är komplex. Mitt råd är att söka sjukgymnast och få hjälp med rehab så snart som möjligt. Muskler är det som håller grejerna på plats.

larsan sa:
Dagens morgonpendling bjöd på motsatsen till det elände som Peth var med om. (Thoughts and prayers)
Bilister (flera) som TYDLIGT visar att de ämnar att lämna företräde. Gjorde mig glad i hjärtat och bilisterna fick en vänsterhands-tack-vink.

Jag har noterat det också. Samspelet med bilarna har fungerat väldigt bra. Oklart om jag agerar på något annat sätt än tidigare, eller om folk inte har hunnit bli arga ännu eftersom de fortfarande är i något sorts vårrus.

Det blåste kraftiga vänstervindar på gotland. Men som tur var svängde vägen mest åt höger så det var snudd på man satte rekord.

salle sa:
Peth sa:
fhloston sa:
Peth sa:

Aj. Hur gick det?

Axeln ur led – nu sitter den dock på rätta stället. Oj, vad ont det gjorde. ?

Ouch, krya! Och polisanmäl!

Polisen kom dit och gjorde en anmälan, så det är löst.

.A. sa:
Stumpy sa:
Peth sa:
fhloston sa:
Peth sa:
Aj. Hur gick det?

Axelleden är inget att leka med, den är komplex. Mitt råd är att söka sjukgymnast och få hjälp med rehab så snart som möjligt. Muskler är det som håller grejerna på plats.

Sjukgymnast var en bra idé, kontaktar en i morgon.

3 växlad men tyvärr funkade bara ettan idag men ändå en lugn och skön tur..
Topfart 20 istället för 35km/h
20180412_070433.jpg

Peth sa:
fhloston sa:
Peth sa:

Aj. Hur gick det?

Axeln ur led – nu sitter den dock på rätta stället. Oj, vad ont det gjorde. ?

Aj då, men det blir bättre, se bara till att inte fuska med rehab för i takt med att man slår den ur led några gånger så rensar man bort benkanter som skall hålla grejerna på plats och då är det bra att ha fräscha ledband och muskler som kompenserar.

Serie axellux patient

Hur kallt är det kl 07 i Stockholm , på en cykel?

Tänkte ta premiär turen imorgon men runt nollan känns sådär..

Och blir bil hem så får inte njuta av värmen på väg hem :/

0,3 grader i Sthlm imorse, fostrande. Annars så sommarhjul och ny drivlina på crossen, borde flugit fram men gick trögt, skyller på benen.

Pigga ben efter vilodag igår. Strava säger tredje snabbaste pendlingen någonsin trots lätt motvind. Är det bara nya cykeln, eller har vinterträlandet gett resultat?!

Tillbaka
Topp